Gå til innhold

Grov brød

Anbefalte innlegg

Gjest Kardemomme
Skrevet

Er det flere enn meg som har problemer med å finne ordentlig grov brød?

Jeg rekker sjeldent å bake brød, så det ender ofte med kjøpbrød. Det som forundrer meg litt er at det ofte står på brødene at de er grove, at de inneholder rug osv, på utsida ser de grov og mørk ut, men når man skjærer en skive er de helt hvite inni :sur:

Det eneste gode og grove brødet jeg finner på butikken et Vita brød, men det koster 36 kr...

Hvor er alle de grove, sunne brødene blitt av???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes skikkelige grove brød i butikkene, men ikke på Rema og Rimi, da må du til Ultra, Meny og bakere.

Gjest splæsj
Skrevet

Joda, det finnes. F.eks dansk rugbrød på Ica. Og de rugbrødene som finnes oppskjært i boks. Du får ganske fin... bommelom av det. ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har bare Rema i nærheten der jeg bor, så det blir endel rugbrød/ 100%fullkorn polarbrød, og fullkorn knekkebrød..

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg kjøper rugbrød hos bakeren, det er skikkelig grovt.

Skrevet

Får kjøpe deg brødbake maskin, det er så utrolig lettvindt. Vi har hele tiden fersk brød og det tar bare 5 min å blande sammen. Og man får det slik man ønsker.

Eventuelt :forvirret:

Gjest Kardemomme
Skrevet

Kanskje jeg skal prøve på bakeri ja...ikke så dumt det ;)

Skrevet

Ingers rugbrød er jo grovt, men litt dyrere.Men jeg betaler gjerne litt ekstra for å få et sunt brød.

Fedon-brødet har jeg ikke smakt, men vet at det er litt sunnere enn de luft-hvetemelsgreiene du får i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...