Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg reiser til england på torsdag. Skal shoppe endel, men får ikke lønning før på mandag. Går det an å overtrekke Visakortet der borte? Får jo penger inn igjen på mandag uansett.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror at systemet er slik at man ikke kan overtrekke, verken i Norge eller i utlandet.

Gjest BagLady
Skrevet

Det spørs vel om det er et vanlig debet-kort du har, dvs at summen trekkes direkte fra kontoen kortet er knyttet til, eller om det er et kredittkort der du blir fakturert i ettertid.

Skrevet (endret)

Jeg klarte iallefall fint å overtrekke mitt visakort (vanlig debetkort) med litt over 500 kroner da jeg var i England på språkreise for noen år siden :sjenert:

Endret av Tuddelidu
Gjest Gjest
Skrevet

ja mitt og.men vet ikke hvor mye det er mulig da .

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg tror du kan overtrekke ubegrenset fra utlandet. De har ikke direkte kontakt med din bank når visakortet ditt er på tur. Når det gjelder vanlig bankkort uten visa, tror jeg ikke det går, men vet ikke....

Når jeg er ute og reiser så blir som regel ingen ting trukket for lenge etter at jeg har kommet hjem igjen. I hvert fall når jeg er på korte turer over noen få dager bare-

Endret av mysan
Skrevet

Varierer litt. Jeg ville ikke ha satset på det. Det er utrolig kjipt om du blir stående uten penger et par dager. Da ville jeg heller ha kontaktet banken, forklart situasjonen og bedt om en kortvarig kreditt på noen tusen på lønnskontoen min de få dagene dette gjelder. Det koster noen få hundrelapper, og da er du sikret.

Gjest prestekrage
Skrevet

Da jeg var i spania (gran canaria) i fjor vår var det ikke mulig å overtrekke (ventet penger som var forsinket)...

Men ring banken din å spør om muligheten av å få lagt inn en kredittgrense davell- funka for min del så lenge jeg kunne vise til at jeg fikk lønn etter bare noen få dager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...