Gå til innhold

Sør Afrika

Prinsesse på erten

Anbefalte innlegg

Min kjæreste og jeg skal på bryllupsreise til Sør Afrika i midten av november og har planer om å være der i 3 uker. :sjarmor:

Det hadde vært supert med tips og råd fra andre som har vært der- om alt fra bra hoteller og restauranter til generelle kjipe erfaringer.

Dette skal være en "behagelig" reise. Vi har spart lenge, så budsjettet er ikke så aller verst. Vi har så langt løse planer om 4-5 dager safari først. Deretter litt shopping i Cape Town, et par dager i vindistriktet. Da har vi omtrent en uke igjen. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Cape Town er nydelig! Dere kommer til å få det supert!

Jeg har ingen anbefalinger om bosteder, ettersom vi bodde på herberger. (Antar at dere skal bo bedre, siden det er bryllupsreise.) Når det gjelder shopping, kommer dere ikke utenom Waterfront (www.waterfront.co.za), et stort kjøpesenter på havna. (Samme sted man tar ferja til Robben Island fra- en tur dere burde få med dere!) Så vidt jeg vet er det et hotell i tilknytning til senteret om dere vil ha kort vei å bære det dere handler!

Vi bodde i Franshoek, et vindistrikt like utenfor Cape Town. Stellenbosch er et annet kjent distrikt. Det er mange ulike gårder man kan bo på, og det er kjempekoselig. Vi bodde her www.capetownaccommodation.za.com/Properties/Basse_Provence.htm og det var fint, men litt utenfor byen.

I tillegg til å bo i vindistriktet tok vi oss en vintur som tok en dag da vi bodde i Cape Town. Da fikk vi testet viner fra ulike områder. (Vi dro med firmaet "Ferdinands Wine Tours" som er et avslappet, partyfirma. Ikke noe for vinkjennere, altså! ;) )

Lurer du på noe så er det bare å spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kom forresten på en restaurant/pub med verdens beste biff! Det er et knøttlite sted og kan virke litt shabby, men bedre biff har jeg aldri spist! (Ikke kameraten min som er kokk heller.) Det heter "The Wooden Shoe" og ligger bortgjemt på Sea Point. Kan sikkert finne ut adressen om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Supert med adressen til The Wooden Shoe.

Er det noe du anbefaler å ikke gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde utrolig lekkert i Sør Afrika på bryllupsreise. Husk å få Honeymooners skrevet på alle hotellvoucherene eller si fra når dere sjekker inn, så blir man kjapt oppgradert til bedre rom ;)

I Cape Town hadde vi eget town-house, the Waterkant lodge. "Resepsjonen" lå lenger borte i gaten, der satt man og drakk vin og skravlet med andre når man ville ha en pust i bakken, utrolig sosialt i Sør Afrika, alle prater med alle.

Link til Waterkant og Bergkant

I Stellenbosh (vindistriktet) bodde vi helt ok, husker ikke navnet i farta.

Kjørte videre til Plettenberg bay og bodde på Lodge on the Bay.

Link-fant ikke helt riktig side

Stoppet i Motague, bodde fint, men en kirkeklokke slo en gang i kvarteret hele natten, så det stedet anbefaler jeg ikke.

Oppe i fjellene (fantastisk vakkert) bodde vi på Bergkant Lodge (samme eier som i CT, de var i ferd med å dyrke opp "Edens hage" da vi var der, de skulle lage en labyrint av ugjennomtrengelig hekk, slik at alle rommene fikk sitt eget utendørsbadekar der man kunne bade under stjernehimmelen :ler:

Avsluttet ved Addo Elephant park, der vi også var på safari, husker ikke navnet på overnattingsstedet i farten, men kan finne det dersom det er aktuelt å dra dit.

Husker heller ikke hvilket reisebyrå vi brukte i farten, kan finne det også dersom dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen flere tips: bade sammen med pingvinene på Boulders beach på Cape-halvøya. Helikoptertur over halvøya. Delfin&hvalsafari i Plettenberg bay.

:sjarmor:

(Ingenting koster noe som helst når man først er kommet ned dit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Takk for tips :)  Supert med adressen til The Wooden Shoe.

Er det noe du anbefaler å ikke gjøre?

Fant adressen på denne siden:

http://www.joanneandreuben.com/index.cfm?fa=local

(Det kan hende det står noe annet der av interesse!)

"The Wooden Shoe

Steak house

St Johns Road, just off Main Road

Sea Point, Cape Town

439-4435

Reservation Recommended

This place may look a bit dodgy from the outside, but they have the best steaks in town! "

Ellers er det ikke mye jeg anbefaler IKKE å gjøre. Bruk sunn fornuft og nyt tiden! Gjør akkurat det dere har lyst til. Mitt favorittminne er dykking med hvithai, men det er kanskje for spesielt interesserte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...