Pip Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Skal lage potetsalat til vennegrillings - blir 11-13 stk. Lurer no på om nokon har ei skikkelig god oppskrift dei vil dele? (Og som samtidig kan antyde omtrent kor mykje eg bør lage?)
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Jeg lager en god en på yoghurt naturell, blandet med sterk sennep, presset hvitløk, finhakket sylteagurk + litt lake smakt til med salt og pepper og masse finklippet gressløk. Har ikke noe mer nøyaktig oppskrift enn dette. Jeg blander og smaker til jeg er fornøyd. Blander i kokte poteter, grønnepler og selleristilker alt i terniger. Kan og lage dressingen på kesam eller rømme blandet med majones. Til så mange mennesker ville jeg kokt ca 3 kg poteter. Det kommer litt an på hvor mye annet tilbehør det er. er det f.eks pastasalat ville jeg lagd litt mindre.
Arkana Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 (endret) Her har jeg lagt ut oppskrift på min favorittpotetsalat. 1 kg poteter holder til ca 6 personer, så du trenger nok minst 2, litt avhengig av hva du skal ha i tillegg. Jeg følger ingen oppskrift til min, men bruker 4-5 hardkokte egg, 1 liten rødløk, 1 boks maiskorn, ½ boks rømme og 1 potte gressløk og lager majones av 2 eggeplommer til fire personer. Endret 6. juni 2006 av Arkana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå