Cuba Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Har alltid hatt skikkelig angst for edderkopper og lurer på om jeg kan kalle det fobi!? Når jeg ser en edderkopp kjenner og nesten hører jeg at det dunker i hodet! Blir helt fryst! I går kveld når jeg skulle legge meg sto det en edderkopp inntill senga mi. Den var ikke sånn kjempe stor, men den var av den "tjukke" typen. Jeg prøvde å gå så forsiktig som mulig og tok med meg dyna ut i stua! Kan bare glemme at jeg skal sove der sammen med den! Så lå jeg litt i sofaen og titta på stuegulve og da var den DER! Den hadde forfulgt meg!! Fikk helt panikk og ringte eksen/forhåpentligviskommendekjæreste og gråt og bar meg! Sa jeg ikke klarte å sove der i natt og at om jeg ikke fikk sove hos han dro jeg til foreldra mine! De bor en halvtime unna og klokka var halv tolv.. Men det var greit så jeg fikk komme da! Huff.. fikk nesten pusteproblemer et par ganger.. hyperventilerte!
Titti72 Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Jeg har det på samme måte. Jeg legger meg ikke til å sove hvis jeg ser det er en inne i min leilighet. Problemet er hvis jeg er alene så klarer jeg ikke å drepe den heller, for å nærme meg en edderkopp er faktisk umulig. En gang så støvsugde jeg opp edderkoppen, og etter en stund men masse fantasier om at den levde inni der og la egg, så måtte jeg ut i containeren og hive støvsugeren. Jeg klarte menlig ikke bare å ta ut posen og hive den. Velkommen til de sykes verden!!
Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Krampegråt, hyperventilerer, får ikke sove... Joda...
Titti72 Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Med den må jeg stå innenfor en skummel radius. Skulle vært langkosthåndtak på den.
Cuba Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2006 Denne kunne kanskje vært noe for deg da. ← Tør ikke se jeg.. Er det bilde av en edderkopp?? Bra det ikke bare er meg da! Tør heller ikke drepe en edderopp! KAN klare det om jeg har en svær, tung bok som jeg kan slippe på den å løpe bort! Men da må noen andre fjerne den derfra igjen! Æsj.. hater de dyra.. de ekle bena som bøyer seg og piler bortover!
Cuba Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2006 Denne kunne kanskje vært noe for deg da. ← NEI!!! ÆSJ!!
Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...12&hl=edderkopp Her er en ti-siders tråd om min forrige edderkoppjakt... (Jeg har nyregistrert meg noen ganger etter dette, så jeg er gjest og trådstarter).
Cuba Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 7. juni 2006 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...12&hl=edderkopp Her er en ti-siders tråd om min forrige edderkoppjakt... (Jeg har nyregistrert meg noen ganger etter dette, så jeg er gjest og trådstarter). ← Hehe! Trenger ikke lese den! Husker jeg fulgte spent med på den jakten! Husker jeg syns så synd på deg!!
Titti72 Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 Den husker jeg. Skal ta meg tid til å lese den igjen for den var utrolig morsom.
Gjest Gjesta Skrevet 7. juni 2006 #11 Skrevet 7. juni 2006 jeg har det ikke sånn, men høres helt klart ut som fobi, ja.
Gjest Miloine Skrevet 7. juni 2006 #12 Skrevet 7. juni 2006 JA, jeg reagerer presis som deg Cuba Det heter ARAKNAFOBI
Superlammet Skrevet 7. juni 2006 #13 Skrevet 7. juni 2006 Det er en fobi ja, og den kalles Araknofobi. Det er forresten en fet film som heter Araknophobia, som er sykt ekkel.
LilleBille Skrevet 7. juni 2006 #14 Skrevet 7. juni 2006 Det er forresten en fet film som heter Araknophobia, som er sykt ekkel. ← Selv for oss som bare synes edderkopper er ekle - uten særlig fobi.
Cuba Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #15 Skrevet 7. juni 2006 Det er en fobi ja, og den kalles Araknofobi. Det er forresten en fet film som heter Araknophobia, som er sykt ekkel. ← Tror jeg skal holde meg unna den ja! Hehe.. Selv om det på en måte kunne være litt fristende også! Men tror jeg for det meste hadde gjemt meg bak en pute!
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #16 Skrevet 7. juni 2006 nei, men jeg har mus-/ og flaggermusfobi... *gRøSs*
Gjest joje Skrevet 7. juni 2006 #17 Skrevet 7. juni 2006 Jeg er ekstremt redd for edderkopper, og er i tilegg så heldig å bo i et hus hvor det kryr av sånne store, skikkelig hårete noen. Om kvelden henger de utenfor vinduene og inngangsdøra, så når jeg kommer hjem sent så må kjæresten gå å holde døra for meg slik at jeg kan løpe så fort jeg kan inn.
Cuba Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #18 Skrevet 7. juni 2006 Huff.. føler med deg! Er en del der jeg bor nå, men skal heldigvis ikke bo der stort lenger.. og spesielt ikke sove der noe særlig mer! *Grøss* På gutterommet til eksen var det masse edderkopper før.. Broren hans bodde der før han og hvis han satt inntill veggen kom det noen ganger edderkopper krypende opp på han. Og de datt ned fra taket og ned på deg osv. Når jeg var der før var det ofte edderkopper der da også! Eksen tok ofte bare å drepte de og så lot de ligge å stivne! Skikkelig ekkelt! Edderkopplik rundt hele! Og da vi skulle flytte og dro fram senga var det flere edderkopplik som hadde hatt sin siste time bak der! NEKTER å tro på at det noengang har krøpet en edderkopp på meg!! Velger å tro at det ikke har skjedd! Leste forresten et sted på nettet her nå om noen som hadde blitt opplevd å blitt bitt av en edderkopp! Da hadde i allefall angsten min blitt fullkommen!!
Gjest Chantal Skrevet 7. juni 2006 #19 Skrevet 7. juni 2006 (endret) Jeg er også livredd edderkopper. Det og larver. En ting som fungerer bra hvis ingen er i nærheten og får bukt på edderkoppen er å sette et glass eller en bolle over den (hvis man tør å gå så nærme riktig nok). Sånn at den ikke kommer noen vei inntil noen kommer og får tatt den. Endret 7. juni 2006 av Chantal
Titti72 Skrevet 7. juni 2006 #20 Skrevet 7. juni 2006 (endret) En ting som fungerer bra hvis ingen er i nærheten og får bukt på edderkoppen er å sette et glass eller en bolle over den (hvis man tør å gå så nærme riktig nok). Sånn at den ikke kommer noen vei inntil noen kommer og får tatt den. ← Min plan når jeg blir så tøff er å legge 3-4 bøker ovenpå glasset i tillegg. Tilfelle edderkoppen er en utbryterkonge (leve fantasien). Endret 7. juni 2006 av Titti72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå