Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere, men har lyst på en til... :sjenert:

Så hvor lenge holder de seg i kjølekskapet?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

skal man ha parfyme i kjøleskapet? uåpnet da eller?

*dum*

Skrevet

Nei, tror ikke det spiller noen rolle om parfymen er åpnet. Har bare hørt at parfymer står seg bedre om de oppbevares kaldt... :sjenert:

Skrevet

Ja har jeg og hørt,men jeg vet ikke hvor lenge man forlenger tiden,et par år tipper jeg.

Gjest Zim-zum
Skrevet

Jeg har hørt at parfyme ikke bør oppbevares i kjøleskap når den tas ut og brukes innimellom, for temperaturforskjellen gjør at den blir fort ødelagt.

Uåpnet parfyme bør oppbevares svalt kjølig. Under slike forhold kan den holde seg i opptil 10 år.

Legg merke til at dette gjelder ren parfyme. Eau de toilette og eau de parfyme, som de fleste bruker, har kortere holdbarhet.

Skrevet

Parfyme bør oppbevares kaldt, men ikke i kjøleskap. Temperaturforskjellen gjør at den "slår" seg og blir ødelagt. Det beste stedet er f.eks i klesskapet på soverommet, sa en parfymeridame til meg.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har alltid brukt kjøleskapet på parfymer som ikke er i bruk. Det har aldri skjedd at noen har forandret seg på noen som helst måte.

Skrevet
Jeg har alltid brukt kjøleskapet på parfymer som ikke er i bruk. Det har aldri skjedd at noen har forandret seg på noen som helst måte.

Slik har jeg også gjort det, innbiller meg at de skal stå mørkt også?

Skrevet
Jeg har hørt at parfyme ikke bør oppbevares i kjøleskap når den tas ut og brukes innimellom, for temperaturforskjellen gjør at den blir fort ødelagt.

Hmm... alle mine som står i kjøleskapet er åpnet, for jeg bytter på å bruke dem! :sjenert: Det er stort sett Eau de Parfum. Bør jeg ta dem ut da mon tro? Vil jo ikke at de skal bli ødelagte, dyre som de var! ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg oppbevarer gjerne parfymer på et mørkt og litt kjølig sted, for eksempel i et klesskap. Kjøleskap er visstnok for kaldt for parfyme, har jeg hørt. Jeg har mange parfymer, og har aldri opplevd at noen har blitt ødelagt.

Skrevet

Hmm, du er vel den andre som sier dette her Elphaba, så jeg tror jeg skal flytte parfymene til klesskapet. Nærmere badet er det også, når jeg vil skifte lukt! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...