Gå til innhold

bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest jeanette
Skrevet

hvor lenge synes dere man bør ha vært samboere før man kan gifte seg?jeg har hatt samboer i 10 mnd.han mener det er for tidlig men jeg er ikke enig.hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lizbet
Skrevet

Man må vel ikke nødvendigvis ha vært samboere først? Andre er jo samboere hele livet uten å tenke at de må gifte seg...

Gjest jeanette
Skrevet

nei må ikke ha vært samboere først.hvor lenge bør man ha vært sammen blir vel rettere å spørre.vi har vært sammen i 28mnd og samboere i 10mnd

Gjest Lizbet
Skrevet

Hehe....

Har ikke noe bedre svar der.....jeg tror ikke det har med så mye annet enn dere selv å gjøre. Hvor dere føler dere er. For oss tok det 4 år, og ytterligere 2 før bryllupet står i august...

Skrevet

Har ingen anelse...

Gifte seg er en ting man gjør når begge føler seg klar for det, HVIS begge føler seg klar for det.

Mange gifter seg jo uten å være samboere.

Men har han fridd, så bør han forvente et giftemål innen to år! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trodde dere var i full gang med bryllupsforberedelsene jeg nå.

Ut i fra et innlegg du skrev i fjor, så skulle dere gifte dere denne sommeren.

Ble det ikke noe av?

Gjest jeanette
Skrevet

nei han ha plutselig funnet ut at han syntes det var for tidlig

Gjest Trulselinemor
Skrevet
nei han ha plutselig funnet ut at han syntes det var for tidlig

Det var trist å høre :klem:

Skrevet

Det er vel for tidlig hvis han ikke er klar, enkelt og greit.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg og min kommende mann har vært sammen i 27 måneder, samboere i 10, og forlovet i 7, og vi skal gifte oss om et år. Mange synes vel at det har gått fort, men jeg kjenner også noen som giftet seg etter å ha vært sammen i 7 måneder, og nå har vært gift i 10-15 år. Det viktigste er vel at man gjør det som føles riktig, det finnes ikke noe fasitsvar på hvor lenge man bør ha vært sammen.

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, vi giftet oss spontant i Las Vegas i Februar iår - da hadde vi vært kjærester i 9 måneder, samboere i 7 måneder og forlovet 1 knapp måned. For å si det sånn, man vet det når tiden er inne, uansett om man har vært sammen i 9 år eller 9 måneder! (Forøvrig så planlegger vi storbryllup om halvannet år da, kan ikke gå glipp av "the real thing"). Maja.

Skrevet

Enig med Razzmatazz, er ikke han klar, så er det ikke riktig tidspunkt uansett....

Skal man gifte seg er det fordi begge vil det like mye!

Man kan ikke være så bridezilla at man tvinger brudgommen til å gjennomføre det :ler:

Skrevet

Det er vel helt avhengig av hva du selv synes. Personlig kunne jeg ikke i min villeste fantasi tenke meg å gifte meg med noen jeg ikke har bodd sammen med i allefall et par år, jeg vil lære å kjenne personen ordentlig og ikke minst vite hvordan det er å leve med ham gjennom alle årets dager, både hverdager og spesielle anledninger. Selv har vi vært samboere i over 6 år og gifter oss neste år.

Forøvrig enig med de som sier at om han ikke er klar så er det for tidlig, et ønske om å gifte seg skal være gjensidig!

Gjest Neffi
Skrevet
Vel, vi giftet oss spontant i Las Vegas i Februar iår - da hadde vi vært kjærester i 9 måneder, samboere i 7 måneder og forlovet 1 knapp måned. For å si det sånn, man vet det når tiden er inne, uansett om man har vært sammen i 9 år eller 9 måneder! (Forøvrig så planlegger vi storbryllup om halvannet år da, kan ikke gå glipp av "the real thing"). Maja.

farlig å legge ut slik sensitiv info - det er ikke alle som gifter seg i vegas ;)

Gjest Gjest
Skrevet
farlig å legge ut slik sensitiv info - det er ikke alle som gifter seg i vegas  ;)

Nå skriver hun som gjest, da... Kanskje ikke så farlig alikevel?

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Vi har vært kjærster i 9 år, samboere i 6-7 og forlovet i 8 måneder. Gifter oss i sommer.

Gjest Neffi
Skrevet
Nå skriver hun som gjest, da... Kanskje ikke så farlig alikevel?

:) Jo det var nok det.

Gjest Gjest
Skrevet
:) Jo det var nok det.

Kjære lille Neffi, når skal du la være å hoppe ut av topic og spolere tråden til trådstarter? Er liksom ikke første gang dette....

Trådstarter: Jeg kunne aldri ha giftet meg uten å ha bodd noen år sammen med min tilkommende. Men det er meg! Det viktigste er for dere å finne ut når det er riktig. Er for øvrig veldig enig med Arkana i hennes argument for hvorfor vente.

Gjest Neffi
Skrevet
Kjære lille Neffi, når skal du la være å hoppe ut av topic og spolere tråden til trådstarter? Er liksom ikke første gang dette....

Trådstarter: Jeg kunne aldri ha giftet meg uten å ha bodd noen år sammen med min tilkommende. Men det er meg! Det viktigste er for dere å finne ut når det er riktig. Er for øvrig veldig enig med Arkana i hennes argument for hvorfor vente.

Uff :rodme:

Vel, jo jeg synes faktisk at man burde ha bodd sammen noen år først. Man må lære hverandre å kjenne før man gifter seg mener jeg, helt klart.

bedre nå?? ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Uff :rodme:

Vel, jo jeg synes faktisk at man burde ha bodd sammen noen år først. Man må lære hverandre å kjenne før man gifter seg mener jeg, helt klart.

bedre nå??  ;)

Mye bedre ;)

*overlate ordet til andre som vil svare trådstarter*

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...