Gjest Tiit Skrevet 11. desember 2002 #1 Skrevet 11. desember 2002 Helt innerst inne; er det sant for deg? Eller er den største gleden vår å gjøre oss selv glade... Bare datt ned i meg, denne gamle "klisjeen". Eller er det ikke en klisje, men en dyp sannhet. Jeg må tenke litt mer over det selv før jeg kan gi et svar. Hva mener dere?
Gjest care Skrevet 11. desember 2002 #2 Skrevet 11. desember 2002 Jeg er helt enig med deg. Er helt blakk for tiden, siden jeg er arbeidssøker, men julegaver til andre, det skal jeg kjøpe. Min samboer, bare rister på hodet. Men jeg elsker å kjøpe gaver til andre. Det er så koselig.
*Lillian* Skrevet 11. desember 2002 #3 Skrevet 11. desember 2002 Tja.. Til en viss grad. Jeg føler meg litt mer vel ved å gjøre andre glad, er veldig typisk omsorgsmenneske osv.. Men samtidig så skulle jeg ønske jeg kunne klare å gjøre meg selv mer glad innimellom også... Lillian
trifolii Skrevet 12. desember 2002 #4 Skrevet 12. desember 2002 Jeg liker godt å gjøre andre mennesker glade. Men det klarer jeg ofte ikke hvis jeg selv er kjempemissfornøyd/kjempelei/kjempesliten/osv selv. Så jeg bruker tid og krefter på andre mennesker, men jeg forsøker å ikke glemme meg selv helt.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 12. desember 2002 #5 Skrevet 12. desember 2002 Jeg er av den typen som ofte gjør mer for andre enn for meg selv. Det er ikke bra det heller, det endte med en kjempenedtur for min egen del. Men det er jo så koselig å gjøre andre glad, og ha blide og fornøyde folk rundt seg!
LilliBlaze Skrevet 12. desember 2002 #6 Skrevet 12. desember 2002 Det er mye sannhet i den setningen. Det gleder meg stort å glede andre. Det som kan være litt trasig at det ofte kan gå på bekostning av meg selv. Må si som Lillian: det hadde ikke vært dumt å glede seg selv innimellom, men DET har jeg sjelden tid til ....Men man må også bli flinkere å ta vare på seg selv! Men skulle jeg så så snudd om å bare gledet andre innimellom jeg mine "egne gleder" hadde det vært en uting - for meg ihvertfall. Det finnes kanskje en mellomting???
RoadQueen Skrevet 12. desember 2002 #7 Skrevet 12. desember 2002 Ved å gjøre andre glad blir en glad selv også - og det gir jo utvilsomt en god følelse og kanskje litt bedre samvittighet å se at andre lyser opp i glede - pga noe en selv har gjort, ikke sant?
Melian Skrevet 12. desember 2002 #8 Skrevet 12. desember 2002 Åhhh... for meg er den sann. Men jeg går ikke rundt og prøver å gjøre alle glad hele tiden, for slik er jeg ikke. Og det er jo ulike typer følelser også da. Den type følelse av å gjøre mannen min glad den dagen vi giftet oss, gleden andre har av å få en gave de virkelig ønsket seg osv i det uendelige. Ikke alle følelser er like "sterke". Den som er sterkest for meg er å hjelpe noen til å bli glad og "sterk" igjen når de har vært usikker eller trist. Og følelsen å motta hjelp, støtte og trøst når du trenger det er også for meg en veldig sterk følelse. Men generelt så er nei; det er ingenting som kan være som den gode deilige følelsen etter å ha gjort noen andre glad!
Gjest Diva Skrevet 12. desember 2002 #9 Skrevet 12. desember 2002 Ved å gjøre andre glad blir en glad selv også - og det gir jo utvilsomt en god følelse og kanskje litt bedre samvittighet å se at andre lyser opp i glede - pga noe en selv har gjort, ikke sant? Helt enig med RoadQueen! Det er utrolig morro å gjøre andre glade. Klart det er gøy å få presanger o.l. selv og, men det slår ikke gleden ved å kjøpe noe pent/ nyttig til en du er glad i :D
Frk Doodad Skrevet 12. desember 2002 #10 Skrevet 12. desember 2002 Det er stat å gjøre andre glad, da blir jeg også glad. Men synes også det er veeeldig stas når andre gleder meg. Vet ikke helt hva som gjør meg 'mest glad'. Det viktigste er nok å ha noen å glede seg sammen med.
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2002 #11 Skrevet 12. desember 2002 Mmmm, ja, det er nok ikkje berre ein klisjè. Eg greier ikkje å vere skikkeleg glad dersom ikkje dei rundt meg har det bra.. Det er godt å kunne vere eit lite medmenneske i kvardagen.. Likar godt å overraske andre med småting, gi litt personlege gåver som folk set pris på.. Storkosar meg med å lage ting, dille med ting for andre, skrive små oppmuntrings-kort og brev
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2002 #12 Skrevet 12. desember 2002 Mmmm, ja, det er nok ikkje berre ein klisjè. Eg greier ikkje å vere skikkeleg glad dersom ikkje dei rundt meg har det bra.. Det er godt å kunne vere eit lite medmenneske i kvardagen.. Likar godt å overraske andre med småting, gi litt personlege gåver som folk set pris på.. Storkosar meg med å lage ting, dille med ting for andre, skrive små oppmuntrings-kort og brev
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå