Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Jeg reiser til New York på fredag Noen som har noen tips om kule/gode restauranter/barer vi kan gå på? Gjerne noen med god utsikt! Liker all slags mat. Takknemlig for svar!
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Jeg anbefaler å spise burger på Rare Bar and Grill Om sommeren (forhåpentligvis allerede nå) åpner de takterassen på 16th floor, herlig der oppe! Se bilder på hjemmesiden. Og burgeren? Den beste jeg har smakt!
Prinsesse på erten Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Spiste på en mexikansk i nærheten av Broadway. Tror den heter et eller annet med Rose...Kan få sjekket opp det i kveld. I utgangspunktet trodde jeg ikke jeg var så glad i mexikansk, jeg... Der tok jeg feil. Skikkelig mexikansk er ikke det samme som santa maria tex mex, nei.... De lager verdens mest fantastiske guacamole - ved bordet ditt. Og så lager de "frozen margaritas that knocks you under the table...". Vær forsiktige med de. Biff marinert i tequila anbefales på det varmeste. Og fiskesuppen. Ellers var Nobu en opplevelse. Men der må man vel bestille bord en stund i forveien.... Spice Market i Meatpacking District kan også anbefales. Thai, asiatisk.... På Balthazar i Soho hadde jeg derimot en av mine kjipeste matopplevelser... En venn ble akutt matforgiftet av noen østers han spiste til forrett. Han lå som et slakt på toalettet der i over en time. Og så måtte vi søren meg betale for både de dårlige østersene og hovedretten hans som var bestilt og ikke ble spist. Maken til dårlig service har jeg aldri opplevd. Og dette er liksom en av de bedre restaurantene i byen....
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Spiste på en mexikansk i nærheten av Broadway. Tror den heter et eller annet med Rose...Kan få sjekket opp det i kveld. I utgangspunktet trodde jeg ikke jeg var så glad i mexikansk, jeg... Der tok jeg feil. Skikkelig mexikansk er ikke det samme som santa maria tex mex, nei.... De lager verdens mest fantastiske guacamole - ved bordet ditt. Og så lager de "frozen margaritas that knocks you under the table...". Vær forsiktige med de. Biff marinert i tequila anbefales på det varmeste. Og fiskesuppen. Ellers var Nobu en opplevelse. Men der må man vel bestille bord en stund i forveien.... Spice Market i Meatpacking District kan også anbefales. Thai, asiatisk.... På Balthazar i Soho hadde jeg derimot en av mine kjipeste matopplevelser... En venn ble akutt matforgiftet av noen østers han spiste til forrett. Han lå som et slakt på toalettet der i over en time. Og så måtte vi søren meg betale for både de dårlige østersene og hovedretten hans som var bestilt og ikke ble spist. Maken til dårlig service har jeg aldri opplevd. Og dette er liksom en av de bedre restaurantene i byen.... ← Takk! Kjempefint om du finner navnet på den meksikanske!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Jeg anbefaler å spise burger på Rare Bar and Grill Om sommeren (forhåpentligvis allerede nå) åpner de takterassen på 16th floor, herlig der oppe! Se bilder på hjemmesiden. Og burgeren? Den beste jeg har smakt! ← Høres supert ut!
Gjest LilSweetie Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Tao er et kjempekult sted! De har restaurant der, men jeg spiste ikke der pga reisebusjettet. Var der hele kvelden og tok et par drinker, kjempegøy!
Prinsesse på erten Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 Den mexikanse restauranten jeg tenkte på heter Rosa Mexicano. Hjemmeside www.rosamexicano.com. De har flere restauranter på Manhatten. Jeg besøkte den ved Lincoln Center... Have fun!
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Middag og drinker på takterrassen til Sushi Samba 7: www.sushisamba.com Lunsj i Central Park: www.tavernonthegreen.com
Latee Skrevet 6. juni 2006 #9 Skrevet 6. juni 2006 Dra til Harlem en dag og spis der! Utrolig mange restauranter med deilig mat!
Prinsesse på erten Skrevet 7. juni 2006 #11 Skrevet 7. juni 2006 Å, kom på en veldig bra restaurantguide som heter Zagat Survey. Den får du kjøpt for utvalgte byer (selvfølgelig New York!) på den store Tannum butikken ved Parleet i Oslo iallefall. Den baserer seg på tilbakemeldinger fra gjester og viser bedømmingen av maaaange restauranter i forhold til interiør, mat, service og pris. Helt genial! Det var med hjelp av den at vi fant Rosa Mexicano da vi besøkte byen. Anbefales. Koster etter hva jeg husker omtrent 150 kroner, så det er vel anvendte penger. Jeg har en for Paris også.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 16. juni 2006 #12 Skrevet 16. juni 2006 Nå er jeg tilbake - fikk med meg både Rare Bar and Grill, Tao og Sushi Samba. Fantastisk alt sammen, og sushien på Samba var helt unikt god!! Takk for tips! Fant også masse andre spennende steder, New York er et mekka for god mat og cocktails!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå