Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en årlig kilometergrense på 12000 kilometer, og har vel kjørt ca 9000 kilometer over det nøyaktig et år etter kilometerne begynte å løpe. Har egentlig ikke ofret kilometerne og forsikringen en tanke før nå. Jeg bør naturligvis si fra til forsikringsselskapet at jeg har kjørt over, og heve grensen. Men er litt redd for å møte ei sånn sur forsikringsdame som skjeller meg ut for å ikke ha sagt fra før..... :sjenert: 9000 kilometer er jo ganske mye, så jeg kunne jo sagt fra for fem måneder siden minst! Kanskje de til og med har et slags straffetiltak mot sånne som meg? IIIIK Føler meg som den forsikringssvindleren akkurat nå, uten at det har vært meningen å snike meg unna for å få billigst mulig forsikring. Har som sagt ikke vært obs på dette før nå.....

Noen som vet noe som kan berolige meg før jeg tar telefonen senere i dag????

Videoannonse
Annonse
Gjest Hippopotamus
Skrevet
Jeg har en årlig kilometergrense på 12000 kilometer, og har vel kjørt ca 9000 kilometer over det nøyaktig et år etter kilometerne begynte å løpe. Har egentlig ikke ofret kilometerne og forsikringen en tanke før nå. Jeg bør naturligvis si fra til forsikringsselskapet at jeg har kjørt over, og heve grensen. Men er litt redd for å møte ei sånn sur forsikringsdame som skjeller meg ut for å ikke ha sagt fra før..... :sjenert:  9000 kilometer er jo ganske mye, så jeg kunne jo sagt fra for fem måneder siden minst! Kanskje de til og med har et slags straffetiltak mot sånne som meg? IIIIK Føler meg som den forsikringssvindleren akkurat nå, uten at det har vært meningen å snike meg unna for å få billigst mulig forsikring. Har som sagt ikke vært obs på dette før nå.....

Noen som vet noe som kan berolige meg før jeg tar telefonen senere i dag????

Du behøver ikke å si fra at du har kjørt over. Bare si at du kommer til å kjøre ekstremt mye en periode framover, og at du derfor trenger å heve grensa di. Men husk å heve den høyt nok, da.

Skrevet

Jepp, du trenger ikke si at du HAR kjørt over, men at du KOMMER til å kjøre over, så at du derfor må ha den opp, langt opp.

eller at du ser at du har gjort det, og derfor må ha den opp. Så lenge du ordner dette FØR du kræsjer, så ornder det seg utmerket. (om du derimot skulle få skade før du har justert opp, da sliter du....)

Må få sjekka opp i det der selv, er redd vi også går kraftig over i år. Vi hadde ikke regna med fult så mye kjøring tvers over landet som det har blitt den siste måneden (Men med 2 begravelser som hver innebærer totalt 70 mil kjøring, pluss en uplanlagt ferie som var like mye, alt på en måned, ja så er jeg redd grensa vår også er satt for lavt...)

Skrevet

Vi sa i fra til forsikringsselskapet at vi hadde kjørt over, og betalte litt ekstra. Tror det var under 1000 kroner, men ganske mange kilometer over.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

De blir neppe sure, og de har ingen rett til å bli det heller, de er ikke der for å oppdra deg, men for å yte service. Det er bare å ringe å si det som det er, at du plutselig oppdaget at du måtte heve grensa, og da vil du som regel ha dagens kilometerstand, for å best kunne beregne hvor mye du vil trenge videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...