Gjest Chantal Skrevet 8. juni 2006 #81 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Men hvorfor er en normal dusk så stygg og ekkel da? Det er jo slik de fleste er skapt? Svar på det,dere smårips som startet barbere fra dere var konfirmert! ← Hoi hoi. Fra jeg var konfirmert. Det var litt tidlig du. Jeg syns det er stygt, fordi det ikke ser pent ut med masse hår der nede. Kall det gjerne en motesak. Ekkelt fordi det er masse hår. Endret 8. juni 2006 av Chantal
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #82 Skrevet 8. juni 2006 Hun har kanskje et poeng men det gjelder faktisk ikke meg. Det er helt meningsløst å sitte å ljuge om noe sånt. Så å antyde at jeg gjør det blir bare for dumt. Jeg har aldri nektet at jeg lar meg påvirke av moten. Når det kommer til klær og andre ting blir jeg det. Men på akkurat det området når jeg begynte å barbere meg, var ikke pga. mote. Jeg begynte fordi jeg ikke likte kjønnshår og utav nysjerrighet. Nå fortsetter jeg utav vane og fordi jeg liker det bedre sånn. ← Nei, selvfølgelig gjelder det ikke deg. Du fant på dette helt av deg selv og alle andre fulgte ditt eksempel. Og det gjelder forresten nesten alle andre som har valgt å barbere seg. Og det med å "synes" det er mer renslig når man er barbert minner meg litt om de som kan finne på å hevde at jorda er flat fordi det "ser" sånn ut... Når det er vitenskapelig bevisst at det ikke er mer renslig å være barbert, snarere tvert imot, så hjelper det ikke å "synes" at det er det...
Gjest mela Skrevet 8. juni 2006 #83 Skrevet 8. juni 2006 Du fant på dette helt av deg selv. ← Ja, faktisk. Så flink er jeg.
Gjest allium Skrevet 8. juni 2006 #84 Skrevet 8. juni 2006 Antyder du at jeg sitter her og ljuger? ← Nei, men at du kanskje er en smule naiv med hensyn til de tingene som styrer dine valg. Vi lever ikke i et vakuum noen av oss. Jeg ser selvfølgelig ikke bort fra at du er et unntak, men da jeg var på den alderen da du startet å barbere deg (for ca 30 år siden...), var det så langt jeg kunne konstatere i offentlige dusjer ingen som "følte seg mer vel" med å barbere seg nedentil. Hvorfor det tror du?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #85 Skrevet 8. juni 2006 Jeg syns det er stygt, fordi det ikke ser pent ut med masse hår der nede. Kall det gjerne en motesak. Ekkelt fordi det er masse hår. ← Nå har du jo faktisk masse hår oppå hodet og da, hvorfor er det håret så mye mer akseptabelt enn hår andre steder?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #86 Skrevet 8. juni 2006 Nei, selvfølgelig gjelder det ikke deg. Du fant på dette helt av deg selv og alle andre fulgte ditt eksempel. Og det gjelder forresten nesten alle andre som har valgt å barbere seg. Og det med å "synes" det er mer renslig når man er barbert minner meg litt om de som kan finne på å hevde at jorda er flat fordi det "ser" sånn ut... Når det er vitenskapelig bevisst at det ikke er mer renslig å være barbert, snarere tvert imot, så hjelper det ikke å "synes" at det er det... ←
Gjest Chantal Skrevet 8. juni 2006 #87 Skrevet 8. juni 2006 Nå har du jo faktisk masse hår oppå hodet og da, hvorfor er det håret så mye mer akseptabelt enn hår andre steder? ← Jeg har ikke nektet på at jeg startet fordi det var en motesak, men i ettertid... nå når det muligens er på vei "ut", så fortsetter jeg å trimme og ikke minst barbere bikinilinjen, og ofte hele busken. Hvorfor det tror du? Jo, fordi nå i ettertid har mange funnet ut at det faktisk er mer komfortabelt. Så vidt jeg vet er det ingen motesak nå lenger (er det?), og de som fortsetter å barbere seg nå er enten med på moten (som ikke er) eller så gjør de det fordi de syns det er komfortabelt. Hva så? :klø:
Gjest mela Skrevet 8. juni 2006 #88 Skrevet 8. juni 2006 Nei, men at du kanskje er en smule naiv med hensyn til de tingene som styrer dine valg. Vi lever ikke i et vakuum noen av oss. ← Hva du tror er ditt valg men jeg vet hvordan livet mitt var på den tiden og mote var det siste som interesserte meg. Moteblader leste jeg ikke, snakket ikke med venner om sånt og kjæreste hadde jeg ikke før jeg var 18.
Gjest Chantal Skrevet 8. juni 2006 #89 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Nei, selvfølgelig gjelder det ikke deg. Du fant på dette helt av deg selv og alle andre fulgte ditt eksempel. Og det gjelder forresten nesten alle andre som har valgt å barbere seg. Og det med å "synes" det er mer renslig når man er barbert minner meg litt om de som kan finne på å hevde at jorda er flat fordi det "ser" sånn ut... Når det er vitenskapelig bevisst at det ikke er mer renslig å være barbert, snarere tvert imot, så hjelper det ikke å "synes" at det er det... ← Jeg vet at det ikke er mer renslig, men det føles mer komfortabelt og jeg syns det er direkte stygt med masse hår der nede. Jeg syns også det er mer komfortabelt når det trimmes eller barberes. I det hele tatt så forstår jeg ikke at vi som barberer oss nedentil må forsvare det? :klø: Endret 8. juni 2006 av Chantal
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2006 #90 Skrevet 8. juni 2006 Ikke alle aliens! tenk på "Fluen". jeg lurer på hva du hadde gjort den gangen du klødde slik,vis du levde i steinalderen og ikke greide lage skarpe kniver..... ← Sittet hjemme i hlen min og klødd meg med en stein, da jeg ikke hadde hatt jobb da :D
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #91 Skrevet 8. juni 2006 Jeg vet at det ikke er mer renslig, men det føles mer komfortabelt og jeg syns det er direkte stygt med masse hår der nede. Jeg syns også det er mer komfortabelt når det trimmes eller barberes. I det hele tatt så forstår jeg ikke at vi som barberer oss nedentil må forsvare det? :klø: ← Hvem har bestemt at det er stygt med litt hår der nede? Du vil nok finne vel så mange som ikke syns et kvinnekjønn som ligner en ribbet kalkun er noe særlig pent.
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2006 #92 Skrevet 8. juni 2006 Dere som kun tar utenfor bikinitrusa, barberer dere kjønnsleppene eller lar det gro der? For det syns jeg er jævlig! Trengs ikke fler ord enn dette: mensen
Gjest Chantal Skrevet 8. juni 2006 #93 Skrevet 8. juni 2006 Hvem har bestemt at det er stygt med litt hår der nede? Du vil nok finne vel så mange som ikke syns et kvinnekjønn som ligner en ribbet kalkun er noe særlig pent. ← Samfunnet selvfølgelig. Jeg har ikke påstått noe annet. Og selvfølgelig vil man finne menn som liker hår der nede også. Det skal du ikke bekymre deg for gjest.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #94 Skrevet 8. juni 2006 Jeg vet at det ikke er mer renslig, men det føles mer komfortabelt og jeg syns det er direkte stygt med masse hår der nede. Jeg syns også det er mer komfortabelt når det trimmes eller barberes. I det hele tatt så forstår jeg ikke at vi som barberer oss nedentil må forsvare det? :klø: ← Greia er vel at det er vanskelig for mange å innrømme at årsaken til at vi synes det er så stygt, er fordi man skal liksom være barbert nå for tiden. Det er dessverre ganske vanlig at det man ikke er vant til, ja det er stygt. Bare etenk på andre moter - klær og hårsveis f.eks. Er det så fryktelig vanskelig å innrømme at det er årsaker til at vi velger som vi gjør da? På 70-tallet tror jeg ikke det var mange som torde å troppe opp i fellesdusjer eller på stevnemøter barbert. Det var en jente lenger oppe som sa at alle guttene hun kjente synes det er finere med barbert. Det sier ganske mye om hvor påvirkelige vi er! Det som ikke er på moten og som dermed er uvant, er stygt i manges øyne. Ikke så vanskelig å innrømme det vel! Men da bør vi kanskje bli litt åpnere? Ikke se rart på dem som velger annerledes. Og - ingen regel uten unntak. finnes sikkert enkelte som hadde gjort det anyway. men de er ikke mange. Tipper redselen for å vekke avsky hos en fremtidig elsker får de fleste til å barbere seg. Flere her har jo sagt at gutter ikke liker kjønnshår. Vi vil vel neppe vekke avsky i en intim stund...
Gjest 2324 Skrevet 8. juni 2006 #95 Skrevet 8. juni 2006 Dere som kun tar utenfor bikinitrusa, barberer dere kjønnsleppene eller lar det gro der? For det syns jeg er jævlig! Trengs ikke fler ord enn dette: mensen ← Jeg lurer på hvordan det funker med hårfjerningskrem der jeg. Uten at det kommer inni musa liksom, for det kan jo ikke være noe særlig?
Gjest Chantal Skrevet 8. juni 2006 #96 Skrevet 8. juni 2006 Greia er vel at det er vanskelig for mange å innrømme at årsaken til at vi synes det er så stygt, er fordi man skal liksom være barbert nå for tiden. Det er dessverre ganske vanlig at det man ikke er vant til, ja det er stygt. Bare etenk på andre moter - klær og hårsveis f.eks. Er det så fryktelig vanskelig å innrømme at det er årsaker til at vi velger som vi gjør da? På 70-tallet tror jeg ikke det var mange som torde å troppe opp i fellesdusjer eller på stevnemøter barbert. Det var en jente lenger oppe som sa at alle guttene hun kjente synes det er finere med barbert. Det sier ganske mye om hvor påvirkelige vi er! Det som ikke er på moten og som dermed er uvant, er stygt i manges øyne. Ikke så vanskelig å innrømme det vel! Men da bør vi kanskje bli litt åpnere? Ikke se rart på dem som velger annerledes. Og - ingen regel uten unntak. finnes sikkert enkelte som hadde gjort det anyway. men de er ikke mange. Tipper redselen for å vekke avsky hos en fremtidig elsker får de fleste til å barbere seg. Flere her har jo sagt at gutter ikke liker kjønnshår. Vi vil vel neppe vekke avsky i en intim stund... ← Jeg kan innrømme at jeg syns det er stygt og jeg kan innrømme at jeg begynte med det fordi det var mote, men at jeg fortsetter med dette fordi jeg er redd for hva en mann vil tro? Nei. Jeg fortsatte med dette fordi jeg likte det. Komfort. Jeg er forresten singel nå, og barberer meg fortsatt. Kun for meg selv og ingen andre.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #98 Skrevet 8. juni 2006 I det hele tatt så forstår jeg ikke at vi som barberer oss nedentil må forsvare det? For enkelte må hele tiden prøve og prakke på deg sine meninger og idealer, her inne er det ikke så veldig lurt og ha egne meninger og ideer.
Gjest allium Skrevet 8. juni 2006 #99 Skrevet 8. juni 2006 I det hele tatt så forstår jeg ikke at vi som barberer oss nedentil må forsvare det? :klø: ← Den synes jeg ikke at man skal være nødt til, nei. Det er vel ikke noe galt i å barbere seg fordi det er mote, fordi man "synes det er fint" (antagelig fordi det er mote), eller for den saks skyld fordi kjæresten liker det? Jeg gjør mye fordi kjæresten liker det, jeg, ikke noe galt i det vel? Men jeg synes fortsatt det er pussig hvor viktig det er for mange å understreke at "JEG er ihvertfall ikke styrt av moten eller av andre, jeg gjør det JEG liker best, og kom på det heeelt av meg selv..." Beklager, den kjøper jeg ikke. Skal en hel generasjon ha kommet på det helt av seg selv, hver for seg på kammerset? Helt tilfeldig?
Cuba Skrevet 8. juni 2006 #100 Skrevet 8. juni 2006 Ja! Men hvorfor er det stygt da? Er det ikke for at man syns det er uvanlig? Om jeg brått hadde fått en stor hårdott som vokste ut fra den ene rompebolla, hadde jeg sikkert syns det hadde vært stygt også! Det er jo fordi det er uvanlig! Hadde det aldri blitt barbert der nede og ingen hadde tenkt på det noen gang, tror jeg ingen ville syns det hadde vært stygt! Tenk om det ALDRI hadde vært noe menneske med hår på hodet!? Det vokste aldri hår der, alle gikk skalla og det var normalt. Plutselig en dag kom det en med masse hår der. Tror de fleste ville syns det var stygt da! Er i allefall sånn jeg tenker.. Jeg barberer meg selv, men vet jeg gjør det fordi det har blitt en vane og jeg syns det ser penere ut enn om jeg hadde en fullgrodd skog der nede! OG fordi det er vane og jeg vet mange gutter liker det! Ikke dermed sagt at det skal være helt ribba, men gjerne en stripe o.l. Hm.. kunne tenkt meg å pynta litt der nede jeg.. Barbert en spiral eller noe.. eller et morsomt bilde!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå