Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Temaet har sikkert vært oppe hundre ganger før, men jeg tar det opp for det.

Når du leser på forskjellige fora så er alle ekser idioter, enten det er den ene eller den andre som skriver. Og det er jo en grunn til at det er blitt slutt ;)

Men en ting jeg virkelig har stusset over det er alle damene (aldri sett menn skrive det) som bretter ut om hvor manipulerende, dum og andre saker kjærestens eks er.

Deres forrige forhold var aldri noe helt fra starten, den stakkars mannen hadde det helt forferdelig og egentlig kan jo ikke noen skjønne hva han så i henne i utgangspunket.

Når du hører en side av saken fra din kjæreste, tenker du noen gang da over at alle saker har minst to sider? Neste gang er det du som får denne omtalen.

Og gutter er generelt flinke til å få jenter til å føle seg som det beste som har skjedd dem. Og det gjør de oftest ved å rakke ned på tidligere partnere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også forundret meg over det samme en del ganger.

Det er jo ofte ikke måte på hvor vannvittig slem/manipulerende og vanskelig hun er, for stakkars mannen han gjør jo ofte alt for å jenke seg.

Klart mange ekser er vanskelige - men en sak har opplagt flere sider - og når ny dame forventer at hun og hennes krav alltid skal settes forran - eller feks. at han skal elske deres felles barn høyere enn han skal elske sine barn fra tidligere forhold (fordi det er hennes) - da skurrer det for meg.

Et godt samarbeide krever innsats fra begge sider - og står man "utenfor" vil det nok ikke alltid oppfattes som rimelig at han (og dermed hun) - må ta hensyn til noen som blir ansett som et hår i suppen.

Gjest BagLady
Skrevet

Dette har jeg også fundert på. Det virker som mange "nye" damer ikke vil innse at eksen for lenge siden gikk hånd i hånd med en annen kvinne og erklærte sin evige kjærlighet til henne. Og spesielt ikke hvis han har barn med denne kvinnen. Da er det nok mye enklere å overbevise seg selv om at hun er et utspekulert troll som har lurt ham hele tiden.

Mannfolka skjønner nok at det ikke er bra å framstille eksen i et altfor fordelaktig lys, men det er tross alt to sider av en sak. Og sannheten ligger nok en plass midt i mellom.

Uansett, så lenge det er felles barn inne i bildet vil det for alltid være en forbindelse mellom en mann og hans eks. Og siden det har vært sterke følelser inne i bildet er det ikke enkelt for dem det gjelder, ei heller for nye kjærester - men det unnskylder ikke at man ikke gjør sitt beste for å få det til å fungere.

Skrevet

Ingen av mine ekser er idioter ihvertfall! De er flotte menn/gutter, og tiden med dem har vært med på å gjøre meg til den jeg er i dag! ;)

Skrevet

De som synes at alle ekser er idioter har vel ikke helt kommet over forholdet, eller de har blit såret.

Jeg kan ikke akkurat si at alle mine ekser er idioter, jeg har et veldig godt forhold til flere av de.

Skrevet

Jeg hadde et fint forhold med eksen min og har ingen klager på ham fra dengangen. (Det var jeg som gjorde det slutt.....).

Nå derimot syns jeg han er blitt en dust. Når jeg møter han veksler han i en samtale mellom å slenge dritt til meg (før var det..."du er blitt feitere enn da vi var sammen"...nå som jeg er tynnere enn da vi var sammen er det "du var jammen feit..sist jg så deg"....) og prøve å få meg til å bli med han hjem :oppgitt:

Skrevet

Det er veldig vanlig ja, og jeg mistenker dem som alltid syns eksen er en idiot uten at eksen har gjort noe spesielt ofte er den som har blitt dumpet, og dermed skal ta igjen på et vis med å rakke ned på eksen.

Skrevet

Vel mine ekser var noen idioter, han ene var en voldelig psychopat som attpåtil var alkoholiker og manipulerende, han ringte meg flere ganger etter det ble slutt med frekke kommentarer om min utdannelse og familie. Han andre var bare barnslig og uselvstendig, etter det ble slutt der fikk han nydama til å plage meg å komme med falske beskyldninger om at jeg snakka stygt om hennes til andre.

Trådstarter snakker om at kjærester rakker ned om sine Xer for å få oss nye til å føle oss som vi er det beste som har hendt de, det kjenner jeg godt igjen fra mine Xer. De var visst helt ufyselige i følge dem. Men i ettertid forstår jeg hvorfor begge Xene var utro mot han psycho Xen min, og begynnte å gi faen i slutten av forholdet, samme skjedde med meg.

Kan ikke si at min nåværende har rakket så mye ned på sine Xer, bare litt om sin forrige, med all grunn. Rare jenta på noen av de tingene han har fortalt, vet jeg er masse bedre der ja. :)

Skrevet

Men jeg har en venninne som er venn med nesten alle sine Xer, og jeg syns alle utenom en er noen idioter, og han er ikke hun venn med en gang! :forvirret:

Så jeg vil si de fleste Xer er idioter, hehe....

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Ikke idioter, men det er jo en grunn til at de er ekser ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Men en ting jeg virkelig har stusset over det er alle damene (aldri sett menn skrive det) som bretter ut om hvor manipulerende, dum og andre saker kjærestens eks er.

Deres forrige forhold var aldri noe helt fra starten, den stakkars mannen hadde det helt forferdelig og egentlig kan jo ikke noen skjønne hva han så i henne i utgangspunket.

Jepp, og det er det dummeste jeg hører. Man kan gjerne tenke det, eller ville synes det selv, men unngå å si det. Det høres veeeeldig ut som sjalusi....

Når du hører en side av saken fra din kjæreste, tenker du noen gang da over at alle saker har minst to sider? Neste gang er det du som får denne omtalen.

Jepp. Og tro det eller ei men de typene som imponerer meg mest, er de som snakker "saklig" og fint om eks'en, men som samtidig (ubevisst) får deg til å tro at dette er helt fortid, og sånne følelser er borte forlengst...

Typer som rakker ned på eks'en skremmer meg bort...

Men selvsagt, det finnes grenser. Vil jo ikke ha en type som tilber eks'en heller da.

Skrevet

Kan ikke si at min nåværende har rakket så mye ned på sine Xer, bare litt om sin forrige, med all grunn. Rare jenta på noen av de tingene han har fortalt, vet jeg er masse bedre der ja.  :)

Det er helt berettiget ja...og de som snakker mest dritt om henne er vel resten av familien hans....ikke han...makan til kjerring :ler:

Skrevet (endret)

Det er vel en forsvarsmekaniske å rakke ned på en eks. Man er såret og lei seg, og trenger å overbevise seg selv og andre at han bare var en dust. Man kommer over det med tida, hvis han ikke rett og sett var en idiot, finnes et par av den sorten også :)

Ikke alle har barn med ekser heller, og da er det nok lettere å avskrive dem som teite hvis man er skuffa over utfallet. Når det gjelder meg selv, så har jeg tre ekser som var fine mennesker og en dust-eks (og han VAR en stor dust også, trust me)

Endret av Caramba
Skrevet

Min eks er heller ingen idiot. Han var bare aldri den rette for meg.

Det burde jeg nok innsett fra begynnelsen, men det tok meg et års tid... Men jeg angrer jo ikke på det året, det har vært med på å gjøre meg til den jeg er.

Meget mulig han synes JEG er en idiot... han var sur da det ble slutt i alle fall... han var visst ikke enig med meg i at vi bare ikke passa sammen....

Men heldigvis har vi ingen barn, og har null kontakt i dag, så hvordan han omtaler meg til eventuelle nye partnere, om han never min eksistens i det hele tatt, tar jeg med knusende ro.

Så fant jeg meg en som heller ikke har noen barn med noen eks, og hans siste eks ble det slutt med da han var 18, mange år før jeg traff ham, så hvem/hva/hvor med denjenta bekymrer jeg meg heller ikke for, jeg vet ikke noe om henne og savner det heller ikke.-

Så nei, våre ekser er ingen idioter, ikke som jeg vet i alle fall :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har ingen eks selv, og jeg ser ikke på hans ekser som idioter heller. Spesielt hun ene har jeg faktisk i perioder hatt litt lyst til å bli kjent med selv pga at hun virker veldig lik meg selv, men siden han selv ikke har kontakt med henne lengre (han har ikke kontakt med noen av de når jeg tenker meg om, pga geografi), så blir det for rart.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg ser tilbake på noen av mine ekser som idioter ja. Ekser jeg har dumpet fordi de har oppført seg som idioter. Man er ikke nødt til å ha blitt dumpet eller ikke ha kommet over dem for å synes det.

er gjerne fordi jeg har blitt sammen med de før jeg har kjent de godt nok, for så å oppdage at de er idioter. Eller misbrukere :forvirret:

Endret av Binna
Skrevet

Litt snodig dette - at så mange snakker så pent om eksene sine.

Er det fordi vi kvinner ikke har så mange idiotiske ekser - men de mennene vi finner har det - for det er rimelig mange innlegg her om hvor forferdelig mannens eks er.

.. hva mener dere om mannens eks - er hun like ok som deres egen?

Gjest Gjest
Skrevet

vel man kan vel diskutere i det uendelige om x-er er idioter (hvis man mener at en annen person KAN være konsekvent idiot ). I realiteten så må man vel kunne si at en person ikke kan være idiot men's handlingene til den samme personen kan være idiotiske og urasjonelle. Videre så bør den som rakker ned på x'en være fult klar over at antageligvis så gjør motparten det samme. Og vil det ikke bare være bedre og sette seg ned og tenke over sine EGNE handlinger FØR man rakker ned på andres for så og være den voksne og ansvarlige og overse og si at "det var historie det er slutt nå" isteden for og la sinne og resterende følelser for vedkommende komme opp til overflaten og lage NY kilde til uro i det forholdet du nå er i.

Jeg er i en samlivskrise selv og har mangt og stygt og si om min kone ( når jeg er trett og frustert) men en ting vet jeg at når vi endelig har kommet oss bort fra hverandre og skillsmissen er et faktum (vi bor fortsatt sammen) så er det også slutt på drittslenging om og til hverandre. Det er ikke konstruktivt og heller kontraproduktivt og slenge med leppa om x'en (spesielt hvis man som jeg har barn sammen ) man må tross alt i endel tilfeller kunne komunisere og samarbeide om barn for fremtiden og da nytter det ikke og sitte på vær sitt gjerde og synes synd på seg selv og legge ALL skyld på den andre.

kall en handling for idiotisk og ikke personen da personen mest sannsynlig (hvis han/hun kaller deg for idiot) har følelser for deg fortsatt og for de som kaller sine X'er for idioter gå i dere selv og finn ut om hvilke følelser og hvorfor du har disse ovenfor X'en din. er det ufullendt kjærlighet, Følelse av å bli nedverdiget for de du ble dumpet etc etc. Videre snakk med den du eventuelt har disse følelsene for slik at du blir ferdige med dem. vær ærlig og ikke minst snakk med den nåværende partneren din om disse tingene slik at ikke disse følelsene legger en skygge og skaper kilder til konflikt i ditt nåværende forhold i fremtiden.

"What goes Around Comes Around"

mvh sam

Skrevet

Jeg har mange fantastiske ex`er.

Man gjør det jo ikke slutt bare fordi de er idioter, flere har det blitt slutt med fordi de har bodd alt for langt unna, noen går bare følelsene over på, en hadde hunder og var utrolig glad i de og jakt, jeg er hyperallergisk.

Har og en ex som virkelig var idiot, stor idiot, men jeg løp ikke rundt og fortalte det til alle og enhver når det var slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...