Gå til innhold

Er det lite flått på østlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå har jeg hatt både hund og katt i 6 år mens jeg har bodd rundt omkring på østlandet, og ikke en eneste gang har dyrene fått flått. Da jeg vokste opp på vestlandet (Karmøy) husker jeg at vi stadig måtte plukke flått, spesielt på kattene. Er det mindre flått på østlandet, eller er det bare jeg som har hatt kjempeflaks? Begynte å tenke på det da jeg så flått-trådene her, og syns det er litt underlig at jeg ikke har sett en eneste flått på seks år. Ikke at jeg skal klage, men syns det er litt rart :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Ifjor var det flått- år, og da var det flått der jeg bor og, på østlandet. Men vanligvis er det nesten ingenting :)

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det er mye mere flått langs kysten ja, så det stemmer at det er mindre her i innlandet. Jeg har vokst opp på vestlandet, hvor flåttfjerning på hund og katt er en dagligdags affære på somemren, så jeg synes det er deilig å slippe det her jeg bor nå. Slipper ikke helt unna her heller, men i fjor fikk hunden min en eneste iløpet av hele sommeren,og kattene ingen og det kan jeg leve med. :)

Skrevet

Det er sikkert mer flått på vestlandet og sørlandet ja, men det er jammen meg nok av dem her på østlandet også. Bruker flåttmiddel på hunden, men har likevel fått flere flått hver sommer. Små svinepelser. :frustrert:

Gjest Thalassa
Skrevet

ja det er masse flått på østlandet, ved sjøen. vi tar bort flått hver dag på hund og katt, og hver gang vi har gått tur i skogen finner vi 20-30 stykker, skikkelig herlig men bedre å ta dem når de ikke har festet seg og blitt store og ekle.

Skrevet

Vi har plenty av de små jævlene her.

Et år måtte jeg sende bikkja til vetrinæren fordi han fikk så mange at det var umulig å finne/få ut alle. Og så var jeg redd for at han kanskje skulle bli smittet av virus siden det var så mange.

Bikkje ble faktisk tilslutt neddopet fordi de fant hele tiden nye og ble aldri ferdig å plukke dem ut på et sted.

Skrevet

Altså, her jeg bor i fredrikstad har hatt katt i 3 år. Kun tatt en flått, og det var for to uker siden.

MEN hos familien min på Hvaler tar vi i gjennomnitt kanskje rundt 7 flått pr katt OM DAGEN. Så tror det er forskjell fra sted til sted...

Skrevet

Jeg har også inntrykk av at det er mer flått ut mot sjøen. Hjemme hos oss er det nesten ikke flått i det hele tatt, men på hytta (Hankø) kryr det. Hunden min går derfor med flåtthalsbånd hele sommeren, og det hjelper en del. Flått liker seg også bedre i bartrær enn i løvtrær. Så hvis det er mye løvtrær rundt der du bor, kan det være en grunn til at det er lite flått.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Familien min har hatt katter/hund i nesten 30 år her på innlandet. Alle har vært mye ute i skog og mark. Den eneste flåtten vi har sett fikk ene katten for kanskje 8 år siden. Så det er ikke akkurat mye av det her, nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...