Gå til innhold

Håret mitt er uigjenkjennelig..

Anbefalte innlegg

Gjest Erla(uinnlogget)
Skrevet

Jeg er gravid i 10. uke nå og håret mitt er ikke til å kjenne igjen :roll:

Et trist syn m.a.o :(

Krøllene mine er borte vekk, håret er tungt, matt og livløst.

Vedvarer dette ut svangerskapet?

Håper virkelig ikke det.

Alt for det lille nurket så klart, men vil jo gjerne føle meg vel.

Nå føler jeg meg bare stygg og fæl..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen

Jeg er ikke gravid selv, og har heller aldri vært det så jeg har ikke noen erfaring på dette. Jeg har imidlertid ei venninne som er gravid i 32 uke nå, og hun også klager over det samme. Så det kan jo hende at du må belage deg på en del uker med lite medgjørlig hår. :x Men på en annen side, det er jo ikke sikkert at det gjelder for alle. :blunke:

Skrevet

hei desværre må jeg skuffe dig og sige ja dette forsætter hele graviditeten, alle mine 4 graviditer har jeg lignet en øb og bøv på hårdet det har været livløst og fedtet så snart jeg havede tørt håret efter hårvask var det fedt igen og er der noget jeg ikke kan fordrage er det folk med fedt hår og sorte negle det er så uhygienisk efter min mening, men i dette svangerskab gjorde jeg noget drastisk jeg har normalt mørkt hår jeg gik til frisøren og fik det bleket ( ægte flask blondine) og det virkede nu er håret mit fint og glansfuldt igen ved ikke hvorfor men jeg er utrolig fornøjet og kommer til at forsætte med at være blond en tid framover,

det med krøller ved ikke om dine er ægte men jeg ved at permanent oftes ikke virker i gravide på grund af hormoner man udskiller, så hvis man er gravid og vil permanentes så siger ofte damefrisøren at det er på eget ansvar for der er mulighed for at krøllerne var i et par timer og så er de borte igen...

ens hud kan faktisk også blive gansk mat og trist at se på i svangerskabet det er grove ting vi bliver udsat for når vi vil ha de små krabater :D

ønsker dig lykke til med hårdet

Gjest Zalomine
Skrevet

Og noen opplever altså at håret rett og slett forandrer seg etter at man får barn. (vel, forandrer seg under graviditeten, og blir slik)

F.eks har folk fått krøller som de ikke hadde før svangerskapet, etc....

Det gjør så mangt med kroppen vår det å være gravid, selv håret påvirkes ja (og mange opplyser om at de går opp et halvt nummer i skostørrelse for hver unge de får (eller som i mammas tilfelle, at varigheten på migreneanfallene ble redusert med en dag for hver unge hun fikk.)

Skrevet

At håret forandrer seg ETTER at man har fått barn kan jeg skrive under på. Da har man rett og slett ikke hår å klage over - for det FALLER AV!! :o Jeg mister i alle fall hår som bare det. Nåja, takk og lov for at jeg i utgangspunktet har tykt hår, for da har jeg råd til litt svinn :blunke:

Tror det du opplever Erla er svært vanlig. Som Fredagsbarn sier endres gjerne både hud og hår i løpet av og etter et svangerskap. Men det er verdt det da :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...