Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei jeg er en mann som har alltid lurt på om det er galt at menn går med dame støveletter?og hvorfor kan ikke menn gå med det?

Jeg har dame støveletter selv og jeg har prøvd å gå med dem i byen men folk ser jo bare ned på meg p.g.a det.Det er litt hard å gå igjennom det,men er det noen som har noen råd til meg uannsett om det er en kvinne eller mann?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

kanskje fordi menn i damestøveletter ikke er helt norm.

men om du trives og liker å gå med de, then just do your thing.

du har guts, det er en bra ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Men da Lurer jeg litt på,hvorfor kan kvinner gå i manneklær/sko uten å få et enste stygtt blikk?Jeg syns det er litt rart,og en annen ting hva er normalt nå til dags?ingenting syns jeg...hehe :)

Jeg har nok ikke helt det store gutse som jeg kunne tenke meg å hatt.men håper det kommer etterhvert,syns ikke mannfolk skal/må gjemme seg for å kunne gå i det dem vil.Det blir litt vel forskjells behandling av kjønn på det der.

Men men verden er jo ikke helt god heller.

Gjest Gjest
Skrevet

For gutter er så redde for å virke feminine, de skal være manndige. Jenter har ikke like stort behov for å bevise sin kvinnelighet, og har derfor ikke noge fordommer med å f.eks gå i en guttebokse osv...

En merker jo fort kommentarer fra gutter som f.eks ser en annen gutt i rosa t-sjorte.. Der liksom ikkje allmennt akseptabelt for alle.. Dette gjelder jo bare en farge som assosieres med jenter, så kan godt forstå at folk reagerer om du går med støvletter..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg så en mann med hvite, kvinnelige støvletter på toget forrige søndag.. Med lange, spisse tupper.. Jeg må innrømme at jeg ikke klarte å la være å stirre, jeg synes det var veldig stygt. Nå var det selve skoene jeg syntes var stygge, men det ble nok ikke bedre av at de satt på en mann.. Men det var min mening

Forøvrig blir det tatt mer negativt av foreldre (generelt sett) dersom gutter oppfører seg feminint, enn om jenter oppfører seg maskulint.. Det kan kanskje komme av at maskulinitet fortsatt har status i våre samfunn? Jeg vet ikke helt, men det er hvertfall noe normene/kjønnsrollene sier oss, som vi blir lært opp til fra vi er små..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...