la_luz Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Er de noen som vet et sted i oslo jeg kan kjøpe en russisk dokke? En dokke i dokke opplegg, helst en billig en. Trenger konkrete tips, haster litt.
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Du mener sånne Babuscka dukker eller hvordan det skrives?
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 (endret) De selger på gata like Ahlens.. Hva heter det torget igjen? Du tenker på sånne medflere dokker innover, Babuska eller matruska. Endret 6. juni 2006 av Binna
Arkana Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Du mener sånne Babuscka dukker eller hvordan det skrives? ← De heter matrusjka (eller matryoshka for å være helt korrekt).
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 (endret) Matreshka var det ja, ( http://www.visitrussia.com/souvenirs/nestingdolls.htm ) Jeg mener forresten jeg så det hos gateselgerne som står nederst i Karl Johan ved Indiska der, men det kan hende jeg tar feil. (Noen gateselgere var det ihvertfall... ) Endret 6. juni 2006 av Rosin
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 (endret) Ellers får du kjøpt det herfra http://www.inreda.com/ (søk etter babushka) Det korrekte navnet er vel matryoshka, men blir kalt babushka også. Jeg har også kjøpt det på gata på yougstorget i oslo. Endret 6. juni 2006 av Binna
la_luz Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2006 (endret) Yes det er det jeg mener. Ingen butikk? Når er det de selgerne på yonstorget står der? Endret 6. juni 2006 av la_luz
Gjest -eline- Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Det korrekte navnet er vel matryoshka, men blir kalt babushka også. ← Som igjen betyr 'bestemor'.
Cr@sh Skrevet 7. juni 2006 #9 Skrevet 7. juni 2006 De har faktisk på Ikea også... Men hvor russisk den er... det er et annet spørsmål!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå