Gjest pøh Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Visste ikke hvor jeg skulle poste det, men prøver her. Forstår det kan være på Aktuelle saker siden det refereres til aviser etc, eller Kulturforumet siden det handler om en artist... Men prøver her først. Greit at jeg ikke liker Carola noe særlig, men spesielt siden GP så har det vært dene ene "morsomme" saken etter den andre om Carloa, både i aviser, radio, blogger og diskusjonsforum. For det første, hvis man ikke liker Carola, kan man ikke bare unnlate å nevne henne i det hele? For det andre, så er det ikke morsomt når man krampeaktig må finne nye historier. Da begynner det å bli ganske småligt. Nettavisen har ett godt eksempel: Carolas pinlige moteglipp Carola-korsettet sitter fast Sistnevnte skulle være kritikk av kritikk, men de måtte selvfølgelig vri litt på det så det ser ut som noe annet. Og for å spore av debatten med det samme: Hva er så galt med å bruke samme toppen? Er dette fenomenet en anti-Carola greie? Eller er dette en av tingene som feier seg under fenomenet Sverige-smålighetsstriden? "Min pappa er sterkere enn din" "Din kjendis er teitere enn vår" osv
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 (endret) Hun er pen dame og førti. Så enkel er grunnen tror jeg. *Venter på poster om butox* Endret 6. juni 2006 av Slangen
Gjest Chantal Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Hun er pen dame og førti. Så enkel er grunnen tror jeg. *Venter på poster om butox* ← Enig med deg. Syns hun er flott. Bra stemme har hun også selv om jeg ikke er noen fan av musikken.
Gjest Gjest_Karoline_* Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Det er bare sånn det er her på Kvinneguiden. Man har det morsomt på andres bekostning. Hvis det er en artist jeg ikke liker, så lar jeg være å høre på musikken. Jeg kritiserer ikke alt fra klær, tenner, musikk, dansemåte, osv... Det de ikke forstår er at de selv virker latterlige når de legger ut på den måten. Carola er en nydelig kvinne som holder seg utrolig bra ... og si at hun ikke har sangstemme faller for sin egen urimelighet.
Gjest pøh Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Så dere mener det bare er ren misunnelse? Er det misunnelse fordi at hun er pen eller noe er det noe mer enn bare det? Karoline: Er dette bare noe du ser her på kg? Synes det er over alt i medier jeg da. Er dette et mennesklig fenomen som ligger i vår natur, eller er dette noe som er samfunnspreget i tiden vi lever i akkurat nå, en slags samfunnssykdom?
Gjest Gjest_Karoline_* Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Dette er det verste stedet når det gjelder Carola-hets - har tilgode å lese noe sånt andre steder. Hva det skyldes, vet jeg ikke - men misunnelse er en aktuell årsak. Det er ikke alle gitt å se ut som Carola i den alderen hun er. Dessuten må man kunne se forskjell på en artist på scenen, eller i offentlige sammenhenger og på den vanlige damen i gaten ...
Gjest Gjest_Ann_* Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Jeg tror Carola er et sånt offentlig menneske som det er populært å hate.Fordi hun er kristen og alltid skal gnåle om Gud og Jesus.Ordet "kristen" er som en rød klut for mange mennesker har jeg inntrykk av.Bare se på Aleksander som nettopp vant Idol og som svarte ja da han ble spurt on han tror på Gud.Dermed ble han "gladkristne Aleksander" og har fått mye hets for det rundt omkring. Men over til Carola. Hun gir seg ikke.Hun prater om Jesus og hun står på og synger og opptrer,og synger og opptrer.Og uttaler seg om det ene og det andre og styrer og holder på.Hun gir seg bare ikke,selv om hun hetses og hetses og hetses. Jeg tror det er det som er så irriterende for mange.Hun gir seg bare ikke!! Hun er nok sterkere enn alle sine kritikere til sammen. Dette sier jeg ikke som en fan eller kristen eller noe,bare som en observatør.
Annie Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 (endret) Når en person som Carola gjør seg så offentlig, er med på alt hvor det er kamera. Med og uten sønn og kjærester, da syns jeg ikke det gjør noe at hun blir kritisert. Når paparazzi ligger i busker med telelinser like lange som biler, da syns jeg ikke kritikk er riktig. Og det korsettet hun nå har brukt i over 1 mnd om det ikke er enda lengre, begynner å bli for dumt! Det er brukt på filmpremiere, sportsarrangement, i MGP osv. Bra med gjenbruk, men det finnes da grenser. Ikke er hun fin med det heller. Endret 7. juni 2006 av Annie
Gjest Gjest_Ann_* Skrevet 7. juni 2006 #9 Skrevet 7. juni 2006 Og det korsettet hun nå har brukt i over 1 mnd om det ikke er enda lengre, begynner å bli for dumt! Det er brukt på filmpremiere, sportsarrangement, i MGP osv. Bra med gjenbruk, men det finnes da grenser. Ikke er hun fin med det heller. ← Men hvorfor gidder du å bry deg om det,da? En svensk kjendis har funnet et plagg som hun tydeligvis liker å ha på seg offentlig.So what? Supermann bruker den samme drakta hele tida. :blunke:
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #11 Skrevet 9. juni 2006 Jeg irriterer meg over Carola mest fordi hun kommer med tåpelige hetsende kommentarer, f.eks ang. homofili. Hun har er slik amrikansk-overklasse-bedømmende-kristen holdning. Og for de som kjenner kristendommen på en inkluderende måte føles ikke disse holdningene riktig. Og da snakker jeg ikke om 'gladkristen', som forsåvidt er et positivt begrep, men om dømmende og eksluderende holdninger i kristendommens navn.
Gjest Gjest_Lano_* Skrevet 9. juni 2006 #13 Skrevet 9. juni 2006 Jeg irriterer meg over Carola mest fordi hun kommer med tåpelige hetsende kommentarer, f.eks ang. homofili. Hun har er slik amrikansk-overklasse-bedømmende-kristen holdning. Og for de som kjenner kristendommen på en inkluderende måte føles ikke disse holdningene riktig. Og da snakker jeg ikke om 'gladkristen', som forsåvidt er et positivt begrep, men om dømmende og eksluderende holdninger i kristendommens navn. ← Det er jo du som er den fordømmende her.
Gjest Lano igjen Skrevet 9. juni 2006 #14 Skrevet 9. juni 2006 Glemte en ting over her ... Ser dere ikke selv at dere er minst like fordømmende som det Carola er ... Det er vel revnende likegyldig om man fordømmer homofile, gladkristne eller Carola .. ? Synes dere at dere er bedre ?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #15 Skrevet 9. juni 2006 Det er tydeligvis helt greit å fordømme de man oppfatter som fordømmende
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #16 Skrevet 11. juni 2006 Det er tydeligvis helt greit å fordømme de man oppfatter som fordømmende ← Ja,jeg tror vi alle har ganske mye dobbeltmoral.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #17 Skrevet 12. juni 2006 Ja,jeg tror vi alle har ganske mye dobbeltmoral. ← Betyr det at man må like alle og være enige i alles holdninger? Jeg kan ikke se at jeg har dobbeltmoral når jeg fordømmer Carolas holdninger!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå