Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne sommeren er jeg bedt på gjenforeningsfest for den klassa jeg gikki på barneskolen. Jeg gleder meg skikkelig! Vi var en fin, sammensveiset gjeng som hadde det veldig bra sammen. :)

Før har jeg vært på gjenforeningsfester med de jeg gikk med på ungdomsskolen, og alle festene har vært veldig artige.

Hva synes dere om slike fester? Blir det bare pes og "nå må vi ha det hyggelig" - eller synes dere det er gøy?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har vært på et par slike gjenforeningsfester, og det har vært like gøy hver gang :)

Skrevet

Jeg har vært på flere slike fester (faktisk fra alle skoletrinn) og synes det er hyggelig å se igjen folk og høre hva de holder på med.

Alle festene har vært bra, men de fra gymanset var bare midt på treet. Det skyldes nok mest at jeg ikke var med i den kule gjengen på gymnaset, så jeg følte meg litt utenfor på festen også. Uten at det plaget meg. Det var jo noen det var hyggelig å se igjen.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg har aldri vært på noen slike fester jeg, for ingen har tatt initiativ til å arrangere en. Men snart skal jeg og noen venninner ta på oss jobben, og sørge for at det skjer noe, og det gleder jeg meg til. Ser for meg at slikt fester er kjempemorsomme.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke vært med på noen gjenforeningsfester. Hverken barneskole, ungdsomsskole eller vgs.

Jeg har venner som jeg har "tatt med meg" fra ulike trinn og det holder lenge for meg. Ønsker ikke å se igjen folk jeg ikke har noe forhold til.

Dessuten, det jeg har merket meg er at når jeg møter en gjeng jeg har gått på f.eks ungd. skole med så er det akkurat som om jeg er 14 år igjen. Føler at dynamikken i gjengen er den samme, med en leder og noen tilhengere. Gidder ikke å late som om det er noe festlig.

Det koster meg ikke en kalori å takke nei til disse festene.

Skrevet

Jeg synes det er veldig artig å møte folk igjen - men vet at en del av de som ikke hadde det like bra på skolen trivdes like bra i klassen, eller ikke har blitt like "vellykkede" som alle andre - ofte kvier seg for å gå - eller uteblir helt.

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha deltatt på slike gjenforeningsfester, spesielt siden jeg flyttet langt rett etter at jeg var ferdig med 9.klasse. Det har vært arrangert noen få gjennom årene, men dessverre i en periode av livet hvor jeg ikke hadde råd til å delta( lang og dyr reise)

Så jeg håper på flere..... :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å møte opp på noe slikt.

Skrevet

Har vært på en...for barneskolen. Det var helt greit. (og jeg fikk da "vist" at mobbeofferet faktsik var snart ferdig med en GOD utdannelse, og hadde kjæreste, så det så, dummingene!)

Droppa den for ungdomsskolen. (jeg fikk ikke vite om den før sånn i forbifarta et par dager før heller, faktisk...) Trivdes enda dårligere på ungdomsskolen enn på barneskolen, og hadde absolutt bedre ting å bruke de fridagene mine på (det varo romjula) enn å feste med en gjeng mennesker jeg aldri hadde noe til felles med bortsett fra at vi gikk på samme skole.

Skrevet

Har vært på en slik "10 år etter ungdomsskolen-fest", men den tok aldri av. En av grunnene var nok at de fleste jentene var enten gravide eller ammet :ler:

Det var liksom tiden for det.

Det var også mange som ikke kom da de mente 10 år var for tidlig........ :forvirret: Av litt over 70 stk som gikk i samme klassetrinn, så var det kun rundt 30 som møtte opp.

Håper noen tar på seg å arrangere en "20 år etter-fest" om et par år (orker ikke selv....), for da hadde det vært gøy å se igjen folk, ja.

Vet det har vært en "10 år etter russetiden-fest" også, men den ble holdt den dagen jeg hadde fødselstermin, så det passet dårlig........ ;)

Skrevet

Jeg har ikke vært på noen enda. Jeg gidder ikke reise hele den lange veien til hjembyen min bare for en gjenforeningsfest. Jeg har kontakt med de jeg ønsker å ha kontakt med uansett.

Skrevet
...Håper noen tar på seg å arrangere en "20 år etter-fest" om et par år (orker ikke selv....), for da hadde det vært gøy å se igjen folk, ja.....

Jeg er med i komiteen som skal arrangere 20 års jubileum for når vi gikk ut av 9.ende klasse. Vi slår også sammen de som gikk ut av 6. klasse + 9.ende sånn at vi får med de fra barnetrinnet og ungd.trinnet. Tilsammen blir vi rundt 36 stykker inkl. 3 lærere (2 fra ungd.skole, 1 fra barneskolen)

Festen SKULLE egentlig vært pinsehelga men mange var bortreist så vi velger heller å ha den i september (FØR jaktsesongen starter) Vi skal ha god mat (drikke tar man med selv) har innleid DJ (inkl lyd/lys-anlegg), flott lokale og vi gleder oss MASSE, alle sammen.

Endel (ca 40%) kommer langveisfra så festen skal gå over 2 dager (fredag og lørdag) Fredagen møtes vi på en uteplass og tar ting HELT uformelt. Hva man drikker er opp til en selv. Lørdagsformiddag blir det omvisning på barne + ungd.skolen, fotografering av innleid fotograf, og så har dem fri fram til paartyet starter sånn i 20-tiden med mat, taler, mimring og latter.... ut i den lyyyyse morgen :)

Skrevet

Jeg kommer ikke til å dra om noen finner på å arrangere noe slikt.

Skrevet

Jeg har vært både sammen med klassen fra barneskolen og ungdomsskolen og det har vært kjempe kjekt! Utrolig bra oppmøte har det vært, selv om veldig veldig mange har lyttet fra byen.jeg synes det er utrolig gøy å møte igjen gamle klassevenner, og håper det blir fler slike fester!! ;)

Skrevet

Jeg har vært på en gjenforenings-fest fra grunnskolen, det var forsåvidt koselig å se folk igjen, god mat og fin stemning og alle sa litt om seg selv, men jeg følte at vi hadde kommet fra hverandre, og utviklet oss i helt forskjellige retninger, de fleste.....

Følte at vi måtte sitte og bli kjent med helt nye personer igjen,pluss at jeg syntes det ble helt feil (fra arrangørens side) at noen hadde med seg "følge", altså ektemenn,fruer eller sambo. Mulig at det er jeg som hadde feil eller for store forventninger,men.

Hvis det blir flere ganger, kommer jeg til å telle på knappene om jeg skal gå eller ikke. - Og jeg må få understreke at jeg er ikke en spesielt negativ person. ;)

Skrevet

Kunne ikke ha ramlet meg inn. Vi skal ha jubileumsfest i høst, men jeg gidder ikke reise hjem bare for det.

Gjest Gjest
Skrevet

det skal være 10 år siden vgs-fest for mitt klassetrinn i år, og jeg ville dratt om jeg bodde i hjembyen fortsatt, selv om jeg ikke har noen sterke følelser knyttet til den klassen. Men å bruke en tusenlapp + pris for festen og en helg på å reise "hjem" for denne anledningen er det ikke verdt for min del. Hadde vært morsomt å høre hvordan det gikk med folk, men jeg får ta det neste gang.

Gjest Emera
Skrevet

Drar aldri på sånne fester. Har ikke lyst, helt enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...