Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å sjekke ut om en mail jeg har sendt (hotmail) er lest?

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulselinemor
Skrevet
nei ikke på hotmail

Når en har mail adresse som slutter med online.no da?

Skrevet

Du kan vel velge å få en leveringbekreftelse - og lesebekreftelse når du sender mail.

Skrevet
Du kan vel velge å få en leveringbekreftelse - og lesebekreftelse når du sender mail.

Mottakeren av mailen får vel beskjed om at "avsenderen har bedt om lesebekreftelse - sende?", og kan der trykke "nei"... så det er i de tilfellene ikke til å stole på det heller.... Altså har man fått lesebekreftelse er jo saken grei, men ettersom mottakeren kan velge å ikke sende lesebekreftelse, kan jo mailen være lest uten at avsenderen får vite det...

?

Skrevet

Det stemmer - men det er hvertfall større sjanse for at du får vite at den er lest - enn om du ikke sender noe.

Leveringsbekreftelsen kan vel mottaker uansett ikke gjøre noe med.

Gjest Trulselinemor
Skrevet
Det stemmer - men det er hvertfall større sjanse for at du får vite at den er lest - enn om du ikke sender noe.

Leveringsbekreftelsen kan vel mottaker uansett ikke gjøre noe med.

Hvordan får jeg ordne en slik bekreftelse?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hater leveringsbekreftelse, og trykker alltid "nei" bare på pur f...

Gjest På gjennomreise
Skrevet

Man tillater IKKE leserbekreftelser av prinsipp!

Hvorfor? Jo her er et eksempel. Spammere sender gjerne ut eposter på måfå. Det kan være genererte adresser, adresser de har plukket opp ved hjelp av boter, eller adresser de har kjøpt/stjålet av noen andre.

Nå de sender ut spam til disse adressene, så har de inen garanti for at de sendes til en epostadresse som eksisterer eller som blir brukt. Dersom en leserbekreftelse blir returnert, så er jo saken klar. Noen har lest eposten, ergo kontoen er aktiv. Spammeren kan legge eposten til listen sin og fortsette å spamme deg.

Man har den samme problemstillingen i forbindelse med HTML i eposten. Ved at du laster ned et bilde som inngår i HTML-koden fra en annen server, så bekrefter du har du dermed har lest eposten. Dermed har du hele showet i gang.

Skru av leserbekreftelser, HTML og script i epostklienten din! Sjangsene for å motta spam og virus vil minskes drastisk.

Skrevet
Hvordan får jeg ordne en slik bekreftelse?

Jeg bruker lesebekreftelse - om det er spesielle mailer jeg vil ha "oversikt" over.

I Outlook velger du "Options" og haker av for "Request a delivery receipt" og evt. "Request a read receipt" under Tracking options.

Jeg hater leveringsbekreftelse, og trykker alltid "nei" bare på pur f...

Jeg bekrefter heller ikke automatisk eller til hvem som helst - men innimellom - når det gjelder viktige ting eller mailer med tidsfrist er det greit å vite - så man evt. kan ringe i tillegg/i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...