Gjest *Just-Me* Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Jeg har de siste årene begynnt å ønske meg symaskin, og behovet etter en maskin melder seg bare oftere og oftere. -Hvilket merke bør jeg velge? -Hvilket prisnivå må jeg på? (en ordenær maskin, ikke noe supermoderne expertmaskin) -Hvor bør jeg kjøpe?? Husflid, sybutikker, nettet, andre plasser???? Takker for alle tips og svar. erfaringer på merker osv!!
Spirito Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Kjøp hos en symaskinforhandler (sybutikk), der får du best hjelp med service og reparasjoner. Gå i forskjellige butikker og prøvesy forskjellige merker og modeller innenfor prisklassen du er interessert i. Det er umulig å anbefale en spesifikk maskin, da alle har forskjellig smak. Husquarna, Janome og Pfaff er greie og stabile maskiner det er greit å få tak i reservedeler til. Jeg ville spandert ihvertfall 2000 kroner og et kjent merke. Ikke finn på å kjøpe billigmaskiner på Obs eller liknende, disse er ikke gode. Lykke til!
Gjest Rognebær Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Kjøp hos en symaskinforhandler (sybutikk), der får du best hjelp med service og reparasjoner. Gå i forskjellige butikker og prøvesy forskjellige merker og modeller innenfor prisklassen du er interessert i. Det er umulig å anbefale en spesifikk maskin, da alle har forskjellig smak. Husquarna, Janome og Pfaff er greie og stabile maskiner det er greit å få tak i reservedeler til. Jeg ville spandert ihvertfall 2000 kroner og et kjent merke. Ikke finn på å kjøpe billigmaskiner på Obs eller liknende, disse er ikke gode. Lykke til! ← Helt enig med Spirito. Vil også nevne Singer og Bernina som merker du kan titte på. Jeg ville også lagt i alle fall 2000 i en maskin, gjerne en tusenlapp eller to til dersom du har anledning. Men hold deg unna Elkjøp-maskiner og lignende.
Grooo Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Hva skal du bruke den til da? Sy gardiner og andre "enkle ting"? Eller skal du til med lappeting, quilting etc etter hvert? Hvis du tror du skal til med lappeting etc etter hvert bør du absolutt legge litt mer i maskinen, ellers kommer du fort til å angre...
Kvitil Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Jeg har Janome enkel og grei til mitt bruk. Hadde før en Elna den likte jeg og godt. Viktig med et kjent merke som kan yte servis der du bor. Se deg om før du tar valget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå