johanne Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Nei nå skal dere høre. Jeg har kjøpt meg sko til bryllupet. Superfine sølvsko med åpen tupp. Men i dag så jeg skulle prøve å få strømper til denne skoen, så fantes det ikke strømper med åpen tupp (jeg var sikker på at det fantes for noen år tilbake???) Hva gjør jeg nå?? For det første så vil jeg gjerne ha brune strømper, ikke hvite. Tror det blir penest til farget kjole og sølvsko. Også skal jeg ha hofteholdere så da må jeg jo ha strømper ikke stay up. også er det dette med tåa som stikker frem da. det er vel ikke så fint med en strømpetå ut av hulle der. Kan noen hjelpe meg litt her. Får nå ble jeg ganske stressa.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Slapp helt av, de finnes!!! Iallfall om du skal ha brune. Gå på en butikk som selger bra undertøy, komme an på hvor du bor. Ellers er det garantert å oppdrive på nett. Jeg leter etter lekkert undertøy uten stropper, og strømper og hele opplegget, men det er jo utrolig dyrt! Og veldig lite utvalg. Bor i oslo, så det bør vel være mulig å finne noe....
LilleLy Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Bare et spørsmål som ligner litt som jeg har lurt på. Hva er egentlig forskjellen mellom strømper og stay ups`? Jeg har nemlig sånt korsett med sånne hofteholdere...så nå lurer jeg på om jeg har kjøpt feil fordi jeg ikke vet forskjell på stay ups og strømper...
johanne Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2006 stay up strømper holder seg oppe selv på låret (det er en slags gummikant der som holder den oppe) Vanlige strømper må man ha hofteholder eller korsette eller noe med sånne klyper på for å holde oppe. Men altså, mitt strømpeproblem. Jeg bor i Kristiansand og har vært inne i alle butikkene med strømper. og jeg finner ikke noe. Hva gjør jeg?? Går uten strømper?? eller går med strømper og har denne strømpetotten ut av skohullet??? Eller kan noen hjelpe meg med et nettsted eller noe??? Eller kanskje noen foreslå en butikk i oslo, så kanskje jeg kan få ei venninne til å kjøpe det får meg. Jeg trenger fremdeles hjelp
brumma* Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Uten tå? Mener du uten forsterket tå? De har strømpebukser/stay-ups uten forsterket tå på Lindex. Heter "sandal toe" eller noe sånt... Finnes i diverse brunfarger og svart. Vet ikke om det er helt det du er ute etter kvalitetsmessig (jeg har tross alt forvillet meg inn på "bryllup"...), men det fins ihvertfall! ...Om du mener uten tå, aner jeg ikke...
johanne Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2006 Har jeg missforstått?? Kanskje det er det de mener, at det kun finnes strømper uten forsterket tå??? Hva gjør jeg da?? kjøper nye sko???? NEI!!!!!!!!! :klø: :klø:
Kara W Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Jeg har aldri hørt om strømper uten tå, det nærmeste jeg har sett er strømpebukser uten fot (tights-lignende). Er det mye som stikker ut? Hvis det bare er en liten åpning forran ville jeg gått for strømper uten forsterket tå. Hvis det er hele tærne som synes er det nok bedre å gå helt uten. Hvis du først skal ha naturelle strømper, så er det nok minst like pent å gå uten, så lenge du har husket å barbere deg og har litt farge på bena. De synes jo stort sett ikke uansett, så så stor bekymring bør det ikke være for deg. Hvis du vil ha strømpene for å være sexy når din ektemann kler av deg for første gang, så går det ann å snike seg inn på badet og ta dem på seg (da ville jeg anbefalt en annen farge en naturell).
flickan Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 Tror kanskje jeg hadde prøvd sånne "spray-on" strømper. En spray som gjør at det ser ut som du har på deg nylonstrømper.. Det er veldig varierende kvalitet på disse, så det er viktig å teste ut på forhånd, (Forskjellig hvor mye de dekker, og om de er lett å få jevn) Jeg har prøvd et par stykker og var kjempemisfornøyd med den ene og kjempefornøyd med den andre.. Jevn og fin, og holdt hele kvelden...Skal prøve å finne ut hvilken det var..
*Emma* Skrevet 7. juni 2006 #9 Skrevet 7. juni 2006 Jeg har noen sånne sko som du beskriver som jeg vurderte å bruke til kjolen min. Hadde jeg endt opp m dem hadde jeg gått UTEN strømper. Jeg har uansett planer om å være "ganske naken" under kjolen og heller ta på noe snasent undertøy når kjolen først skal av
LilleLy Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 Takk for svar.. hehe, jeg har da tydeligvis både stay-ups og hofteholdersaker.. så da er jeg dobbelt forsikret.. jeg har heller aldri hørt om strømper uten tå.. det går vel ikke akkurat an å klippe av tåa og sy heller??
johanne Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 7. juni 2006 Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner helt vitsen med spray strømper. I alle fall ikke på denne dagen. Poenget med strømper for meg denne dagen vil være fordi: 1. det er mye mer behagelig å gå på (jeg har tross alt nye sko) 2. da får jeg brukt hofteholder sakene. Om det er brune legger jeg vil ha med spray strømper, så må det da være bedre å enten ta litt sol/sitte litt i sola eller ha litt selvbruning da. Skjønner vist ikke helt vitsen med strømper på boks jeg. Jeg skal jo ha lang kjole så beina kommer jo ikke til å synes.Problemet er denne tåa. det er sirka to tær som stikker ut....
Trillian Skrevet 7. juni 2006 #12 Skrevet 7. juni 2006 De har strømpebukser/stay-ups uten forsterket tå på Lindex. Heter "sandal toe" eller noe sånt... Disse er faktisk overraskende bra - har selv brukt dem til sko med åpen tå i et bryllup - kunne ikke se at jeg hadde strømper over tærne før man kom veeeeldig nærme. Har også brukt noen lignende fra oroblu - bedre kvalitet, men ganske bleke (les: naturlige) på farge. Begge deler er stay-ups - noe jeg synes er bedre å bruke sammen med hofteholder/korsett enn bare 'vanlige' strømper ...
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #13 Skrevet 7. juni 2006 Jeg vet ikke om dette hjelper, men jeg har litt kjærring problemer dvs. lårene gnisser sammen når jeg går så uten stømpebukse er det et helvete å gå med skjørt så intill for et par år siden gikk jeg ikke med skjørt om sommeren. Så oppdaget jeg det geniale at selv om man klipper av en strømpebukse med saks så revner den ikke(den tåler til og med å bli vasket sånn). Nå klipper jeg av bena på strømpebuksene mine til stadighet og går glad og fornøyd i skjørt hele sommeren. Så min enkle løsning på ditt problem er klipp av tåen prøv en gang på et par billige strømper så du vet hvor lite som skal klippes av. Lykke til du blir sikkert kjempe fin i sølvskoene med åpen tå!!
*Emma* Skrevet 7. juni 2006 #14 Skrevet 7. juni 2006 Høres ut som mine sko...har de sommerfugl i sølv på også?! Isåfall er de lekre!! Jeg skjønner heller ikke poenget m spray on. For hvis poenget ditt m å i det hele tatt å ha strømper er strømpeholdern faller liksom argumentet litt bort.
Gjest Neffi Skrevet 7. juni 2006 #15 Skrevet 7. juni 2006 Høres ut som mine sko...har de sommerfugl i sølv på også?! Isåfall er de lekre!! Jeg skjønner heller ikke poenget m spray on. For hvis poenget ditt m å i det hele tatt å ha strømper er strømpeholdern faller liksom argumentet litt bort. ← har sommerfulgen strass på seg?
flickan Skrevet 7. juni 2006 #16 Skrevet 7. juni 2006 Skjønner at spray-on-forslaget ikke falt helt i god jord.. jeg hadde ikke helt fått med meg at du absoøutt ville ha srømpeholder. Ser at poenget forsvinner litt da. Jeg trodde det viktigste var at ikke du skulle ha søm ved tærne. Ellers er det faktisk ikke så dumt med spray-on. Poenget er ikke å bli brunere, men å få litt jevnere farge på beina og strømpe-looken.. Jeg trener en del og får lett blåmerker, ol, på beina. Da er det faktisk ikke så dumt. Det føles luftig og det ser penere ut.
*Emma* Skrevet 7. juni 2006 #17 Skrevet 7. juni 2006 har sommerfulgen strass på seg? ← Mine har paljetter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå