Pip Skrevet 6. juni 2006 #1 Del Skrevet 6. juni 2006 Skal lage potetsalat til vennegrillings - blir 11-13 stk. Lurer no på om nokon har ei skikkelig god oppskrift dei vil dele? (Og som samtidig kan antyde omtrent kor mykje eg bør lage?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #2 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg lager en god en på yoghurt naturell, blandet med sterk sennep, presset hvitløk, finhakket sylteagurk + litt lake smakt til med salt og pepper og masse finklippet gressløk. Har ikke noe mer nøyaktig oppskrift enn dette. Jeg blander og smaker til jeg er fornøyd. Blander i kokte poteter, grønnepler og selleristilker alt i terniger. Kan og lage dressingen på kesam eller rømme blandet med majones. Til så mange mennesker ville jeg kokt ca 3 kg poteter. Det kommer litt an på hvor mye annet tilbehør det er. er det f.eks pastasalat ville jeg lagd litt mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. juni 2006 #3 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Her har jeg lagt ut oppskrift på min favorittpotetsalat. 1 kg poteter holder til ca 6 personer, så du trenger nok minst 2, litt avhengig av hva du skal ha i tillegg. Jeg følger ingen oppskrift til min, men bruker 4-5 hardkokte egg, 1 liten rødløk, 1 boks maiskorn, ½ boks rømme og 1 potte gressløk og lager majones av 2 eggeplommer til fire personer. Endret 6. juni 2006 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå