Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bertine;)
Skrevet

Hei!

Må bare høre om noen har opplevd det samme som meg..

Jeg og mannen min har prøvd i 8 måneder nå.. de 3 siste måndene har jeg brukt el tester, funnet el, kost oss masse....... og 14 dager senere fått tante rød på besøk :frustrert:

Jeg har siden dagen etter el fått ømmmere og ømmere pupper, hodeverk og ustabilt humør(typisk pms jah :ler: ) , mensmurringer og vært helt "tørr" frem til mensen(ikke noe sekret/utflod).

Men denne gangen er det anderledes; jeg har overhodet ikke ømme pupper, har ikke hodeverk, ikke humørsvingninger og mye lotion-aktig utflod. Kjenner heller ikke til noe særlig mensen murringer heller, men kjenner at livmoren "jobber".

Denne syklussen har jeg ike brukt el tester, ble rett og slett litt lei av at selv om vi traff el så le det ingenting.. giddet derfor ikke bestille nye på nettet.

Men denne månden har vi også hatt mye mer sex, og mye oftere og bedre :sjarmor:

Syklussene mine pleier å ligge mellom 36 og 41 dager, siden jeg slutta på p-pilla i september 05. Nå er jeg på dag 35, så ville jo tro at jeg snart kan teste??

Første dag i siste mens var 4 mai.

Noen som vil hjelpe meg med sin kunnskap eller erfaringer??

Når kan jeg eventuellt teste?

ps. føler virkelig på meg at dette kan være bingo ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det står på pakningsvedleggene til de fleste graviditetstester at man bør vente til en uke etter forventet mens før man tester, på grunn av at hcg-nivået ofte er for lavt tidligere i syklusen til å påvise graviditet. Så i ditt tilfelle ville jeg ventet en uke til. Du kan selvsagt teste tidligere, men da kan det hende du får negativt resultat selv om du er gravid.

Skrevet

Jeg testet dagen etter forventet mens og da var det veldig positivt.

Skrevet

Oi, saa spennende! Krysser fingrene for deg! :hoppe:

Det finnes tester som tilmed kan brukes FOER forventet mens, saa jeg tror trygt du kan spandere paa deg en! ;)

:klem:

Skrevet

kjempe spennende :hoppe:

Jeg er jo selv typen som aldri klarer å vente med å teste (har kastet vekk mange tester), så jeg hadde testet snart ;) .

Skrevet

hmm, dette så spennende ut. dette må jeg følge med på.. blir jo spennende å se om det klaffer for deg! lykke til damen! ;)

Skrevet

Dette er så spennende :hoppe::hoppe:

Tror nok du kan teste snart.. Men hadde kanskje tatt det i morgen tidlig?? Morgenurinen skal visst nok være det beste når du tester før IKM..

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Takk for svar alle sammen!

Har faktisk fått litt ømme pupper nå, og kjenner litt svake menssmerter nå og da.. Har fremdeles endel lotion aktig utflod, men tappen kjennes "plugget igjen"! Leste på pernille.info at dette kan bety graviditet!! Prøver å ikke håpe for mye (tok en negativ test på torsdag), men ønsker virkelig at dette skal være klaff! :sjenert:

Får drøye det til mandag, om ikke tanta har dukket opp...

Og får jeg den er det rett til legen! Da går vi inn i pp10 med laaaaaange syklusser, så like greit å finne ut om jeg har el eller ikke!

Gjest Gjest
Skrevet

Takk Holly :klem:

Negativ test idag også.... dag 39 i syklussen min..

Håper jeg bare har testet for tidlig.. at det ennå har håp..

Har noen svake mensmurringer innimellom, puppene er mer ømme..

Skrevet
Takk Holly :klem:

Negativ test idag også.... dag 39 i syklussen min..

Håper jeg bare har testet for tidlig.. at det ennå har håp..

Har noen svake mensmurringer innimellom, puppene er mer ømme..

Uff, saanne laaaange sykluser er utrolig irriterende...det er jo ennaa haap, da, men hvis du pleier aa ha kortere syklus enn 39 dager, saa burde en test slaa ut naa. Hvis ikke du er gravid synes jeg du burde ta deg en tur til legen snart! Sikkert ikke noe alvorlig galt, men man "skal" jo ha kortere syklus enn det du har...

:klem:

Gjest Bertine
Skrevet

Hei.. en liten oppdatering..

Fremdeles vonde, ømme pupper. Svært lite mensserter! Kjenner litt svake murringer av og til, men kan ikke sammenlignes med de jeg pleier å ha.. enten er dette en svært merkelig sykluss.... ellers... :sjenert:

Dag 42 idag, men ingen mens... ringte legen idag, for å høre om jeg fikk bestille time, siden syklussene mine ser ut til å bli lengre og lengre siden jeg sluttet på p pillen... Siden vi også har prøvd i 10 mnd.

Men jeg fikk ikke bestille time engang!!

Nei, de tok ikke inn folk før de hadde prøvd i akkurat 1 år!

Neivel, greit det, jeg vet jo at det heter at man skal prøve 1 år før man oppsøker lege, men når jeg er bekymret for at jeg i det hele tatt har eggløsning og syklussene mine blir lengre og lengre.... da syns jeg at jeg bør få lov å bestille time!!

:( negativ test idag forresten...

Skrevet

Merkelig legekontor. Fikk ikke lov til aa bestille time?! Er det virkelig slik at legekontoret kan nekte deg det? :forvirret:

Til sammenligning ble jeg "utredet" for pcos allerede FOER vi begynte aa proeve - altsaa jeg ble ikke utredet for barnloeshet, men for de rare syklusene mine. Og jeg ble henvist til spesialist med en gang vi begynte proevingen. Naa bor ikke jeg i Norge, da, saa praksisen er sikkert forskjellig. Men jeg synes du burde vurdere aa bytte lege dersom du ikke faar noe forstaaelse hos ham/henne du har naa.

Ellers kan du alltids si til legekontoret at du bestiller time for noe annet...

Gjest Gjest_Minnea_*
Skrevet

eller så trenger du ikke være helt 100% ærlig å si at jada, dere har prøvd et år. Vet det er veldig forskjellig her i landet også dette. Syns det er lattelig jeg da at man skal bli blankt avvist før man har prøvd et år. Jeg var heldig og fikk begynne med utredning allerede etter et halvt år, men jeg fikk ikke mens i det heletatt jeg da... Så vet ikke jeg. Flaks for meg for etter laproskopi etter 18 mnd med prøving ble jeg gravid, men sjansene for at jeg hadde blitt det uten den operasjonene var vel heller liten. Så hadde jeg fått samme beskjed som deg hadde prøvetiden strekt seg til 2 år og 6 mnd til med frustrasjon hadde vært tøft nok spør du meg.

Hva med å dra til en gynekolog i stedet for fastlegen din? Man må kanskje henvises fra legen??? Jeg var heldig å ha en lege på jobben som henviste meg til en dyktig gynekolog så det var vel derfor jeg var så heldig. Man må finne noen smarte snarveier innimellom... Bare et tips ;)

Skrevet

Mange legekontorer spør "Ja hva er d du skal til da?" Men d har den som tar telefonen ingenting med..... og d er nettopp d du skal si.... "har du ikke noe med..... Det er noe så haster, så gi meg en time snarest!" Damene i skranken kan være så rare atte til tider (nettopp sånn de er her jeg bor også....) så d er bare si d slik... Og de kan ik la vær å gi dg time... Lykke til.. ;)

Gjest Bertine
Skrevet

Takk for svar :klem:

Har litt murringer igjen idag... men klarer ikke gi opp håpet helt ennå...

Puppene er fremdeles ømme....

Men viss ikke mensen kommer imorgen, da svir jeg av en test til.. he he :ler:

Og når tr kommer, da bestiller jeg time på klinikk hausken.

Der tar de innvendig ul, sperma test og samtale... koster 1000 kr, men det skal jeg koste på meg..

Skrevet
Mange legekontorer spør "Ja hva er d du skal til da?" Men d har den som tar telefonen ingenting med..... og d er nettopp d du skal si.... "har du ikke noe med..... Det er noe så haster, så gi meg en time snarest!" Damene i skranken kan være så rare atte til tider (nettopp sånn de er her jeg bor også....) så d er bare si d slik... Og de kan ik la vær å gi dg time...  Lykke til.. ;)

Nå må du jammen gi deg !!!!! :frustrert:

For det første: Den som tar telefonen er en legesekretær og det er hennes jobb og prioritere pasientene f.eks hvem trenger time raskest? En med brystsmerter eller en med forkjølelse?

For det andre: Det er legesekretæren som avgjør om det haster eller ei, og ikke pasienten. Noen pasienter kan ringe og si: Du jeg tenger en time, jeg er blitt plutselig litt skjev i ansiktet - men det haster ikke altså. Jo dette haster som bare det - kan være hjerneslag.

Mens en annen kan ringe og syns han er døden nær siden han har hatt feber på 38,5 grader og hoste i 2 dager.

Hvis du tror det at legesekretærene sitter med tomme timelister så tar du faktisk grundig feil, de er overfylte hver eneste dag. De kan bare ikke trylle fram timer.

Derfor har vi noe som heter privatlege, vil du ikke vente på time kan du jo bestille time hos en privatlege som koster mer.

Jeg har slitt med å bli gravid selv og skjønner veldig godt at det er lenge å vente et år, men dessverre så er det ikke sånn at legene har ubegrenset med kapasitet. De har satt 1 år for at ikke så mange skal oppsøke før de virkelig trenger.

Når det gjelder trådstarter. Jeg syns du skulle gå til en privat gynekolog. Fordelen med det er at du kommer til en spesialist med en gang. Hvis du først skal gå til fastlege må jo vente på og få time + at det kan ta lang tid før du får time til en offentlig gynekolog. Det blir litt dyrere, men ikke så mye.

Skrevet

Håper på posetiv test for deg i morgen så lykke til. Jeg brukte 2 år på å bli gravid, og har en skjønn liten jente på 4 måneder nå. tror dere kommer til å få det til snart.( tok nesten en graviditets test i måneden i to år)

• 2 år senere...
Skrevet

årh nå var jeg så spent leste igjennom hele tråden og sku bla til neste side :popcorn: men så var det ikke mer jo.. er så spent på om det ble noe baby for jeg befinner meg litt i samme situsajon nå selv.. begynner å nærme seg en uke etter el er vel på dag 4 i morgen lørdag 04.04 :yvonne: og til nå så har jeg vært helt tørr frem til i går kveld da jeg fant lotion / melk sekret.. ikke slimete bare mykt og vått men ikke mye måtte jo inn å hente ut litt da det var et par dråper på papiret :ler: er så med på dette her måler temp hver morgen halv ni (arb ledig så...)men tempen har gått opp med 0,1 grad hver dag frem til nå hmm.. kanksje litt lite? :snurt: håper gjerne at det kan være noe nå er litt dårlig i formen når jeg begynner bli sulten men går over da jeg spiser, dårlig på kvelden. Men dette er sikkert noe annet kanksje jeg brygger på noe :sjenert: nei det er bare å vente å se men blir jo helt :kjefte: av å vente... merker jeg er litt pms her men det er jo tidlig for det bruker ikke få set før en uke før mens men det er jo ikke før 07.04 og forventet mens er 14.04 håper tanta ikke besøker meg denne mnd :D tror jeg griner blir testen positiv (av lykke aløtså=)

Det jeg lurte på var om noen andre hadde vært i denne situasjon og følt seg sånn med positivt resultat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...