Gå til innhold

bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han synes det er for tidlig, da er det for tidlig. Hvorfor i all verden vil du tvinge han til å gifte seg når han ikke vil?

Det er umulig å spørre om det er rett etter x antall måneder. Det finnes ingen fasitsvar på det. Det er store forskjeller fra person til person. Arkana og mannen hennes valgte å bo sammen i seks år. Jeg og min forlovede har bodd sammen i to år. Jeg kjenner ei som giftet seg etter fem måneder. Det endte med skilsmisse et halvt år senere.

Du og din samboer må finne ut hva som er rett for dere begge. Men når du har vært sammen med han i ti måneder, og er uenig med han om giftemål, tror jeg faktisk ikke du er klar til å gifte deg i det hele tatt. Det er ikke noe man bare hopper inn i uten å tenke grundig over...

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulselinemor
Skrevet

Dersom din samboer synes det er for tidlig å begynne å planlegge et bryllup, så bør du høre på han.

Jeg synes det hørtes tidlig ut. Jeg ville ikke ha giftet meg så fort.

Nå vet jeg ikke alderen deres og hvor lenge dere kjente hverandre, før dere ble sammen.

Men på en annen side. Hvis dere bestemmer dere for å gifte dere til neste år og begynner planleggingen nå, så har dere lengre samboerskap bak dere når bryllupet står.

Gjest jeanette
Skrevet

nå er det ikke 10mnd vi har vært sammen da.har vært sammen i 28 mnd og samboere i 10mnd.kjente hverandre i ca 3mnd før ble sammen

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Er vel ikke noen tidsgrense på dette - og så lenge han ikke vil er det vel ikke så mye å gjøre.. Høres i hvert fall ikke særlig romantisk ut å gifte seg med en som egentlig ikke synes tiden er inne.. uansett hva du får høre her vil jo han fortsatt mene det, vel?

Gjest Trulselinemor
Skrevet
nå er det ikke 10mnd vi har vært sammen da.har vært sammen i 28 mnd og samboere i 10mnd.kjente hverandre i ca 3mnd før ble sammen

Det er vel ingen som har sagt at dere har vært sammen i 10 mnd.

Det er først når enn flytter sammen at en blir godt kjent med den andre part.

Vet fortsatt ikke alderen deres. Noen gifter seg unge, men er voksen for alderen.

Andre gifter seg når de har blitt eldre, men ikke er eldre for alderen.

Når synes han tiden er inne for å gifte dere?

Gjest jeanette
Skrevet

jo ithaca skrev at vi har vært sammen i 10 mnd.det som er greia er at han først sa han ville gifte seg nå i sommer og nå 2mnd før bryllupet sier han at han ikke er klar for det.jeg er 27 og han 29 år

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Det er dårlig gjort hvis han midt i bryllupsplanleggingen (som han absolutt har visst om selv om han kanskje ikke har deltatt i den må man i alle fall anta) forteller at han ikke er klar likevel.

Det høres ut som om han har fått kalde føtter. Du må rett og slett sette deg ned og ta en skikkelig samtale med ham om dette.

Gjest Gjest
Skrevet
jo ithaca skrev at vi har vært sammen i 10 mnd.det som er greia er at han først sa han ville gifte seg nå i sommer og nå 2mnd før bryllupet sier han at han ikke er klar for det.jeg er 27 og han 29 år

Var alt ferdig planlagt?

Tror du må ta deg en prat med han. Kanskje det er noe han skjuler for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror du burde oppklare her: var bryllupet planlagt? Hadde dere bestilt kirke, lokaler osv.?

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Da er jo saken en helt annen!!!

Gjest Gjest
Skrevet

På forrige side var det en gjest som trodde dere var i full gang meg planleggingen, pga et innlegg du skrev i fjor.

Og vedkommende spurte om det ikke ble noe av.

Og da svarte du nei, at han synes det var for tidlig.

Men dere hadde altså planlagt alt allikevel?? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Har du hatt noe samtale med samboeren din enda?

Hvordan gikk det?

Gjest jeanette
Skrevet

vi har snakket om det og blitt enige om å vente

Gjest Gjest
Skrevet

Da har dere litt av en jobb foran dere. Avbestille lokalet, kirken, maten etc. Gi beskjed til gjestene.

Det er ikke bare, bare å planlegge et bryllup, så det er vel nesten verre av avbestille alt.

Lykke til!

Skrevet

Uff, det høres litt trasig ut Jeanett!!

Håper dere får pratet godt om det...

Så må ikke du ta hele ansvaret for avbestillinger...dere har vært to om å planlegge da er dere to om å avlyse.

Lykke til videre!

:klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeanette, ikke avbestill noe. La din kjære gjøre det. Det er han som har fått kalde føtter.

Gjest Trulselinemor
Skrevet
ja.alt var planlagt

Hvorfor skrev du ikke det i første innlegget?

Saken er noe helt annen nå.

Gjest Gjest
Skrevet
hvor lenge synes dere man bør ha vært samboere før man kan gifte seg?jeg har hatt samboer i 10 mnd.han mener det er for tidlig men jeg er ikke enig.hva mener dere?

Jeg trodde ikke dere hadde satt dato enda jeg. Du skrev det i mail til meg. ;)

Skrevet

Ikke helt lett å vite hva som egentlig foregår her...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...