Gå til innhold

Julebrus!

Dragsund

Anbefalte innlegg

Jeg tar meg selv i å drikke julebrus døgnet rundt...når en flaske er tom, åpner jeg en ny. Noen som vet om det finnes noe koffein, eller andre avhengighetsstoffer i julebrus? *ler* :lol:

Takk, takk

ps: andre som går amok på julebrus??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også at julebrus er godt, men bare enkelte typer (husker ikke hvilke) og det bør helst være på glassflaske. Men avhengig... nei! Jeg drikker kun noen få flasker hver jul.

Jeg tviler sterkt på at det skulle være noen vanedannende stoffer i julebrus. :) Kanskje det bare er et stort behov for søtt du har?

Uansett bør du trappe ned - dette er ikke sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrus er saker.. jeg må ha.. og da mener jeg MÅ Trio sin julebrus.. den som er oransje.. den er et must.. hehe. ellers så er jo den brune julebrusen herlig god.. husker ikke helt hva den heter.. men det er et bryggeri oppi dalen som lager den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå

Julebrus er sprudlende godt ja :) 8)

Når jeg bodde i Trondheim pleide jeg å kjøpe en julebrus som hadde samme fasrge som champagnebrus, og den var så utroolig digg. Den hadde blå etikett tror jeg, og bilde av en julenisse og en slik kurv flettet av glanspapir. Men problemet er at jeg finner ikke denne brusen på vestlandet, grrr :evil:

Noen som skjønner hvilken jeg tenker på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på hvilken julebrus du tenker på, men siden du bor på vestlandet (som meg) får du sikkert tak i Hansa julebrus. Det er den jeg er hekta på!!!! Gruer meg til juletiden er over! Må handle inn, og lage meg et lager med herligheten!!!!! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Dahls, brun julebrus, pingpong? :)

Jeg er vant til rød julebrus, som jeg aldri har hatt noe spesielt forhold til på grunn av smaken...

Nå har jeg blitt hekta på Tou sin julebrus... Den er brun, og mye bedre enn den røde ekle de hadde oppå nordvestlandet... :-?

Eneste jeg har å klage på med Tou sin, er at de kun har 0.5 flasker, ikke 1.5... :(

I motsetning til snehvit, så er jeg helt sikker på at det er avhengighetsstoffer i julebrusen. :blunke:

Og utenom pærebrus, så finnes det neppe noe som er sunnere enn julebrus, så det drikker jeg med god samvittighet...

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dahls har brun julebrus ja, på glassflaske (finnes også på stor 1.5l plast)

Dette er uten tvil den beste, og har antakelig vunnet flere tester.

Men den er ikke så utbredt, tror den kun er tilgjengelig i midtnorge.

Vi trøndere er her priviligerte sjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Hansa julebrus best!

Ifjor hadde jeg min første julaften UTEN julebrus til middagen og gikk skrittet over til øl og akevitt.

Tror søren meg jeg går tilbake til "gamle synder" og deilig rød julebrus.

Det blir liksom aldri helt det samme med noe annet...

Akevitten kan jeg jo vente med til senere på kvelden :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok Dahls sin julebrus jeg tenkte på. Men den får jeg nok ikke tak i her på Vestlandet. Ønsker meg den fra julenissen :wink:

Får teste ut Hansa sin, den er sikkert god den også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margrethe

Ringnes E.C.Dahls sin JULEBRUS er utvilsomt den beste i hele landet .

Her i Trondheim er den blitt en Trend drikk , på uteplasser er det digg å drikke julebrus. Og allerhelst på glassflasken selvfølgelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Margrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EC Dahls julebrus er uten tvil skikkelig digg! "Importerer" en 6-pack eller to når jeg er på de kanter i julebrussessongen. I år har jeg ikke fått tak i, desverre, men neste helg skal jeg til Tr.h, så da blir det julebrus på meg også! (og forresten hadde jeg igjen noen få flasker fra i fjor, som ble fortært i slutten av november)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Gjest:

Vi er nå faktisk så heldig å ha Dahls julebrus her i Nord-Norge også.

Jeg drikker også mye julebrus av forskjellige merker, men jeg synes Mack sin er aller best. Desverre finnes den kun i 0,5 flaske og selges bare på én butikk her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margrethe

Tok kontakt med Ringnes E.C.Dahls Bryggeri for ca 15minutter siden.

De sa at privatpersoner kunne ikke :(:( bestille kasser med den kjære julebrusen. Så de som ikke har tilgang på E.C.Dahls julebrus må ty til familiemedlemmer eller venner som får tak i den .

Dette var en trist melding for de som ikke har tilgang :sur::(

Håper de som ikke for tak i E.C.Dahls julebrus får av andre som har !!!!!!

Lykke til , alle sammen !!!!!!!!!!!!!!

Margrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smakt mye rart av div. julebrus, men ingenting slår Dahls julebrus. Glad jeg bor i Trondheim med stor tilgang på brun julebrus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt å se at så mange engasjerer seg i julebrusen! Hva sier dere til at vi tar en liten spørreundersøkelse her? Stem alle sammen!! *HO HO*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dahls brune julebrus - uten å blunke......Den er bare digg, og jeg er avhengig av den hver jul. Har faktisk opplevd at den har vært utsolgt til tider..... :-? Da ble det krise da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå ble jeg misunnelig på alle dere som bor i Trondheim.....DAHL's julebrus er fantastisk god. Jeg har bodd i Trondheim i mange år, og Dahl' s brusen var alltid en del av førjulstiden!!!!!

Sukk, nyt julebrusen fra Trøndelag dere!

vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...