Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lang historie kort her, gift på andre året, ett felles barn og et til på vei.

Snoka i mailene hans i slutten av mars, fant bevis på hva jeg hadde anelser om, nemlig muffens. (ja, jeg VET man ikke skal snoke i andres mail). Uansett, konfronterte ham med det, og han innrømte, tagg tilgivelse og lovte en endring. Jeg sa ok...men EN gang til og det er rett ut.

Men tilliten er ikke helt tilbake. Så, natt til søndag tikker det inn en sms på mobilen hans. Tilfeldigvis var jeg våken nok til å høre det. Dagen etterpå spurte jeg...hvem var det? Svaret var at det var en "takk forhjelpen sms" fra ei jente som hadde vært på øvelse med ham. Ok....nå syns jeg det skurra litt siden dette er mennesker som jeg antar ikke er våkne ved den tiden, og ihvertfall ikke sender sms'er. Men jeg sa ingenting. Etter noen timer spurte jeg om jeg kunne få se den sms'en. Men det kunne jeg ikke, for minnet på telefonen hans hadde blitt fullt så han hadde trykka slett alle. Ok...halvveis plausibelt, da jeg vet at han ikke sletter meldinger etterhvert. Men all den tid jeg var mistenksom så var det jaggu rart at minnet ble fullt akkurat den dagen da....

Men jeg fikk nr'et til denne jenta, og sendte henne en sms der jeg spurte om hun hadde sendt en sms natt til søndag hvor hun takket for hjelpen. Svaret var nei...den hadde hun sendt -mye- tidligere på dagen. Jeg konfronterte ham med det svaret og hans reaksjon var..."jøss, er hun full??" Og han sendte straks en sms til henne hvor han påpekte at han faktisk hadde fått en slik sms utpå natta. (dvs, han fortalte meg at han hadde sendt en slik, jeg så den ikke). Han fortalte meg også svaret hun sendte, at hun ikke hadde sendt en slik, men kanskje noen felles venner av henne hadde lånt mobilen hennes og sendt den. Heller ikke dette svaret fikk jeg se, men dog, spurte ikke heller.

Nå, det at noen felles venner låner en mobil og sender en sms uten å spørr5e mobilens eier?? hallo...den rimer ikke særlig i min verden.

Men nå står jeg der da, med en liten en og en ny på vei....og er redd. Og tanken på å sjekke mobilen hans når han sovner er sterk...men samtidig så vil jeg ikke, er redd det han sa ikke er det som ligger der.

For å ha det på det rene, jeg tror ikke han er utro med denne spesifikke jenta, jeg tror vel egentlig han brukte henne som unnskyldning i den antagelise at jeg kom til å sende en sms a la "sendte du min mann en takk for hjelpen sms igår?" og ikke tenkte på at jeg ville spesifisere når sms'en kom inn. Og jeg tror at sms'en som kom inn, kom fra en eller annen jente jeg ikke aner hvem er.

Hva gjør jeg nå? Å konfrontere har jeg prøvd, og det prøvde jeg første gangen og, før jeg sjekka mailen...han løy frem til jeg hadde bevisene klare.

Samtidig så sa han idag at han kunne flytte ut hvis jeg ville, for han forsto at å leve i usikkerhet for meg slik var tungt for meg. Er dette en form for hint at han er klar? at han vet jeg kommer til å finne ut ting? Sist gang så var han aldeles ikke klar for å flytte ut, og ilbød seg ikke...

Dette er ikke lett, vi har en familie og...

Sitter jeg her og lurer meg selv? eller ser jeg spøkelser på høylys dag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mireya
Skrevet
Lang historie kort her, gift på andre året, ett felles barn og et til på vei.

Snoka i mailene hans i slutten av mars, fant bevis på hva jeg hadde anelser om, nemlig muffens. (ja, jeg VET man ikke skal snoke i andres mail). Uansett, konfronterte ham med det, og han innrømte, tagg tilgivelse og lovte en endring. Jeg sa ok...men EN gang til og det er rett ut.

Men tilliten er ikke helt tilbake.

Har uthevet en setning i det du skrev.

Mente du virkelig det da du sa det? Mener du det fortsatt?

Jeg ville, om jeg var deg, ut fra det du skriver her, sterkt anta at han driver med noe muffens.

Føler meg ikke kvalifisert til å gi deg noen råd, men ville gi deg en :klem: i alle fall... utrolig guffen følelse å ha, å være usikker på partneren på den måten... Håper du finner klarhet i hva du har å gjøre, og at det ordner seg for dere på den ene eller andre måten.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg mente det da, ja.

Nå...jo, jeg er verdt mer enn det. jeg mener det enda, men jeg er samtidig redd for det der med alenemor til 2 små...

heh, når jeg leser det jeg skriver så innser jeg at jeg ikke er redd for at han ikke skal være her, men for om jeg fikser arbeidsmengden med to små.

takk for klemmen, den trengtes nå.

Gjest splæsj
Skrevet

Det kan ha vært en treghet i systemet, altså at sms-en kom til motaker noen timer etter at den be sendt. Men det er ganske sjeldent at skjer, for noen år siden var det vanligere.

Du bør lytte til magefølelsen din, det er det neste rådet jeg kan gi. Jeg kjenner ikke deg og din situasjon annet enn det lille du skirver her, så ytterliger råd enn det vil jeg ikke gi. Jo, et råd til skal du få: Du har sett deg selv i et dillemma. Du har nemlig sagt at om han driver med noe "muffens" en gang til, skal du gå. Og - da må du også stå for dine ord. Ellers er det "fritt frem" for han til å være utro når han ser at det ikke blir noen konsekvenser.

Skrevet
Jeg skal ikke gjette om han har noe muffens på gang eller ei. Men vil bare påpeke at de klimaet dere begge lever i, av mistro og hemmeligholdelse, ikke høres ut som det mest solide og hyggelige forholdet i mine ører....

:klem:

Aldeles enig! :enig:

Håper dere finner ut av det som er det beste for dere! :klem:

Gjest singel!
Skrevet

Følg magefølelsen...det gjorde jeg i en lignende situasjon. Og glad er jeg for det.Men selv om jeg har opplevd noe lignende som ikke endte så godt, så er det jo ikke sikkert det er likedan hos deg da...

Jeg leste sms'ene jeg da tilslutt.Var så lei av at det tikket inn sms på mørke natta og som han ikke ville jeg skulle se så han gjemte mobilen for meg. Ikke rart man blir nysgjerrig da. Men har fortsatt dårlig samvittighet for at jeg leste sms'ene, selv om jeg fant det jeg trodde der...vanskelig ja.Sporet kanskje litt av nå, men...unnskyld...

Gjest gjest nå
Skrevet
Å være alenemor trenger ikke være så ille... tro meg!

Man sparer veldig mye energi som ellers ville ha gått med i et dårlig forhold ;)

Helt riktig. Jeg har et mye større overskudd nå selv om jeg er alene med to små, enn jeg hadde da jeg var i forholdet. Jeg trodde jeg hadde det bra, men det har i ettertid vist seg at jeg ikke hadde det.

Til TS: Jeg fikk flashbacks når jeg leste innlegget ditt. Det kom meldinger til min eks-manns mobil døgnet rundt også. Han sa det var kompiser, men så viste det seg at det var fra elskerinnen. Dette var i de 2 ukene vi prøvde igjen etter at han først hadde flyttet ut.

Lytt til magefølelsen din. Jeg skal nok innrømme at jeg hadde sjekket mobilen for lengst om :sjenert:

Gjest Chantal
Skrevet

Ja, det er noe som skurrer her ut i fra hva du har skrevet.

Gjest Gjest
Skrevet

Fant også tvilsomme meldinger på min samboers mobil, når jeg var gravid. Valgte å bli i forholdet, men angrer. Hadde vært lettere om min sønn på snart 3 hadde vært vant til fra fødslen at vi bodde hver for oss jeg og faren.

Vi har det helt greit, men det skurrer litt for jeg stoler ikke på han. Nå har det gått så langt at jeg gir f.. i hva han måtte drive med. Og forelsket meg i en annen selv. Jada det baller på seg. Like greit å gjøre det slutt først som sist..Selv om det er hardt som faen, jeg klarte det jo ikke selv så..

Gjest Gjest
Skrevet

Tror det er noe muffens her,ja. Du har jo allerede tatt ham i løgn. Han sa det var fra den jenta, hun sa det ikke var fra henne. Hvorfor skulle hun lyve om det???

Han sier han kan flytte ut hvis du er usikker. Og så da? Det er manipulering fra hans side. Han sier det for at du skal bli usikker og redd og si at han ikke må flytte. Også skal du få dårlig samvittighet og tenke at han sikkert sier sannheten siden han tilbyr seg å flytte. For en rotte! :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet

Synes dette høres svært mistenkelig ut. Og at han i tillegg sier at han godt kan flytte ut, hvis du vil det? For noe tøys.

Han høres ikke ut som en pålitelig ektemann denne.

Skrevet

Det har hendt i det siste at meldinger jeg og mannen har sendt til hverandre har vært forsinket med flere timer, så det kan godt hende han snakker sant.

Jeg tror jeg ville latt tvilen komme ham til gode.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

meldingen fra denne damen som hun sa hun hadde sendt tidligere på dagen innrømmet han at han fikk tidligerer på dagen. han mener bare at han fikk en slik en til...

Jeg prøvde forøvrig å sjekke mobilen hans inatt, den var avskrudd...og jeg har ikke pin-koden.

*sukk*, akkurat nå er ting vanskelig..jeg vil så veldig gjerne tro ham, men han gjør det vanskelig

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg føler med deg....

Jeg har et lie problem... hvorfor sender "disse andre" mld, ringer osv. når de vet at han er opptatt...

Han kan jo ikke være lur da... som tillater det...

Hvis han hadde tenkt at det ikke skulle bli oppdaget, hadde han sagt fra at mld osv ikke kan mottas mellom kl ?-?

Damene som har interesse av han, holder seg til det... for de vil jo ikke at det skal bli oppdaget de heller... ikke med en gang....

Jeg tror det er noe på gang... Så lenge ha ikke sier sannheten...

Neste gang du tar opp emnet...

Hva med å gå ut... etter eller annet sted... sett dere ned... snakk om det der, for ute må man oppfører seg...

Kar prøvd det... å det fungere....

Gjest allium
Skrevet
Å være alenemor trenger ikke være så ille... tro meg!

Man sparer veldig mye energi som ellers ville ha gått med i et dårlig forhold ;)

:Nikke:

Skrevet

Utrolig kjedelig situasjon du er i :klem::klem:

Men fra egen erfaring må jeg nok stemme i med de som tror han driver med noe muffins...desverre for deg, men slik du beskriver forholdet deres nå har dere det jo ikke bra. Forhold uten tillitt er dømt til å misslykkes, det vil tære på deg å gå rundt å være misstenksom hele tiden, noe som vil påvirke deg og din væremåte, som igjen vil påvirke barna dine....

Gjest Gjest
Skrevet

Var mobilen PLUTSELIG avslått inatt eller er dette noe den pleier å være??

Syns hele historien din virker noe muffens ja. Altså at han oppføler seg mistenkelig. Ønsker han at du skal være det eller?

Syns dere burde sette dere ned og snakke sammen, om forholdet deres, hva dere vil. Om han er fornøyd, om han føler det samme for deg osv osv...

Eneste måten å slippe unna bråk her er vel nettopp kommunikasjonen.

Skrevet

Det hørtes i grunnen veldig mistenksomt ut dette. Men vi kan jo ikke gi deg svaret, det er det jo bare han som har.

Håper du finner ut av det :klem:

Skrevet

Jahh, det der var snodig da. Hvorfor skulle mob'en plutselig nå være avslått?!

Neii, kjære deg - jeg ville tatt "a long hard look" over situasjonen du og din mann er i nå. Og ikke minst tenke på ungen dere har OG venter om litt.

Du og han trenger og MÅ ha en seriøøøs (!!) samtale hvorvidt dette ekteskapet er liv laga. Er det det fra begge sider må han gi din 150% tillit tilbake og gi deg en grunn til å fortsette dette forholdet. Faen heller - hvorfor skal han ha i pose og sekk...!?

Nuvel, jeg synes OGSÅ han skal høre hvordan du har det - rent følelsesmessig. Ikke nok med at du er gravid og har hormoner som løper løpsk fra før om ikke han skal helle bensin på bålet ved å oppføre seg som han gjør.

Sagt på "mitt språk" - no må han pinadø se å vokse opp her og innse sitt ansvar og TA ansvar. Er han uskyldig og denne tøtta ikke "er noe" så må han også få bevise det til deg!

Sender deg en GOD og varm klem - virker som du trenger det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...