JallaJalla Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Kjenner jeg er mektig irritert for øyeblikket. Har sagt helt klinkende klart i fra at det ikke er ønskelig med noen som helst sanger i bryllupet vårt. Hva skjer ? Jo, svigermor har diktet velkomstsang Hva gjør jeg ? Jo, jeg blir overrasket men biter det i meg. Jeg er forbanna på meg selv nå som ikke bare sier til henne at det er uaktuelt og ferdig med det. Gi meg noen tilbakemeldinger på om jeg er urimelig nå.
Laini Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Syns jo dine ønsker bør respekteres og følges da siden der er dere bryllup!! Og forstår godt irritasjonen når folk bare ignorerer det. Men når det er sagt, er det så farlig med en liten velkomst sang?? Vi hadde ikke stort behov for sanger, men det kom endel likevel. De hadde virkelig lagt sin sjel i dikting og en dyktig spillemann gjorde slik at det ble både morsomt og rørende. Lykke til, men ikke hiss deg unødig opp;-)
miss77 Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Kjenner jeg er mektig irritert for øyeblikket. Har sagt helt klinkende klart i fra at det ikke er ønskelig med noen som helst sanger i bryllupet vårt. Hva skjer ? Jo, svigermor har diktet velkomstsang Hva gjør jeg ? Jo, jeg blir overrasket men biter det i meg. Jeg er forbanna på meg selv nå som ikke bare sier til henne at det er uaktuelt og ferdig med det. Gi meg noen tilbakemeldinger på om jeg er urimelig nå. ← Mødre og svigermødre har nå en tendens til å gjøre litt som de vil Syns du bør ta det med et smil jeg, men er jo lov å si nei takk på en hyggelig måte også, om dette er det som ødelegger dagen for deg. Er sikkert bare et forsøk fra henne på å være hyggelig. Må forøvrig innrømme at jeg nok også hadde blitt litt oppgitt om det hadde skjedd med meg
JallaJalla Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2006 (endret) Takk takk Laini. Har kort lunte men den brenner heldigvis ikke så lenge Men, jeg vet bare med meg selv at jeg ikke ville funnet på å trosse noens ønsker på den måten. Men, greit nok. Sangen hennes er allerede i trykken den så hun får det jo som hun vil. Endret 6. juni 2006 av JallaJalla
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Hei du. Vi har også sagt klart ifra om at vi ikke blir til og ordne noen sanger... men hvis det kommer inn noen vil vi selvfølgelig trykke dem opp og legge de ut_ Håper på da at det blir få, men skjønner vel at det kommer et par... Heldigvis tør ikke svigermor å gjøre noe sånt uten å undersøke det med meg..... men kan vel alltids være noen "dårlige" venner som ikke helt har fått dette med seg...
Kara W Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Kunne du si noe slikt som "Så hyggelig, men vi har allerede bedt X om å holde velkomstale"? Jeg tror jeg ville vært mer imot velkomstsang enn sanger noe annet sted under middagen. Velkomsttalen skal jo inneholde en del informasjon, og da blir det dumt med sang, synes nå jeg.
annjoha Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Svigermora mi kom med en "kaffe-sang" med det forstår jeg en sang som synges under kaffe og kaker sent på kvelden, i mine øyne er det litt vel mye "syng med oss" (a la programmet som gikk på tv for sikker 20 år sia). kjente jeg ble rimelig irritert, men vi har nå bestemt at alle sanger skal være under middagen/desserten, så vi legger den vel inn der et sted så blir alle fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå