Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Lurer på om det er veldig vanlig å ha flere slike bryllupssanger? Jeg er ikke så begeistret for disse litt teite sangene, men svigermor mener at vi MÅ ha det fordi vi da får opp stemningen rundt bordet. Men dette er bare ikke helt oss... Hva gjør dere under middagen for å få opp stemingen? Har dere mange bryllupssanger eller er det bare taler. Trenger tips og råd!!!
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Vi skal synge Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen og noen sanger av Prøysen som passer til sommerbryllup under middagen. Jeg er heller ikke så glad i hjemmelagde sanger fulle av klisjeer man kopierer fra Internett, hvis det er det du legger i "teite sanger." Ellers kan der være hyggelig om noen av gjestene har skrevet en personlig sang til dere. Velg en dyktig toastmaster som kan få opp stemningen. Ikke la svigermoren din bestemme hvilke sanger dere skal synge! Det er deres bryllup! Lykke til videre med planleggingen!
Gjest Svimle Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Vi har sagt at vi ikke ønsker sanger, men gjestene må gjerne "si noen ord". Når det er sagt, så arrangerer vi ikke "vanlig" bryllupsfest, men en mer uformell sammenkomst. Vi følger ikke de tradisjonelle talene, ei heller bordplasseringen etter skikk og bruk. Både jeg og mannen er enige (heldigvis) om at vi vil slippe sanger denne dagen.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 vI HADDE INGEN SANGER - DET ØNSKET VI!!! sett ned foten du - det er deres dag og ikke svigermors.... Vi hadde talerr - ikke så mange - men de vi hadde var veldig fine. For å få opp stemningen blant gjestene ved bordet er plasseringen mest avgjørende... også hjelper jo en toastmaster (for oss satt en sterk start-seier en ekstra liten spiss på stemninga....) <gjør som dere vil - det er deres dag...
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 hei vi skal gifte oss den 24 juni og har selv bestemt oss for å ikke å sanger... din dag og dere bestemmer.. så ikke la noen " tvinge" på dere disse " teite" sangene.. stå på ditt.. klem
miss77 Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Er heller ikke særskilt begeistrert for egenproduserte sanger, som det er umulig å synge til. Tror jeg aldri har vært borti at tekst og melodi passer sammen.... Kommer nok muligens til å lage en velkomstsang + at vi skal ha en sang av Prøysen som liksom er en rød tråd gjennom bryllupet vårt. I tillegg vet jeg at mamma kommer til å lage en sang. Hun har fullstendig angst for å holde taler, og velger sang som en utvei. Har ikke forventet det av henne, men siden hun gjerne vil så er jo det koselig da. Syns ikke dere trenger å ha sanger om dere ikke vil!!! Tross alt deres dag
wok Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 Jeg synes det er litt rart at dere bestemmer at dere ikke vil ha sanger - at det ikke er "helt dere". Jeg mener at det må være opp til gjestene å bestemme hva de vil bidra med - og opp til dere å bli glad for at de vil bidra med noe. I vårt bryllup var det noen taler og noen sanger. Sangen til meg fra mine foreldre var muligens litt haltende på noen av rima, men jeg satt utrolig pris på tanken og arbeidet de hadde lagt ned i det. Å holde tale var umulig for dem, men de ville alikevel gi meg oppmerksomhet. Skal man ikke sette pris på det? Jeg synes det er rart at brudeparet vil ha 100 prosent regi på hele bryllupet, vil dere ikke la gjestene bidra med sin omtanke? Vil dere ikke ha noen overraskelser?
Gjest Svimle Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Jeg synes det er litt rart at dere bestemmer at dere ikke vil ha sanger - at det ikke er "helt dere". Jeg mener at det må være opp til gjestene å bestemme hva de vil bidra med - og opp til dere å bli glad for at de vil bidra med noe. I vårt bryllup var det noen taler og noen sanger. Sangen til meg fra mine foreldre var muligens litt haltende på noen av rima, men jeg satt utrolig pris på tanken og arbeidet de hadde lagt ned i det. Å holde tale var umulig for dem, men de ville alikevel gi meg oppmerksomhet. Skal man ikke sette pris på det? Jeg synes det er rart at brudeparet vil ha 100 prosent regi på hele bryllupet, vil dere ikke la gjestene bidra med sin omtanke? Vil dere ikke ha noen overraskelser? ← Gjestene våre kan gjerne overraske, men helst med andre ting enn sanger. Det har ikke noe med at vi ikke setter pris på arbeidet de legger ned (derfor har vi sagt i fra i god tid), men jeg synes det rett og slett er pinlig med slike sanger.. Vi forventer heller ingen taler, og følger ikke den tradisjonelle "tale-rekken". Pappa kommer til å ønske velkommen til bords, og jeg kommer antagelig til å si noen ord for å takke diverse mennesker. That's it. Vi ønsker ikke å ha noen regi på festen slik du sier, vi har en svært uformell bryllupsfeiring. Gjestenes omtanke merker vi på andre vis enn dårlige sanger. Jeg har heller ikke behov for noen ekstra oppmerksomhet i form av verken taler eller sanger, våre gjester og foreldre viser oss mer enn nok oppmerksomhet ved å bare være tilstede og dele dagen med oss. Uansett mener jeg at dette er noe hvert enkelt brudepar må få lov til å ha en finger med i spillet. Hvorfor skal jeg måtte sitte i mitt eget bryllup, pinlig berørt over en sang som de fleste bare synes er teit? Hvorfor kan vi ikke legge en liten føring på dette slik at vi får den uformelle festen vi ønsker, uten å måtte "tvinge" gjestene våre med på en sang? Skulle det likevel være noen som har laget en sang og ønsker å synge, så skal vi selvsagt ikke nekte dem det. Jeg vet i alle fall at det ikke er bare meg og brudgommen som blir pinlig berørt av det..
JallaJalla Skrevet 6. juni 2006 #9 Skrevet 6. juni 2006 Lurer på om det er veldig vanlig å ha flere slike bryllupssanger? Jeg er ikke så begeistret for disse litt teite sangene, men svigermor mener at vi MÅ ha det fordi vi da får opp stemningen rundt bordet. Men dette er bare ikke helt oss... Hva gjør dere under middagen for å få opp stemingen? Har dere mange bryllupssanger eller er det bare taler. Trenger tips og råd!!! ← Har vi samme svigermor ? I vårt bryllup kommer det garantert ikke til å være manko på stemmning og vi har sagt klart i fra at vi ikke vil ha en eneste sang men hva gjør svigermor? Jo, går sta og dikter så blekket spruter
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 Jeg synes det er litt rart at dere bestemmer at dere ikke vil ha sanger - at det ikke er "helt dere". Jeg mener at det må være opp til gjestene å bestemme hva de vil bidra med - og opp til dere å bli glad for at de vil bidra med noe. I vårt bryllup var det noen taler og noen sanger. Sangen til meg fra mine foreldre var muligens litt haltende på noen av rima, men jeg satt utrolig pris på tanken og arbeidet de hadde lagt ned i det. Å holde tale var umulig for dem, men de ville alikevel gi meg oppmerksomhet. Skal man ikke sette pris på det? Jeg synes det er rart at brudeparet vil ha 100 prosent regi på hele bryllupet, vil dere ikke la gjestene bidra med sin omtanke? Vil dere ikke ha noen overraskelser? ← Nå er det slik at hun ikke skal dikte disse sangene selv, hun skal bare kopiere opp ferdigskrevne sanger. Dette synes ikke jeg noe om. Hvis det kommer noen med selvkomponerte sanger er de hjertelig velkommne og vi blir selvfølgelig kjempeglade for arbeidet de har lakt ned. Men å synge ferdigproduserte teite sanger vil jeg IKKE!
JallaJalla Skrevet 7. juni 2006 #11 Skrevet 7. juni 2006 Ferdigproduserte sanger Kan ikke tenke meg noe værre! Nå er denne som svigermor har kommet med diktet fra hennes side men det er like fult tragisk ! Jeg kan ikke fordra det !
LilleLy Skrevet 7. juni 2006 #12 Skrevet 7. juni 2006 Hi hi.. jeg har en av de fæle mødrene (eller fedrene for den saks skyld). Vi skal ha noen sanger, men ikke mange.. Jeg har selv skrevet en, og den ble faktisk ikke verst, personlig og litt morsom. Og FÅ vers! Jeg skjønner at noen har vært borti noen kjedelige, flaue sanger etc. men jeg synes det blir litt for dumt å nekte mor og far noe som de har veldig lyst til og som bare er for å være hyggelige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå