Tiit Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Vi skal kjøpe ny bil/ny bruktbil nå før ferien, og vil gjerne høre om noen som er skikkelig fornøyd med sin bil, og gjerne ting som du er SPESIELT fornøyd med (av ekstrautstyr og sånt) Vi skal ha ei stasjonsvogn, tror jeg iallefall.
Pimbila Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Vi har Toyota Rav4 2001-modell. Er veldig fornøyd. Sitter høyt og er god å kjøre. Ville hatt diesel, siden den er litt dyr i drift.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Toyota, Mazda, Mitsubishi. Gode og driftssikre familiebiler. Har Mitsubishi galant stv og er kjempefornøyd. Bra økonomisk i drift i forhold til størrelsen/ytelsen, god å kjøre og er romslig. Anbefaler aircondition på det sterkeste om dere liker bilferie. Selv en weekend til bestemor i juli kan bli plagsomt for de små!
Cilla Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Vi har akkurat kjøpt en ny Skoda Octavia stasjonsvogn. Vi kjøpte den de kaller Octavia 2 Elegance. Den kostet ca 270000. Av ekstrautstyr hadde vi med 16" lettmetallfelger sommer/vinter, avtagbart hengerfeste, ryggesensor. mørkere vinduer, regnsensor +++. Denne bilen har komt veldig bra ut i mange tester. Vi har bare hatt den i 1 uke, men er kjempefornøyd.
Tusenfryd Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Skoda, ja. Octavia er en veldig lang bil altså, Fabia en mindre stasjonsvogn. Du får mye bil og utstyr for pengene og kjøresikkerhet og komfort.
Cilla Skrevet 5. juni 2006 #6 Skrevet 5. juni 2006 Skoda, ja. Octavia er en veldig lang bil altså, Fabia en mindre stasjonsvogn. Du får mye bil og utstyr for pengene og kjøresikkerhet og komfort. ← Ja du gjør det. Stoort bagasjerom, og god plass i baksetet på den nyeste octaviaen.
Arkana Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 Vi kjøpte en 2002-mod. VW Passat Sedan (kan ikke fordra stasjonsvogn) til den prisen i fjor. Synes bilen er fin, veldig behagelig å kjøre og god bagasjeplass. Air condition/klimaanlegg er helt nødvendig! Bilen har en del ekstrautstyr som GPS som vi har hatt god bruk for flere ganger, og firehjulstrekk (4-motion) har hjulpet oss opp bakken en del ganger i vinter selv om vi nok ikke ville valgt det hadde vi kjøpt bilen ny.
Tiit Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 5. juni 2006 Veldig artig å høre deres erfaringer Har nå lest til øyet er blitt stort og vått om både passat, mazda 6, saab 9-5, og octavia mm. Octavia er egentlig min favoritt så langt, men vet ikke helt om jeg når gjennom. Noen påstår den som litt vel "traust". Ford Mondeo diesel er også aktuell. vi får se. Hadde vært artig med flere erfaringer.
lillesky Skrevet 6. juni 2006 #9 Skrevet 6. juni 2006 Jeg ville hatt en 4WD, men det er fordi jeg kjører mye på vinterveier. I tillegg ville jeg hatt en diesel bil, helst turbodiesel. Vi har vanlig diesel i dag, og den er så treig. Jeg har kjørt flere mindre Forder, og synes absolutt det er en bil verdt å vurdere. Jeg kjørte en Ford Focus C-Max (TDI), og der sitter man høyt og godt, itillegg til at det er god plass i baksetet samt masse plass i bagasjerommet. Ellers så tror jeg man får mye bra for pengene ved å velge Skoda. Hvilke biler vurderer dere ellers?
Tiit Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2006 vi vurderer sterkt mazda 6 eller opel vectra.... iallefall. og sikkert noen til ennå.
Nemmera Skrevet 6. juni 2006 #11 Skrevet 6. juni 2006 Jeg ville gått for en Toyota. Driftssikkert Og så har de jo de mest fornøyde kundene 5 år på rad.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #12 Skrevet 6. juni 2006 Vi har en Ford Monde Tdi. Vi er godt fornøyd! Bruker lite diesel, ca 0.6 på milen med en 2 liter 130 hk motor.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #13 Skrevet 6. juni 2006 Vi er kjempefornøyde med vår Toyota Rav4 2002. Anbefales på det sterkeste!!
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #14 Skrevet 6. juni 2006 Audi A4 stasjonsvogn. Som er drøm å kjøre, driftsikker, lekker å se på. jeg har klima anlegg, dette er et stort pluss. Jeg er iallefall veldig fornøyd, og kjenner flere som trives godt med Audi.
Tiit Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #15 Skrevet 6. juni 2006 Audi A4 stasjonsvogn. Som er drøm å kjøre, driftsikker, lekker å se på. jeg har klima anlegg, dette er et stort pluss. Jeg er iallefall veldig fornøyd, og kjenner flere som trives godt med Audi. ← Jeg mener å ha lest at Audi er veldig små biler sammenlignet med andre merker i samme klasse. Syns du den er liten i baksetet?
Nemmera Skrevet 7. juni 2006 #16 Skrevet 7. juni 2006 Jeg mener å ha lest at Audi er veldig små biler sammenlignet med andre merker i samme klasse. Syns du den er liten i baksetet? ← Vi hadde en Avensis, ny type, før, og svogeren min hadde en A4. Hans bil hadde mye mindre bagasjerom enn vår. Jeg ville heller gått for en Avensis
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #17 Skrevet 7. juni 2006 Har en ford focus stv 2000 mod. er kjempe fornøyd!! Utrolig god kjørekomfort, og god bagasjeplass!! Bruker 0,6 l på mila på langkjøring. Elsker bilen min
Gjest BagLady Skrevet 7. juni 2006 #18 Skrevet 7. juni 2006 Peugeot 307 SW er en fin bil. Ja, den er faktisk det
Cilla Skrevet 7. juni 2006 #19 Skrevet 7. juni 2006 Peugeot 307 SW er en fin bil. Ja, den er faktisk det ← Den synes jeg også er fin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå