Gå til innhold

Busktilhenger

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg følger ikke moten slavisk nei!

Men det er mye av mote jeg syns er fint og bruker det av den grunn! Er også mye mote jeg ikke syns er noe fint, og da bruker jeg heller ikke det!

Sånne converse-sko f.eks har jeg aldri likt, og kommer heller aldri til å kjøpe sånne!

Og jeg verken kler eller liker skjørt som er lengre enn knærne og det kommer jeg heller aldri til å bruke!

Jeg kjøper det de selger i butikkene jeg, og det er jo ofte mote da! :)

Kunne forresten tenkt meg å bli mer motebevisst også jeg! Men har ikke råd til å følge opp moten hele tiden heller..

Endret av Cuba
Videoannonse
Annonse
Gjest allium
Skrevet
Jeg kler meg nok etter hvordan jeg vil ja. Skjønner ikke hvorfor en må settes i bås? :)

Sa noen noe om bås?

Men du går ikke i fotside skjørt, slik man gjorde for 100 år siden. Eller i lendeklede...

Når jeg sier "følge moten" så mener jeg ikke at man slavisk følger enhver trend i motebladene, og religiøst følger alle lister om hva som er på vei inn og ut. Men at man kler seg noenlunde slik det forventes av en i de kretser en ferdes i.

Og igjen: Det er det ingenting galt i. Akkurat som alle må få barbere ivei som det passer dem selv. Jeg svinger høvelen jeg også... selv om jeg er "oppi årene" ifølge visse andre. Men jeg gjorde det ikke da jeg var tenåring, og det var det såvidt jeg kunne se da ingen andre som gjorde heller. Der har du en rimelig sikker indikasjon på at dette har med mote å gjøre.

Gjest gjest1
Skrevet

Neh. Jeg kan kle meg i klær som er fler år gamle, og kler meg ikke etter hvordan det er forventet :overrasket: Hva er det for tendenser da? jeg prøver ikke å komme her og si "se så kul jeg er som ikke følger moten da", men vil heller ikke bli "anklaget" for å gjøre det..

Finner jeg en topp i butikken jeg liker, kjøper jeg den. Da kan jeg høre at den er såååå ut for 2 uker siden altså!

Jeg orker ikke kjøpe dyre (og stygge) uggs, drainpipes, og hva nå enn som er mote for tiden bare for å bli godtatt.

Skrevet
Neh. Jeg kan kle meg i klær som er fler år gamle, og kler meg ikke etter hvordan det er forventet :overrasket: Hva er det for tendenser da? jeg prøver ikke å komme her og si "se så kul jeg er som ikke følger moten da", men vil heller ikke bli "anklaget" for å gjøre det..

Finner jeg en topp i butikken jeg liker, kjøper jeg den. Da kan jeg høre at den er såååå ut for 2 uker siden altså!

Jeg orker ikke kjøpe dyre (og stygge) uggs, drainpipes, og hva nå enn som er mote for tiden bare for å bli godtatt.

Det er vel ingen som sier at det og det plagget var ut for to uker siden? Da hadde jeg i allefall bare sett rart på de og ledd tror jeg!

Syns det er greit å følge moten litt, og syns det er mye fint! Men føler jeg begynner å blir voksen så kjøper behagelige og fine klær!

Gjest allium
Skrevet

Jeg snakker ikke om årets mote vs. fjorårets, men om mer langsiktige tendenser.

Gjest Gjest
Skrevet

At du i det hele tatt vet hva "uggs" og "drainpipes" er for noe, sier i seg selv at du er påvirket av klesmote.

Å leve upåvirket av mote i dagens vestlige verden er en selvmotsigelse

Skrevet

At norske kvinner ikke barberte seg før er ikke så rart. For kvinnens kjød var da ikke et forlystelsens tempel, men porten til framtidige generasjoner.

Muslimer har faktisk alltid hatt et mer avslappet forhold til sex. Ialfall i ekteskapet. Selv i himmelen vil det bli mye sex på alle.

Gjest Busktilhenger
Skrevet

Er ikke dette en avsporing fra selve temaet? Nå er vi jo inne på klesmoter.

Skrevet
Å leve upåvirket av mote i dagens vestlige verden er en selvmotsigelse

Ingen er ikke påvirket av noe nei. Det er nesten helt umulig å ha noe som er BARE sitt eget. Er man ikke påvirket av massen eller moten, så er det venner og miljø. Bare se så uniformerte vennegjenger er...

Gjest gjest1
Skrevet
Er ikke dette en avsporing fra selve temaet? Nå er vi jo inne på klesmoter.

Det er iallfall synlig og mer å bry seg med enn en mus.

Gjest BagLady
Skrevet

Why can't we be friends, var det noen som sang en gang og ja, hvorfor ikke. Jeg har ikke tenkt å gnikke mitt ubarberte underliv opp i trynet på noen (andre enn kjæresten, men han liker det jo så...) og så lenge ingen andre gjør det med meg er jeg fornøyd.

Vi kan snakke mote og påvirkning til vi blir blå i maska, men sannheten er at vi alle på en eller annen måte er påvirket av moten, kanskje ikke hva kroppshår angår men ingen er nøytrale. Så det blir for dumt å rakke ned på andre som "blindt følger moten" når vi selv på andre områder gjør akkurat det samme...

:pippi: :) <- se, det går an å være glad både med og uten hår

Gjest allium
Skrevet
Så det blir for dumt å rakke ned på andre som "blindt følger moten" når vi selv på andre områder gjør akkurat det samme...

Nettopp.

Og ikke synes jeg det er så veldig viktig å insistere på at man ikke følger moten heller.

Skrevet

Jeg synes det er unaturlig å barbere seg, spesielt underlivet. Det er en grunn til at håra er der.

Det er trist med jenter som "ikke tør å bli skjekka opp hvis de ikke er nybarberte nedentil", jfr. et annet svar i denne tråden. Det viser vel at de fleste kvinner barberer seg

1.for å følge moten

2.for å tilfredsstille mannen

For øvrig synes jeg mannfolk som kun liker glattbarbert har pedofile tendenser.

Skrevet

Det er interessant hvor sterke følelser enkelte har rundt dette temaet. :sjokkbla:

Skrevet

Jeg synes det er trist at folk bare føler seg voksne fordi de har hår på tissen eller musa. Eller, det er forståelig hvis man er 14.

Gjest Chantal
Skrevet
Jeg synes det er unaturlig å barbere seg, spesielt underlivet. Det er en grunn til at håra er der.

Det er trist med jenter som "ikke tør å bli skjekka opp hvis de ikke er nybarberte nedentil", jfr. et annet svar i denne tråden. Det viser vel at de fleste kvinner barberer seg

1.for å følge moten

2.for å tilfredsstille mannen

Som om man barberer seg for en annen persons skyld?

Jeg er singel og barberer meg eller trimmer håret. Jeg gjør det for min skyld.

Det kan godt være at jeg begynte med det fordi det var mote, men jeg har fortsatt med det, fordi det føles komfortabelt for meg selv.

Gjest allium
Skrevet
Som om man barberer seg for en annen persons skyld?

Det kan det vel hende at man gjør. Og som med moteargumentet: Hvorfor skulle man ikke gjøre det?

Jeg synes det er hyggelig å gjøre ting jeg vet kjæresten min liker. Og ser ikke noe galt i det, så lenge det ikke er direkte ukomfortabelt for meg.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vil konkludere med at trådstarter her er en uting.

Gjest Chantal
Skrevet
Det kan det vel hende at man gjør.  Og som med moteargumentet: Hvorfor skulle man ikke gjøre det?

Jeg synes det er hyggelig å gjøre ting jeg vet kjæresten min liker.  Og ser ikke noe galt i det, så lenge det ikke er direkte ukomfortabelt for meg.

Hvis du føler deg komfortabel med det så gjør du det også får din skyld, gjør du ikke?

Selvfølgelig gjør det ingenting hvis du føler deg komfortabel med det, men å barbere seg nedentil (eller andre ting for den saks skyld) for kun en annen persons skyld syns jeg er feil. I hvertfall for min del.

Gjest BagLady
Skrevet
Jeg vil konkludere med at trådstarter her er en uting.

Trådstarter kan vel med rette kalles en buskmann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...