Gå til innhold

Må sannsynligvis avlive hunden vår i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_trist_*
Skrevet

Klarer ikke å skrive så bra i dag. Jeg er så trist. Den gamle hunden vår er syk og dyrlegen kommer nok til å anbefale avliving når vi drar dit i dag. Kan ikke forestille meg å komme hjem uten at han er der. Ikke ha ham å kose med, ingen som gleder seg når jeg kommer hjem, som tigger godbiter og maser om turer.

Det verste er at man ikke har "lov" til å sørge skikelig når det "bare" er en hund. Hadde det vært et annet familiemedlem, hadde man blitt møtt med forståelse. Nå sier onkelen min at jeg jo bare kan skaffe meg en ny.

Klarer ikke å skrive mer, gråter for mye.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Uff, trist å høre. :klem:

Klart du har lov å sørge. En hund er gjerne mye nærmere deg enn en onkel el.

Skjønner at det er tungt å tenke på avliving.

Men om du klarer så se det litt fra andre siden. Din kjæreste hund er syk, den lider og har det vondt. Den er gammel og sliten. Er det ikke da bedre at den skal få slippe fremfor å ha det vondt? tross alt?

Jeg har en vofse på 5 år som betyr alt for meg. Men dersom han skulle bli syk og få det vondt så vil jeg gjøre det som er best for han, det fortjener han. Men det er ingenting jeg gruer mer for her i livet enn akkurat den dagen.

Føler med deg. Og du har lov å gråte - du har lov å sørge.

:klem:

Skrevet

Uff misunner deg ikke det der. Jeg er også enig i at det er trasig at man liksom ikke kan sørge "åpent" når det "bare" er en hund. Nå tror jeg riktig nok at det er litt forandret og at det er mer vanlig å se på hunden som et familiemedlem for mange.

Når den dagen kommer at jeg må si "ha det" til snuppa mi, håper jeg at jeg klarer å ha den samme innstillingen til døden som da jeg jobbet på sykehjem.... det er bra de slipper. Det er godt at de ikke skal lide mer. Men tøft det blir det.

Lykke til...om man kan si det i en sådan stund. :klem: *føle med* :klem:

Skrevet

Selvfølgelig har du lov til å sørge over å miste hunden din! :klem:

Vet at det er en vanskelig avgjørelse å ta og sender deg noen tanker på den tunge veien til dyrlegen.

Skrevet
Det verste er at man ikke har "lov" til å sørge skikelig når det "bare" er en hund. Hadde det vært et annet familiemedlem, hadde man blitt møtt med forståelse. Nå sier onkelen min at jeg jo bare kan skaffe meg en ny.

Du har levd sammen med hunden i mange år og fått et nært, personlig forhold til den. Selvsagt er det naturlig å sørge!

Å måtte si farvel er noe enhver dyreeier må igjennom, dessverre, men slik er det bare. Å la hunden få slippe når den blir gammel og syk er det beste kjærlighetstegn du kan gi. Det er fryktelig tungt for deg, men tenk på hvor mye lidelse du sparer vennen din for. Jeg mistet en av mine for ikke så lenge siden, så jeg vet nøyaktig hvor vanskelig det er.

Men du gjør det rette, det må du aldri tvile på! :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Klart man kan sørge når hunden dør. Da vi avlivet hunden vår pga alderdom var det forferdelig trist, samtidig hadde vi jo ventet på det, og det var ikke riktig å la han leve lengre. Det var vondt, men følelsen av at vi hadde gjort det rette var en trøst.

Jeg savnet hunden lenge, og foreldrene mine som bodde sammen med den de siste årene, har nok savnet den enda lengre enn meg.

Skrevet

Det var trist å høre. Men sørg så mye du vil du. Man blir utrolig godt knyttet til dyr, og det er så leit når man må ta farvel med de. Og beklageligvis så overlever vi de fleste dyr. :klem:

Skrevet

Vet hvordan du har det. Det føles helt forjævlig. Man må nesten bare tenke på at man faktisk har gjort det riktige, og at det var til det beste for ham eller henne - men å være lei seg er veldig lov.

Gjest gjest1
Skrevet
:klem: Gjorde det samme i mars i år. Jeg trodde jeg skulle forgå av sorg. En hund er et familiemedlem. Og selv om det er vondt er det jo det beste for hunden. Husk på det, og ta vare på de gode minnene
Gjest gjest1
Skrevet

:klem::troest:

Det er så trist å miste et kjæledyr, og hunder blir jo ekstra spesielt da, man har dem så lenge, og de blir så veldig en del av familien. De skjønner jo hva du sier og alt mulig...

Uff, jeg kan ikke si annet enn at jeg forstår hvor vondt du har det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...