Gå til innhold

Busktilhenger

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jøje meg.Mange problemer med barbert dott. det har jeg opplevd.

For det første ser det ikke pent ut. Jeg ser ut som en dårlig lagra ribba høne fra en frysedisk som barbert. hvem tenner på slikt?

I tillegg klør det jævlig med en gang det vokser ut igjen.

For det tredje gjorde jeg det nylig for en mann jeg vet liker barbert underliv,men følgen ble at stubbene gav slikt firisjon ved samleie at stakkaren fikk SÅR ved rota på snoppen sin. Dette bemerket han. Jeg sa da at han fikk velge av to onder.....

Personlig liker jeg best å gå med en trimmet bikinilinje og resten i behold.

har merket at trøske kommer lettere når jeg er barbert om sommeren.

Så alt har sikkert sin funksjon,innenfor rimelighetens grenser. :sjenert:

Som mann(ikke samme mann/menn som har flere andre innlegg), så vil jeg påstå at Negrita sannsynligvis lykkes mye bedre i sitt sexliv, og er mer attraktiv, enn tenåringsjenter som på død og liv tror de må ribbe alt for å bli likt av det annet kjønn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
De argumenterer med at munnsex er mer fristende slik,men hva med menn før da?

Fins det ikke noen gamle menn her inne som kan svare på det??

Jeg kan vel ikke sies å være en gammel mann, men er nær de 40. Jeg har utført munnsex i snart 20 år, men har ALDRI opplevd kjønnshår som noe problem i den forbindelse. Vil påstå at det er et høyst vikarierende argument, av 20-åringer som er preget av hva de nærmeste omgivelsene mener, uten at de direkte selv har opplevd noen problemer med å gi ei jente med litt hår munnsex.

Det vil alltid herske en slags meningsterror og mobbing rettet mot de som ikke slavisk følger de moter som til enhver tid gjelder.

Skrevet
Jeg kan vel ikke sies å være en gammel mann, men er nær de 40. Jeg har utført munnsex i snart 20 år, men har ALDRI opplevd kjønnshår som noe problem i den forbindelse. Vil påstå at det er et høyst vikarierende argument, av 20-åringer som er preget av hva de nærmeste omgivelsene mener, uten at de direkte selv har opplevd noen problemer med å gi ei jente med litt hår munnsex.

Det vil alltid herske en slags meningsterror og mobbing rettet mot de som ikke slavisk følger de moter som til enhver tid gjelder.

Jøsses. Skulle nesten tro du og dine kamerater nettopp drev med det sistnevnte her i denne tråden.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er en ting jeg alltid stusser over når jeg leser diskusjoner av denne typen: Hvorfor er det så forferdelig å følge moten?

Man har to grupper; den ene som hyler opp om de fæle damene er moteslaver og barberer seg, og den andre som bedyrer at de barberer seg "kun for egen velvære" og er "overhodet ikke styrt av noen mote".

Den siste gruppen er rimelig naiv.  Vi er alle styrt av moten, hvorfor er det så vanskelig å innse det?  Ingen får meg til å tro at en hel generasjon på individnivå har funnet ut at det er "mer behagelig" å barbere seg, helt uten ytre påvirkning.

Og når det gjelder den første: Hvorfor er det så ille å være styrt av moten på dette området?  Jeg ser ikke tilsvarende innlegg om det forkastelige i å gå med den aktuelle typen jeans, eller lignende motefenomener.  Hva er det med barbering (og til dels stringtruser) som provoserer så voldsomt i forhold til andre motefenomener?

:klappe::klappe: Veldig enig!

Hvorfor er det så forferdelig å innrømme at man lar seg påvirke? Sånn har det da vært til alle tider. Jeg har som sagt ingen mening om hva andre gjør med sitt underliv, men innrømmer at jeg føler meg beglodd i fellesdusjer/badstuer hvis jeg ikke er nystrigla nedentil (da mener jeg ikke at jeg noengang er ustelt, bikinilinjen er alltid trimma). Samtidig er jeg jo klar over at det er mer hygienisk å ikke fjerne alt av hår (hårene sørger jo for at eventuelle bakterier og uhumskheter ikke har fri passasje inn i det aller helligste), mer utsatt for sopp og irritasjon blir man også når man fjerner alt. Barbererer gjør jeg lell!

Gjest Gjest
Skrevet
Jøsses. Skulle nesten tro du og dine kamerater nettopp drev med det sistnevnte her i denne tråden.

Pass deg så du ikke møter deg sjøl i døra. Det er faktisk DU som representerer moten, og griper enhver anledning til å mobbe de som ikke gjør det.

Gjest Gjest
Skrevet
Samtidig er jeg jo klar over at det er mer hygienisk å ikke fjerne alt av hår (hårene sørger jo for at eventuelle bakterier og uhumskheter ikke har fri passasje inn i det aller helligste), mer utsatt for sopp og irritasjon blir man også når man fjerner alt. Barbererer gjør jeg lell!

Der fikk vi ihvertfall en ærlig utsagn om at det kun er moten som styrer valgene. ;)

Skrevet
Den siste gruppen er rimelig naiv.  Vi er alle styrt av moten, hvorfor er det så vanskelig å innse det?  Ingen får meg til å tro at en hel generasjon på individnivå har funnet ut at det er "mer behagelig" å barbere seg, helt uten ytre påvirkning.

Jeg gjør det fordi jeg føler meg mer vel. Jeg begynte å barbere meg rett etter jeg begynte på ungdomsskolen, før jeg i det hele tatt hadde noe interesse i noen slags mote (og lenge før jeg hadde sex for den saks skyld). Så det er kun for min egen del.

Gjest Gjest_lillelise_*
Skrevet
Jeg skal ærlig innrømme at jeg er en av mange jenter som håper at busk kommer på moten igjen.

Da hadde jeg spart mye tid i dusjen, gitt :ler:

ENIG!!!!!!!!!!!!!!!!! :klappe:

Skrevet
Pass deg så du ikke møter deg sjøl i døra. Det er faktisk DU som representerer moten, og griper enhver anledning til å mobbe de som ikke gjør det.

Hvor har jeg gjort det? Har jeg i det hele tatt sagt hva jeg selv foretrekker?

Gjest Chantal
Skrevet
Ja folk kan tro hva de vil, men jeg føler meg faktisk mye bedre hvis jeg er barbert.

Samme her. Jeg føler meg møkkete hvis jeg har en svær dusk der nede.

Gjest Gjest
Skrevet
Samme her. Jeg føler meg møkkete hvis jeg har en svær dusk der nede.

Mange med deg der - men hva er det som gjør at vi føler oss så veldig vel uten denne "dusken"? For det har jo selvfølgelig intet å gjøre med at det er det som er allment akseptert i tiden - at derfor føler vi oss mest bekvemme slik?

For ingen av oss lar oss påvirke, neida laangtifra, likevel er det hakk i plata når vi skal begrunne vårt valg: "Føler seg sååå mye mer bekvem, ren osv." Men vi lar oss ikke påvirke vi, det må ingen påstå! :ironi:

Det paradoksale er jo at vi ofte begrunner det med renslighet når sannheten faktisk er at underlivet vårt holder seg renere når håret får lov å være den barrieren mot omverdenen som den er ment å være.

Armhulene mine barberer jeg aldri, har lite hår. Dessuten er det en fordel å ha litt hår der når man trener mye og svetter deretter. Hårene skaper et ventilasjonslag som tillater svetten å fordampe raskere slik at lukt ikke oppstår så raskt. Og svettelukt er IKKE kult. Likevel er det mange som argumenterer med at det er for rensligheten når de forklarer hvorfor de barberer seg - selv om det er stikk i strid med virkeligheten!

Det er lov å tenke sjøl også. Og deretter treffe egne valg, på egne overveide grunnlag. Tenk nøye over hvorfor du handler som du gjør, og vær ÆRLIG mot deg selv - hvis det er slik at du har sånt voldsomt behov for å forsvare det du gjør. For det er ikke tilfeldig at du velger som 90 % av alle andre i din gruppe.

Jeg barberer leggene og biknikanten (av og til alt nedentil fordi det føles ekstra sensuelt når man ikke gjør det hele tiden).

Men jeg DRITER langt i skjeve blikk mot mine sparsomt behårede armhuler. Sier mer om dem som tenker sitt, enn om meg. Jeg vet at håret er der for en grunn, og lar dem ha sin funksjon så lenge jeg trener så mye som jeg gjør.

Greit nok at de fleste velger å barbere seg i takt, men hvorfor alle disse merkelige fordommene mot hår? Det går an å fjerne hår for behagets skyld, men hvorfor denne avskyen mot kroppshår? Kroppshår har som sagt sin funksjon, selv om det ikke alltid er så pent ifølge allmenn skjønnhetsstandard.

Gjest Gjest
Skrevet

"Jeg gjør det for mitt eget velværes skyld, så det så!" er en gjenganger.

Kanskje noen føler det sånn, men jeg skjønner ikke hva som er så veldig behagelig med å stresse med barbering i dusjen (og gjerne skjære seg litt), røde nupper og stikkende ettervekst. Velvære? Neppe :ler:

Har sett nærbilder i boken "Venus- norske kvinner sett nedenfra", det var den største samlingen røde nupper jeg har sett noen gang. Svært lite sexy :tristbla:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg blir vel slettet igjen, men;

hva feiler det dere? Ingen tvinger dere til å ha sex med dem som fjerner håret. Dessuten erdet andre som fjerner med pinsett/voks og da finnes det ikke spor av hårfjerning. Jeg syns dette ligner et angrep på min delvis hårløse person, jeg.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg blir vel slettet igjen, men;

hva feiler det dere? Ingen tvinger dere til å ha sex med dem som fjerner håret. Dessuten erdet andre som fjerner med pinsett/voks og da finnes det ikke spor av hårfjerning. Jeg syns dette ligner et angrep på min delvis hårløse person, jeg.

Enig, hva er motivet bak å rakke ned på hårfjerning?

Ser at det har kommet en del innlegg som ikke forsvrer hverken det ene eller det andre, men som stiller spørsmåltegn med motivene våre for å velge det vi gjør. Da går det ihvertfall an å diskutere på et saklig grunnlag. Nedrakking på de som barberer seg virker kun provoserende.

Gjest 67-modell jente
Skrevet

Og jeg blir irritert når folk jeg ikke engang har møtt, bastant påstår at "alle" er påvirket av mote hvis de barberer seg. (inkludert meg) Jeg er en av dem som blåser i hva andre gjør (jepp - ikke er jeg kul, men jeg er tøff), og jeg er også drittlei av å få slengt "ALLE får soppinfeksjon" bare noen ikke lar det gro der nede. NEI JEG HAR ALDRI HATT SOPPINFEKSJON! :frustrert:

Noen liker det ene, noen liker det andre, og mange veksler mellom det ene og det andre.

Trådstarter må selvsagt få komme med sitt hjertesukk, men hvis jeg skal komme med en påstand utifra mine erfaringer, så foretrekker de fleste menn i hvert fall at jenter er barbert mellom beina.

Skrevet
Enig, hva er motivet bak å rakke ned på hårfjerning?

Ser at det har kommet en del innlegg som ikke forsvrer hverken det ene eller det andre, men som stiller spørsmåltegn med motivene våre for å velge det vi gjør. Da går det ihvertfall an å diskutere på et saklig grunnlag. Nedrakking på de som barberer seg virker kun provoserende.

Enig..

Man gjør det man selv føler for.

Jeg liker det slik, og jeg synes faktis det er ubehaglig med sex, hvis jeg er hårete, det napper og gjør faktisk vondt.

Gjest Spent på svar
Skrevet

Hei trådstarter 68tter:

Hvor gammel er du egentlig? Ung på slutten av 60-tallet tilsier at du nærmer deg 60 år? Hvis resonnementet mitt stemmer, er det ikke så rart at du liker buskete damedotter best. Samfunnet har endret seg mye siden krigen.

Gjest Gjest
Skrevet
Samfunnet har endret seg mye siden krigen.

Ja, og det vil endre seg veldig mye også de kommende 50 år. Tidsepoker svinger, og moter går i bølger. Glattbarberingsmoten er sikkert over da, vi skaffer oss stadig nye idealer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...