monique Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Leverte selvangivelsen min 2 uker forsinket pga en misforståelse mellom meg og familien min. Men etter at jeg leverte den på nett så har jeg ikke fått noen kvittering på mail som man vanligvis får. Sendte en mail til skatteetaten for å opplyse om dette, men har ikke fått svar. jeg oppholder meg i utlandet så det er ikke så enkelt å ringe de. Jeg skal ha tilbake betalt skatt.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Jeg har tidligere levert nesten en måned forsinket uten å få straffeskatt. Muligens de har skjerpet praksisen nå. Uansett så må du trolig vente til høsten med å få skattepengene.
~Bridezillah~Killah~ Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Det var en sak på radio om dette like etter fristen gikk ut. Skatteetaten valgte å holde nettsidene åpne en periode for etternølere. Hvor lenge husker jeg ikke, men jeg tror det var ca to uker. De ga altså utvidet frist, men de som leverte for sent må regne med å vente til høsten før de får oppgjøret.
Gjest Varg-Menja Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Du må sannsynligvis bare vente til høsten med å få igjen penger, eller betale det du skylder. Jeg har levert selvangivelsen min for sent mange ganger, og aldri sett noe til denne fryktede straffeskatten. To uker skulle neppe ha noe å si.
monique Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2006 Takker for mange gode svar. Det jeg synes er rart er at jeg ikke har fått noen kvittering på at selvangivelsen er sendt. Da er jeg nesten usikker på om de har fått den. Da jeg sendte selvangivelsen så stod det at det var sendt og jeg så kvitteringen. Men så skulle man altså få en kopi av denne på mail. En slags bekreftelse på at selvangivelsen av sendt. Skulle man kanskje huke av for dette? Det husker jeg ikke lenger. Og skatteetaten svarer jo ikke. Kanskje ikke så rart siden de driver og ordner med det folk har sendt inn.
Snuppelure Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Takker for mange gode svar. Det jeg synes er rart er at jeg ikke har fått noen kvittering på at selvangivelsen er sendt. Da er jeg nesten usikker på om de har fått den. Da jeg sendte selvangivelsen så stod det at det var sendt og jeg så kvitteringen. Men så skulle man altså få en kopi av denne på mail. En slags bekreftelse på at selvangivelsen av sendt. Skulle man kanskje huke av for dette? Det husker jeg ikke lenger. Og skatteetaten svarer jo ikke. Kanskje ikke så rart siden de driver og ordner med det folk har sendt inn. ← Ja, du skulle huke av for kvitterin på epost. Det var et eget valg. Men purr opp skatte etaten om du er usikker på om den gikk igjennom.
LilleBille Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 Du kan vel gå inn på skatteteatens side - evt. på altinn.no - og logge deg inn med de kodene som sto nederst på selvangivelsen. Da vil du kunne se på levert selvangivelse - og dermed så at den virkelig er blitt registrert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå