Gå til innhold

Talen min:)

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skulle også veldig gjerne lest den! Så mange positive tilbakemeldinger du har fått, så må den jo være utrolig bra!

Det er vel ikke en mulighet for at du kan legge den ut igjen en liten stund du har "kontroll" på din tilkommende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge den ut igjen når jeg har endret den ferdig. Måtte kutte ned på en masse, men håper jeg får fram det viktigste!

Skrevet (endret)

Her kommer altså den endelige talen min, som er kuttet ned til 7,5 minutter :) :

Brudens tale

Først vil jeg takke familie og venner for at dere har kommet her og er med på å gjøre denne dagen spesiell. Så (snur meg mot mamma og pappa):

Kjære Mamma og Pappa

Jeg er stolt over å ha så fantastiske foreldre som dere, og jeg vil takke for en fin og god oppvekst. Mamma – du har vært en inspirasjonskilde hele livet mitt, og lært meg å takle motgang. Til tross for mye sykdom har du alltid et sprudlende vesen som alle blir glade i. Pappa – du er verdens beste og stiller opp i tykt og tynt. Det er alltid så trygt å vite at jeg har deg å komme til hvis det er noe. Sammen med Mamma har du bidratt maksimalt til at denne dagen blir perfekt. Tusen takk begge to, jeg er veldig glade i dere!

Så vil jeg gjerne takke mine svigerforeldre for at dere har produsert denne fantastiske mannen min, og oppdratt han til å bli den han er. Dere har tatt i mot meg med åpne armer, noe jeg setter stor pris på. Jeg føler meg alltid velkommen hos dere.

Jeg må også få takke mine to skjønne forlovere, xxx og xxx, for at dere er verdens beste venninner. Dere er 100% til å stole på og har et fantastisk humør som gjør at vi alltid har det gøy sammen. Utdrikningslaget mitt var perfekt skreddersydd til meg – og det viser bare hvor godt dere kjenner meg. Tusen takk for mange uforglemmelige minner. Jeg er utrolig glad i dere, og håper det blir flere gode minner i årene som kommer.

Ja, så var det deg da, mannen min, som jeg kan kalle deg nå 

Kjære xxx

Da jeg møtte deg første gang på fest for 4 ½ år siden, var du bombesikker på at jeg skulle bli din en dag, og selv om jeg tvilte sterkt på det den gangen, har jeg aldri vært sikrere på det enn nå. Det var så spesielt og rørende å se deg stå oppe ved alteret og vente på meg i dag. Jeg har aldri sett deg flottere, og selv om jeg var veldig nervøs, så kunne jeg ikke vente med å si høyt og tydelig JA til å elske deg i gode og onde dager.

For gode og onde dager, det er det jo. Vi som har bodd sammen i 3 år, vet at det ikke alltid er like rosenrødt. Men én ting vil jeg si: du har en fantastisk tålmodighet med meg. Jeg vet at jeg ikke har vært helt enkel å ha med å gjøre midt oppi verste eksamensstyret, i tillegg til at jeg har vært en liten Bridezilla det siste halvåret, men du er alltid like positiv og beroliger meg med at ”det går nok bra”. Og det har det jo også gjort.  Ditt positive og sosiale vesen er i en klasse for seg – og som min homofile kollega sa her om dagen: ”ALLE liker jo xxx!”

En av de tingene som jeg liker så godt med deg, er det at du finner på litt sprell og morsomheter (og gjerne gjøre meg litt flau). Som når du løfter meg høyt opp og snurrer meg rundt midt inne i en butikk, eller som her om dagen, da du fant ut at mannen foran oss på bussen hadde samme ringetone på mobilen som deg, og du gjentatte ganger spilte av denne ringetonen, slik at han trodde det var hans telefon som ringte. Og for ikke å snakke om alle onsdagene når vi har vært på dansekurs og du danser cha cha cha og tango midt i Nygårdsgaten når vi er på vei hjem.

Så til det viktigste av alt: Du får meg til å føle meg SÅ høyt elsket. Jeg kan aldri tvile på din kjærlighet til meg, fordi du gir uttrykk for det hele tiden! Tekstmeldinger hvor du forteller meg hvor mye jeg betyr for deg, alle de fine ordene du sier, og ikke minst alle tingene du gjør. Du gir meg massasje når jeg er sliten, kommer med roser når jeg har vært ute og reist, og skaper romantisk stemning med et titalls stearinlys og telys i stuen både titt og ofte. Alle disse små kjærlighetserklæringene som jeg setter så utrolig stor pris på, og som jeg håper du aldri slutter med! 

I dag er den største dagen i mitt liv – det er denne dagen som markerer starten på resten av vårt liv sammen som mann og kone. Jeg gleder meg til å dele framtiden og det den måtte bringe sammen med deg. Du betyr alt for meg, xxx. Jeg elsker deg!

Endret av Netten
Gjest Svimle
Skrevet
Herlig tale! :hjerte:

Varm eg over her.. var plutselig ikke innlogget lengre.. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Flott tale!

Takk for at du la den ut igjen :)

Gjest Gjest
Skrevet

:klappe::klappe: WOW det var en kanon bra tale,håper du ligger den ut etter bryllup hvis du har tenkt å ta den vekk nå,veldig greit med inspirasjon og overgang til ett nytt tema er ikke alltid lett,

t.o.m jeg ble rørt.

lykke til på dagen :klem:

Skrevet

Takker så mye! Setter utrolig stor pris på tilbakemeldingene! Får liksom litt ekstra mot når jeg får sånn skryt! :)

:klem:

Skrevet

Super tale! Ble helt rørt her jeg sitter..

Skrevet (endret)

Fin tale! :) Lykke til!

Endret av Rakel
Skrevet

Enig med Nigo-san, og syns talen var flott. :klappe:

Skrevet
Den var fin, Netten :)

Men bare et lite tips; synes du bør ha en innledning av noe slag, f.eks "Dette står ikke i manus, men jeg sier det likevel" eller "først må jeg bare få si" før du begynner å snakke om hvor flott han var denne dagen, og hvor rørende det var at han sto og ventet på deg ved alteret. Det kommer helt sikkert til å bli slik du beskriver, men det er likevel litt rart hvis det er tydelig at det er ferdigskrevet på forhånd... Vet jo ikke om du kommer til å ha manus eller ikke, men hvis du har det, så ville jeg lagt inn en slik kommentar.

Ellers, flott tale ;)

Helt enig! Jeg kommer til å ha manus på små, diskré pappkort, men kan den så å si utenat, så skal iallefall ikke se på manus når jeg sier det:) Virker jo litt rart! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...