Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Min svigerfar, hadde lært av en kollega at det beste er å drepe mest mulig lus bare med å klemme dem. Da vil ikke de levende lusene heller bo der. Har nå prøvd det på mina og klemt alle lusen jeg så, og har ikke fått lus tilbake. og nå er det gått 14 dager.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Hva er ditt beste tips mot lus på roser?? Er veldig plaget fordi det står en hekk i bakkant som er hjem for mange rare dyr...

Jeg fikk dette tipset fra en klok dame

Her er blandingsforholdene:

1 liter vann

en halv kopp rødsprit

en halv kopp grønnsåpe (En LITEN kaffe kopp.)

Bland dette og hell i en spray flaske og spray på roseknoppene som er anngrepet. Vent ca 2 - 3 timer (max) og spyl av. Dette virker godt!!!! For de som er litt skeptisk, så tåler rosene dette godt, ikke fortvil.

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk dette rådet av botanikk læreren min: Grønnsåpe og vann som man sprøyter på lusene, i tillegg vanner man rosene med vann med litt salmiakk i. Det fungerer som gjødsel for rosene, men lusene vil ikke spise av de da.... det fungerer mot det meste av ekle småkryp. bare pass på at du ikke har for mye salmiakk i vannet og at du ikke vanner med dette når plantene er veldig tørr ( da kan den dø)

• 10 måneder senere...
Gjest Mr Green Fingers
Skrevet
Hva er ditt beste tips mot lus på roser?? Er veldig plaget fordi det står en hekk i bakkant som er hjem for mange rare dyr...

2,5 dl vatten + 2 dl grøn såpa + 1 dl ättika...spraya 2-3 kvällar på rad....Lycka till. :)

• 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...