Henna Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Selv ser jeg på sex, da særlig hyppigheten, som en indikator for hvordan forholdet fungerer ellers. Jeg ser på sex som en nødvendighet, og da er det ikke snakk om hvor mange orgasmer jeg får, men at den nærheten man har under sex, intimiteten er tilstede. Går det dagevis uten sex, blir jeg lett nærtagen og frustrert. Prøver som best jeg kan å holde dette skjult for skal ikke være noe press på kjæresten. Selv om han har nok funnet ut dette forlengst. Og selv om jeg hver dag får både kyss og klem veier ikke dette opp. Altså: mye sex-mye nærhet- gir et godt forhold. Og jeg er lykkelig. Kan se at dette kan skape et problem for meg. Har ødelagt mange forhold fordi mannen ikke har gitt meg det jeg har trengt (og jeg snakker fortsatt ikke orgasmer ) I et forhold over mange år gikk jeg fordi jeg følte vi var mer bestevenner enn kjærester, og her var igjen sex et sentralt punkt. Selv om alt annet i forholdet fungerte bra. I et nytt forhold nå merker jeg at hyppigheten med tiden går sakte ned. Jeg vet jeg ikke bør klage, men allikevel føler jeg at med hyppigheten daler forholdet litt også. Men igjen- alt annet fungerer jo bra. Selv om min frustrasjon og nærtagenhet til tider kan skape litt dårlig stemning. Mulig et område jeg må arbeide med, men vet ikke om jeg kan endre følelsene mine. Jeg kan nok klare å godta at jeg må jekke ned må kravene mine, men humøret mitt og følelsen rundt forholdet som følge av det vet jeg neimen ikke om jeg kan styre. Så jeg lurer altså på- hvor stor betydning har sex for dere i et forhold?
Gjest splæsj Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 (endret) Sexlyst er alfa og omega i et forhold. Jeg går på antidep, og har dessverre lavere lyst enn før. Har hatt to forhold i denne perioden (ikke samtidig, da) og i begge forholdene var det et problem. At han ville mer enn jeg ville. Kroken på døra ble vel at jeg hadde sex når jeg ikke hadde lyst - jeg fikk enda mindre lyst av det, og syntes til slutt at sex ble ekkelt. Huff. Men - nå har jeg en PV med ikke noe sexpress what so ever, og sexlysten er det ingenting i veien med for øyeblikket. Så, min erfaring er: Hvis det er en skjevhet i ønsker og behov, vil problemene vokse seg store, og hele forholdet vil handle om sex. Endret 6. juni 2006 av G. Sky
Scorpina Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Åhh det betyr veldig mye for oss. Hyppigheten kan variere men når vi HAR sex er det godt-utmattende, herrrlig og gjør at jeg gleder meg til neste gang hehe ;-) Meeeen, vi kvinner er no sånt laga at hvis forholdet er litt skurrete så er ikke sex akkurat det første man tenker på. Forholdet må være godt før man sier "ja kjære - let's..." Mens mannfolk derimot kan ta en kvikkis sjøl om forholdet er skurrete. Så, ekteskap er som andre -skap - det må PLEIES og vedlikeholdes. Er forholdet godt - man har det godt meg seg sjøl - ja alt føles BRA blir sex'en også bra. Sex'en reflekterer hvordan man har det med seg sjøl og forholdet. Hvis man føler at sex'en er litt "båring" - sånn "rutinekjør" - erfarte vi at å sprite det opp litt med artige "artikler" var med på å øke ikke bare hyppigheten men også kvaliteten
Henna Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2006 Meeeen, vi kvinner er no sånt laga at hvis forholdet er litt skurrete så er ikke sex akkurat det første man tenker på. Forholdet må være godt før man sier "ja kjære - let's..." Mens mannfolk derimot kan ta en kvikkis sjøl om forholdet er skurrete. ← Vel, der er vel jeg heller på mannfolks side Dårlig humør, skurrete forhold løses effektivt der og da med en kjappis eller mer... En ond sirkel er nok også det at virker jeg i dårlig humør, noe jeg kan godt være fordi det har ikke har blitt noe sex, så holder han seg litt på avstand og kvier seg litt for å tilnærme meg.
Gjest splæsj Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Vel, der er vel jeg heller på mannfolks side Dårlig humør, skurrete forhold løses effektivt der og da med en kjappis eller mer... ← Jeg klarer ikke å ha sex hvis jeg er sur eller irrirtert på fyren.
Scorpina Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Uffeda Henna.....farlig sirkel å være i. Noen ganger - hvis jeg er litt frustrert og sånn, gjerne pga jobb f.eks - så "krafser" jeg litt på gubben, sier "uhmmm......", knurrer litt kjærlig (haha....festlig forklaring ikke sant??) og sier "Vil haaa!!" Også får jeg en superkjappis. Kjapt, hardt og fort - men fy fa** så godt - og etterpå er min frustrasjon over Magic...
Daiquiry Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 Generelt sett er det sånn at gutta synes forholdet er bra når sexen er bra og jentene synes sexen er bra når forholdet er bra. Dette er generelt, så det finnes selvsagt unntak!! Derfor kan det fort bli knute på tråden i et forhold når det gjelder sex.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Ja enig med siste innlegg her, tror det er slik generelt da, at ei jente synes sexen er bra hvis forholdet er bra. Mens en gutt synes forholdet er bra om sexen er bra. Dermed burde jo en kjæreste som henna egentlig være veldig bra. Menmen mulig du har truffet unntaket av menn som ikke er som de generelle -S-
Henna Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2006 Uffeda Henna.....farlig sirkel å være i. Noen ganger - hvis jeg er litt frustrert og sånn, gjerne pga jobb f.eks - så "krafser" jeg litt på gubben, sier "uhmmm......", knurrer litt kjærlig (haha....festlig forklaring ikke sant??) og sier "Vil haaa!!" Også får jeg en superkjappis. Kjapt, hardt og fort - men fy fa** så godt - og etterpå er min frustrasjon over Magic... ← Kanskje løsningen nærmer seg hvis jeg begynner å knurre da For jeg fleiper med at jeg "Vil ha!" sånn stort sett....alltid. Mulig den fleipende tonen motarbeider meg, siden han ikke tar meg seriøst da jeg sier det for ofte. Men det er et spor av sannhet i enhver spøk! Ihvertfall spøker som har en tendens til å gjenta seg. Tror taktikken min fra nå av skal være å leke utilgjengelig og uten sexlyst. Slikt funket i begynnelsen da jeg bare sa nei da jeg var usikker på hva jeg ville. Og da var han over meg konstant og jeg ble frustrert over sexlysten hans Men nå derimot....
CoolDuckie Skrevet 6. juni 2006 #10 Skrevet 6. juni 2006 Meeeen, vi kvinner er no sånt laga at hvis forholdet er litt skurrete så er ikke sex akkurat det første man tenker på. Forholdet må være godt før man sier "ja kjære - let's..." Mens mannfolk derimot kan ta en kvikkis sjøl om forholdet er skurrete. ← Enig i alt du skrev, bortsett fra den for generelle uttalelsen ovenfor. Selv er jeg overhodet ikke hypp på sex med dama når vi har en konflikt. Finner henne generelt frastøtende da. Må være venner igjen før vi kan ha sex. Kule And
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #11 Skrevet 6. juni 2006 Dette stemmer for meg. Har vi mye og god sex, er forholdet også godt. Og er forholdet godt, blir det mye sex. En god sirkel! Har pratet med venninner om dette også, det blir det samme der i gården. Men hva er lite sex? Jeg tror problemet oppstår når det blir en skjevhet i forhold til hva man ønsker og hva man faktisk får/gir. Noen trenger/ønsker daglig sex, for andre er det mer enn nok med ukentlig. Så lenge begge får dekket de behovene man har for intimitet er det det viktigste. Men, jeg er ikke enig med deg i at når hyppigheten fra starten av forholdet daler, så daler forholdet også. Forholdet endrer seg bare, man er ikke nyforelsket og totalt ensporet lengre. Skulle jeg fortsatt hatt sex som i begynnelsen, dvs flere ganger daglig, ville jeg blitt lei og ikke klart å fokusere tankene på andre ting.
Henna Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2006 Er enig med deg Pheps og det er fornuftig det du sier. Men fornuften henger ikke helt sammen med følelsene mine Han er langt fra en udugelig kjæreste og vet det er ønskelig fra hans side med sex hver dag. Men la vel kanskje linja litt høyt fra begynnelsen av da vi var elskere i et halvt år og ethvert møte dreide seg om sex. Så prøver jeg fortvilt å holde på dette. Det er fortsatt snakk om mange ganger hver uke og iblant hver dag. Siste ukene har det plutselig blitt noe mindre( altså ikke hver dag) og dermed blir jeg usikker. For VET at jeg når hyppigheten fra starten av forholdet daler, så er det ikke et tegn på at forholdet også daler, for det er vel uungåelig. Men når det skjer begynner jeg å se noe kritisk på andre deler av forholdet. Som om jeg leter etter årsaker. Og dermed sørger jeg kanskje for at forholdet også daler...Men det er jo langt fra ønskelig!
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #13 Skrevet 6. juni 2006 Da må du kanskje se nærmere på hvorfor du leter etter feil?
Henna Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 6. juni 2006 Leter kanskje ikke etter feil, men årsaker. Som det trolig ikke finnes noen av, siden forholdet generelt er bra. Mulig problemet er at jeg setter intimitet og sex i samme bås. Og med for høye krav til det. Men istedet for å sitte her og spre frustrasjonen min tror jeg at jeg aktivt skal gjøre noe for å stoppe den- ihvertfall for i kveld
Gjest *Just-Me* Skrevet 7. juni 2006 #15 Skrevet 7. juni 2006 God sex er helt klart en viktig del av et godt forhold. Et forhold uten sex ville ikke jeg kallt som et godt forhold. Intimitet og nærhet er veldig viktig. Forsvinner det så forsvinner godheten i forholdet for min del hvertfall..... Men det er ikke bare gutta som kan like en kjappis.... Jenter liker det de også, hvertfall noen!! Jeg trener mye kos og kjærlighet, men orker ikke bare dull og dall hver gang vi skal ha sex. Noen ganger er det faltisk bare rett på sax, og det kan være avd e beste gangene det osgå!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå