CurlySue78 Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Hmm... kom til å tenke på, når er det man danser brudevals? Er det når man først starter musikken etter middagen, eller er det når man har spist kake -eller er det et helt annet tidspunkt?
Scorpina Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Når middagen og dessert var spist, kom kaffen på bordet like etterpå (ilag med kakespising) Mens gjestene satt og spiste kake (og musikken spilte) sa vår toastmaster at "nå skal hr og fr XXX vise hva de har lært på dansekurs....." og så fikk vi ståanede applaus mot gulvet, mens vi dansa (min mann dansa så godt han kunne hehe...) og etterhvert kom flere gjester på gulvet og danset ilag med oss. Så, etter middag/dessert - litt før kaker blir satt fram. Musikken startet opp etter desserten. Det virka iallefall naturlig for oss og funka _veldig_ bra Når tid skal du gifte deg???
barbigirl Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 vi tok ikke valsen før i 11 tia vi... middag var ferdig i 7 halv 8 tia... satte da frem kaffe aveq, kaker i halv 10 tia...
CurlySue78 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2006 Når tid skal du gifte deg??? ← Skal gifte meg i august
Scorpina Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Så hyggelig CurlySue Grattis så masse!! Og velkommen i de giftes rekker (det er faktisk VELDIG ålrait her)
Kara W Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 vi tok ikke valsen før i 11 tia vi... middag var ferdig i 7 halv 8 tia... satte da frem kaffe aveq, kaker i halv 10 tia... ← Hva gjorde dere i de to timene imellom? Var det musikk og dans da? Jeg ser for meg at brudevalsen bør være den første dansen man tar sammen, og bør være den som "åpner" dansegulvet. Når på kvelden den kommer er jeg fortsatt ganske usikker på, men jeg tror vi kommer til å gjøre det slik: Vielse Middag og kaffe/dessert Liten pause med mingling Vals / dansegulvet åpent Kaker mer festing og dansing 1
barbigirl Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Hva gjorde dere i de to timene imellom? Var det musikk og dans da? Jeg ser for meg at brudevalsen bør være den første dansen man tar sammen, og bør være den som "åpner" dansegulvet. Når på kvelden den kommer er jeg fortsatt ganske usikker på, men jeg tror vi kommer til å gjøre det slik: Vielse Middag og kaffe/dessert Liten pause med mingling Vals / dansegulvet åpent Kaker mer festing og dansing ← mingling... kakespising... alkohol inntak... om noen danset til musikken som gikk å surret heletiden er jeg faktisk ikke sikker på... veit ikke hva som er "normalt" / "riktig".... men det var nå slik vi gjorde det... etter middag så tok vi liksom alt på sparket... jeg ga beskjed når ditten å datten skulle ordnes etterhvert, å jeg tok over rollen som bartender litt å jeg...
LilleLy Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 Vi skal også ha vals rett før kakene.. jeg trodde egentlig det var nesten til slutt, men sånn blir det for det har mor sagt. Hehe
miss77 Skrevet 7. juni 2006 #9 Skrevet 7. juni 2006 Vi satser på følgende program: - Middag ferdig kl 21. - Baren åpner umiddelbart etterpå, slik at folk kan få seg en drink og mingle/skravle. Er det fint vær er det vel noen som ønsker en liten sigar i hagen, la maten synke og alt det der. - 22.30 - Kaker, kaffe avec (rolig bakgrunnsmusikk) - 23.30 - Bandet spiller opp, og vi danser bryllupsvals som første dans. Er så mange som ikke treffer hverandre så ofte, og er jo hyggelig at de får tid til å skravle litt, kikke på gavebord etc. Mannen ville helst ha drøyd til kl. 24, men det ble litt i drøyeste laget syntes jeg.
BIRE Skrevet 13. juni 2006 #10 Skrevet 13. juni 2006 vi skal ha følgene plan på våres dag: Vielse kl 13.00 Fotografering:kl.14.00 Festmiddag: kl 17.00 Kaffe og kaker kl: 20.00 Bryllupsdans kl 21.00 Natt mat kl. 00.30. Bire
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #11 Skrevet 13. juni 2006 De bryllupene jeg har vært i har brudevalsen stort sett vært første dans. Kun to bryllup hvor det ikke var sånn. Da var polonese først, så fulgte brudevalsen med en gang etterpå. Når kakene har kommet er litt opp og ned. Men synes det har fungert best når de kommer litt ut på kvelden. De fleste orker jo ikke kake rett etter middag...
Netten Skrevet 13. juni 2006 #12 Skrevet 13. juni 2006 Middagen vår var ferdig ca. 20.10, og kaffegjestene kom 20.30. Så hadde vi kaffe og kaker fra ca. 21.30 tror jeg. Etter litt spising var det tid for polonese som ledet fram til brudevalsen. Da var vel kl. 22.30. Jeg hadde tenkt mye på tidsskjema og hva som skulle skje når, men alt går av seg selv og har dere en dyktig toastmaster så er det ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå