Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #21 Skrevet 17. juli 2006 Min svigerfar, hadde lært av en kollega at det beste er å drepe mest mulig lus bare med å klemme dem. Da vil ikke de levende lusene heller bo der. Har nå prøvd det på mina og klemt alle lusen jeg så, og har ikke fått lus tilbake. og nå er det gått 14 dager.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 12. juli 2008 #22 Skrevet 12. juli 2008 Hva er ditt beste tips mot lus på roser?? Er veldig plaget fordi det står en hekk i bakkant som er hjem for mange rare dyr... Jeg fikk dette tipset fra en klok dame Her er blandingsforholdene: 1 liter vann en halv kopp rødsprit en halv kopp grønnsåpe (En LITEN kaffe kopp.) Bland dette og hell i en spray flaske og spray på roseknoppene som er anngrepet. Vent ca 2 - 3 timer (max) og spyl av. Dette virker godt!!!! For de som er litt skeptisk, så tåler rosene dette godt, ikke fortvil. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #23 Skrevet 13. juli 2008 Jeg fikk dette rådet av botanikk læreren min: Grønnsåpe og vann som man sprøyter på lusene, i tillegg vanner man rosene med vann med litt salmiakk i. Det fungerer som gjødsel for rosene, men lusene vil ikke spise av de da.... det fungerer mot det meste av ekle småkryp. bare pass på at du ikke har for mye salmiakk i vannet og at du ikke vanner med dette når plantene er veldig tørr ( da kan den dø)
Gjest Mr Green Fingers Skrevet 6. juni 2009 #24 Skrevet 6. juni 2009 Hva er ditt beste tips mot lus på roser?? Er veldig plaget fordi det står en hekk i bakkant som er hjem for mange rare dyr... 2,5 dl vatten + 2 dl grøn såpa + 1 dl ättika...spraya 2-3 kvällar på rad....Lycka till.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #25 Skrevet 9. oktober 2012 Slik kan du bli kvitt lus på rosene Anonym poster: 8134b01a8e554015d52e4e621db093ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå