Gjest Gjesta Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Hei! Ja, rett og slett, det stinker av oppvaskmaskinen min. Jeg skyller alt jeg skal vaske, så det er ikke ett tonn med matrester inne i der. Det ligger ingenting i sluket, er dte noen lure triks fra mer erfarne husmødre her på KG om hvordan denne lukten kan elimineress? Jeg har oppvaskmaskindøren igjen hele tiden er det dumt? Men i og med at jeg kun er en person i husholdningen så går det kanskje 2 maskiner i uka så må nesten ha døren igjen og... Anyone? Hilsen xx
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 2 maskiner i uka.....da sier det seg selv at den stinker. Jeg vasker 2 maskiner til dagen og opplever også at den stinker mellom disse omgangene!! Du bør også vaske kanten på innsiden av døren, der samler det seg ofte en rand med matrester som stinker.
Missbumblebee Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Jeg har ikke opplevd det samme her hjemme, men oppvaskmaskinen til vroren min stinker (og det er selv om det er en aktiv småbarns-familie og maskinen går ofte). Har du prøvd å la den gå en omgang uten noe oppvask i? Kanskje det hjelper litt.
Nemmera Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Jeg vasker 2 maskiner til dagen ← hjemme hos deg selv? eller på jobb? Hvis det er hjemme må jeg få spørre om hvordan i all verden du klarer å få brukt så mye på en dag.. (eller har du benkeoppvaskmaskin kanskje?)
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 hjemme hos deg selv? eller på jobb? Hvis det er hjemme må jeg få spørre om hvordan i all verden du klarer å få brukt så mye på en dag.. (eller har du benkeoppvaskmaskin kanskje?) ← Joda, jeg vasker som regel 2 ganger til dagen. Med 3 små unger og 4-5 måltider om dagen er det ingen problem å få fyllt opp maskinen.....er jo hjemmeværende da...
Malia Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 kanskje det hjelper å bruke disse vasketablettene med sitron i? vet ikke om det er ekte sitron i da, men vanlig sitron er bra mot lukt og sykdom siden det er bakteriedrepende.
Nemmera Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Joda, jeg vasker som regel 2 ganger til dagen. Med 3 små unger og 4-5 måltider om dagen er det ingen problem å få fyllt opp maskinen.....er jo hjemmeværende da... ← Jaja... misunner deg ikke det;) Men man kan jo bruke det samme flere ganger da så slipper man med litt mindre vask Men hvis de er bittesmå så griser de kanskje litt mye
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #8 Skrevet 10. juni 2006 Hvis du vanligvis bruker et program som vasker på rundt 50 grader, er det viktig at du et par ganger i måneden kjører maskinen på høyeste temperaturvalg (vår maskin har 75 grader). Ellers kan fett og rusk forårsake bakterievekst inne i slanger og rør, noe som kan føre til tettelser og ubehagelig lukt. Råd fra andre: http://www.snartmamma.com/plassen/archive/...php/t-1430.html Her i huset går det også noen dager mellom hver vask - vi er 4 i familien, men valgte maskin som tar 14 kuverter, slik at vi slipper å vaske så ofte. Har heldigvis ikke opplevd vond lukt - har alltid døren igjen. Vasker imidlertid en gang i blant med høyere temperatur.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #9 Skrevet 11. juni 2006 Vi har hatt vond lukt i maskina noen ganger, og tror det skyldes at vi stort sett vasker på lav temperatur (og sjelden, vi er to voksne bare). I alle fall hjelper det å vaske tom maskin på høy temperatur (med vaskemiddel).
Cherie Skrevet 11. juni 2006 #10 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har hørt at døren bøsr stå oppe når vaskemaskinen ikke er i bruk. Dette blant annet for å unngå lukt. Jeg mener at vi hadde en tråd om dette for en stund siden, eller var det lukt i klær? *lete* Nei, fant det ikke nå, men noen husfruer nevnte noe om no eddik + 90graders vask... *rope etter at husfruene skal komme på banen igjen*
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2006 #11 Skrevet 11. juni 2006 HEi igjen! Mye bra tips her, skal kjøre på med en tom maskin med sterkeste varme! Takk for hjelpa alle sammen:) xx!
Gjest Catwoman Skrevet 11. juni 2006 #12 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har hørt at døren bøsr stå oppe når vaskemaskinen ikke er i bruk. Dette blant annet for å unngå lukt. Jeg mener at vi hadde en tråd om dette for en stund siden, eller var det lukt i klær? *lete* Nei, fant det ikke nå, men noen husfruer nevnte noe om no eddik + 90graders vask... *rope etter at husfruene skal komme på banen igjen* ← Dte var nok snakk om vaskemaskin da ja. Vanlige oppvaskmaskiner pleier ikke å kunne kjøres på så høye temperaturer som nitti grader.
Cherie Skrevet 11. juni 2006 #13 Skrevet 11. juni 2006 Sorry. he he Jeg kan være et surrehue i blant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå