Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Boka handler om en alenemor (?) med en gutt og en jente. De bor i et hus med hage, og vi følger de gjennom fire årstider. Mener boka var litt "blå"... Det var mange fine illustrasjoner i boka (bla når de står og ser på at trekkfuglene vender tilbake om våren, og de hopper på islagte sølepytter på høsten/vinteren) Jeg leste den helt i begynnelsen av 80-årene, men det kan godt være at boka er eldre enn det. Jeg husker hverken tittel eller forfatter, men håper noen kan hjelpe meg her inne. :lese:
Gjest Espera Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Ååååå den husker jeg!!!! Men navnet.... Mons og Marit etellerannet????
Gjest Espera Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 "Lek med Mons og Marit fra vår til vinter" av Kaj Beckman. Kan det være den?
Daria Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Kaj Beckman: "Mons og Marit fra vår til vinter" (fellesutgave, kom også som fire separate bind, et om hver årstid)
Daria Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 "Lek med Mons og Marit fra vår til vinter" av Kaj Beckman. Kan det være den? ← Espera kom visst før meg, godt vi var enige da...
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Tusen takk. Høres ut som riktig bok. Vet dere også om den er i salg ennå, eller må jeg tråle antikvariater?
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 Den er ikke i salg, så på med godskoene og ut og jakte!
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Ja, ja. Det er ikke det verste man kan bruke dagen til T akk for hjelpen.
Gjest |H| Skrevet 6. juni 2006 #9 Skrevet 6. juni 2006 Kaj Beckman: "Mons og Marit fra vår til vinter" (fellesutgave, kom også som fire separate bind, et om hver årstid) ← Hvorfor er jeg ikke overrasket over at du kunne dette?? Flinke jenta!
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #10 Skrevet 6. juni 2006 Fin bok med nydelige illustrasjoner ja! *mimre*
Daria Skrevet 6. juni 2006 #11 Skrevet 6. juni 2006 Hvorfor er jeg ikke overrasket over at du kunne dette?? Flinke jenta! ← Fant den på loppemarked for et par år siden, så den står faktisk i bokhylla... Søt bok, men jeg lurte alltid på om damen de bodde hos var moren deres eller ikke -det står bare at de bor hos en dame som heter Maren...
Varja Skrevet 7. juni 2006 #12 Skrevet 7. juni 2006 Åja, husker også den boka! Spesielt inntrykk gjorde det at de hoppet på islagte vannpytter ja. Var ikke så ofte det var sjansen til det der jeg bodde, men et par ganger fikk jeg til noen fine smell slik som de gjorde. Jeg husket også bare noe med muligens Mons og Marit, så det var fint å få referansen. Kanskje du kan finne den på et antikvariat? Jeg kan ikke huske at jeg stusset på hvem de bodde sammen med. Jeg hadde selv en praktikant så jeg tror jeg identifiserte damen som det. Hun het forresten Marit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå