Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Kva slags frukt ville de satt pris på å blitt servert i bryllup? Kom gjerne med anbefalingar om frukt som egnar seg til å dyppe i sjokolade!
Gjest AGF Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Vi hadde blå og grønne druer, ananas, honningmelon og jordbær. Følte at det var disse typene som kom til å holde seg best. Epler blir jo brune nesten med en gang de kuttes opp. Det er også så godt med moreller, men fryktelig dyrt! Det er jo kjempegodt med jordbær dyppet i sjokolade! Det jeg også kan se for meg er banan dyppet i sjokolade. Har aldri prøvd, men som tenåring drev jeg og spiste på banan som jeg hadde dyppet i kakao og det var knallgodt.
Prinsesse på erten Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Ananas, melon, bær, appelsin (i båter), physalis...
C Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Hei Veslo! Skal ikke du ha sjokoladefontene du også? Kjøpt fra Sjokoladefossen? Jeg henter min på lageret deres i Røyken på mandagen.. Har kjøpt 3 kg lys, og 3 kg mørk sjokolade.. Tenkte jeg skulle ha masse jordbær, kiwi, marsmellows, bananer ... Flere forslag?
Arkana Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Jeg ville satt mer pris på små hele frukter (f.eks. aprikoser, plommer, druer), enn store som er skåret opp og har ligget en stund.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Bare et lite tips, når vi lager fruksalat så spruter vi over litt lime for at ikke frukten (eplene) skal bli brune. Da holder den seg like fin lenge. Kanskje det er en ide hvis du skal ha epler..?
miss77 Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 Har også tenkt å servere frukt (til champagnen - velkomsdrink). Hadde i utgangspunktet lyst til å ha div. typer melon, jordbær, kiwi, appelsin o.l, men så slo det meg plutselig at dette jo er fryktelig grisete å spise. Godt mulig det bare er meg som alltid søler altså , men har ikke lyst til at gjestene skal få melon og appelsinflekker på kjolene sine Kommer nok uansett til å servere jordbær og ellers holde meg til litt "tørrere" frukter, hva enn nå det måtte være....
Lykketrollet Skrevet 7. juni 2006 #9 Skrevet 7. juni 2006 Vi skal servere bare jordbær til velkomstdrinkene. Ellers så skal vi ha et 3 etg koldtbord hvor 3etg vil bestå av frukt og ost på tannpirkere.... Der har vi alt hva hjertet kan begjære av frukt!
Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 Jeg ville satt mer pris på små hele frukter (f.eks. aprikoser, plommer, druer), enn store som er skåret opp og har ligget en stund. ← Godt poeng!! Tar gjerne i mot fleire tips om "tørre" frukter. På lista mi har eg desse: Frukt: - jordbær - kiwi - druer (blå og grønne) - physalis - ananas? - Vannmelon - Honningmelon - Cantaloupe - Aprikoser - Plommer
Lykketrollet Skrevet 7. juni 2006 #11 Skrevet 7. juni 2006 Banan og sjokolade er veldig godt... Stjernefrukt
miss77 Skrevet 7. juni 2006 #12 Skrevet 7. juni 2006 (endret) Litt utenfor tema, men du finner mye rart om frukt på www.frukt.no Hva med mango? (litt problemer med space-tasten idag....) Endret 7. juni 2006 av miss77
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #15 Skrevet 7. juni 2006 kjærlighetsfrukt passer seg jo godt. Og smaker bra ogå
Kara W Skrevet 8. juni 2006 #17 Skrevet 8. juni 2006 Bare et lite tips, når vi lager fruksalat så spruter vi over litt lime for at ikke frukten (eplene) skal bli brune. Da holder den seg like fin lenge. Kanskje det er en ide hvis du skal ha epler..? ← Sitronsaft virker også. Det er som regel billigere og lettere å få tak i (jeg har bare brukt sitron, så jeg skal ikke si noe om forskjellen på de to).
Huldra:) Skrevet 8. juni 2006 #18 Skrevet 8. juni 2006 Sitronsaft virker også. Det er som regel billigere og lettere å få tak i (jeg har bare brukt sitron, så jeg skal ikke si noe om forskjellen på de to). ← Hvor lenge holder frukten seg da egentlig? Vi lurer på å ha oppskårne epler på fruktspydene våre, men er redd de skal bli brune. Hadde håpet å kunne dele opp frukten kvelden i forvegen og legge dem i bokser eller boller med plast over...
marsy Skrevet 21. juni 2006 #19 Skrevet 21. juni 2006 oi, litt i siste laget for deg kanskje veslo men på diverse engelske sjokoladefontenesider anbefaler de følgende: jordbær appelsin druer trøket aprikos (ville tro at mange trøkede frukter fungerer veldig bra) banan marshmallows minismultringer (andre type småkaker/småboller) kiwi ananas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå