Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Vi skal felle seks store trær i hagen. Trærne er til plage både for oss og et par av naboene, så nå skal de vekk. Med utgangspunkt i denne tråden lurer jeg på hvordan vi best gjør det. Hannreven er motorsagfører med lang erfaring i skogen, så det er uaktuelt å sette bort jobben. Begge jobber 100% dagtid, så felling, kapping, kløving til ved og bortkjøring må gjøres på ettermiddag/kveld og helg. Så jeg undres. Når gjør vi denne jobben? Seks store trær (noen av dem er vanskelige å felle og må tas ovenfra og ned) er ikke felt på et øyeblikk, og ikke uten mye støy.
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Jeg absolutt HATER lyden av motorsag, men skjønner jo at trærne må ned. Har i to uker i mai levd med at noen felte en hel liten skog rett ved siden av meg, begynte 7 om morgenen hver dag! Holdt på å bli gal, for jeg jobbet ikke så var mye hjemme. Lyden av den gigantiske kvistkutteren var heller ikke mye morsom.. Så, om det kan gjøres på dagtid hadde jo det vært best. Om det ikke går synes jeg dere bør unngå tidlig morgen og sein kveld, og gjerne unngå de fineste soldagene også. Uansett, 6 trær tar tross alt ikke ukesvis heller..
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Du har skjønt det Onyx. Lyden er grusom! Kvistkutter har vi heldigvis ikke. Da hadde nok marerittet blitt komplett for noen og en hver. Mye av jobben må uansett gjøres på en gang, for nesten alle trærne må felles over innkjøringa vår. (Og biler parkert i veien er ikke lite plagsomt det heller.)
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Hva med å si fra til de nærmeste naboene på forhånd? Da slipper du ihvertfall sure miner om noen har planlagt grillfest akkurat den dagen dere feller trær?
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Det er klart vi må si ifra. Det skulle da bare mangle. Vi kommer nok til å gi dem et nabovarsel ei ukes tid i forveien. Der må vi forresten huske å ta værforbehold. Littegrann vind, og vi risikerer å ta huset til naboen i samme slengen. Ergo MÅ vi bruke en vakker dag på fellinga på den sida av huset. De ofrer heller en solskinnsdag enn et hus, tror dere ikke?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Noen som vet hva reglene for trefelling er når man bor i et sameie? Treet jeg ønsker å felle står på min del av fellesområdet. Grunnen til at jeg vil fjerne det er at ved sterk vind er jeg redd den kan knekke og falle over huset.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Når trærne er til plage for naboer også så kan du regne med at de er velvillig innstilt. I tillegg så er det ikke terrassevær så folk flest er inne på denne årstiden. Bare ikke start opp kl. 8 på en søndag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå