tuji Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Som den idioten jeg er kjøpte jeg lys beige sofa rett før vi fikk barn. Nå skjønner jeg at det var en tabbe. Tenkte å kjøpe nytt trekk, men synes det er litt dyrt med nesten 2000. Kan jeg farge det i maskin? Det er en Karlanda fra Ikea.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Er trekket lett å ta av og i et stoff som lar seg farge ser jeg ikke hva som skal kunne stoppe deg. Men husk at sømmene ofte er lagd av syntetiske stoffer, så de tar ofte ikke farge, så om det er synlige sømmer på sofaen ville jeg tatt fargen på dem i betraktning når jeg valgte ny farge sånn at det ikke blir krasj.
JallaJalla Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 hmmm lurer på det samme selv. Har det røde trekket til Ektorps fra IKEA men etter en del vaske er det blitt så falmet og stygt.
Gjest splæsj Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Å farge et sofatrekk vil være et sjansespill. Du må nemlig vaske trekket på 60 grader, og det kan krympe.
brumma* Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Å farge et sofatrekk vil være et sjansespill. Du må nemlig vaske trekket på 60 grader, og det kan krympe. ← Ånei... Det var dårlig nytt. Jeg skal farge sofatrekk fra Ikea jeg også. Kommer nok til å prøve det ut uansett, så kan komme tilbake med rapport når det er gjort!
tuji Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2006 Ja, gjør det! Jeg bor ikke så nært Ikea at jeg bare kan stikke og kjøpe nytt trekk hvis det går galt, så jeg tør ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå