Søtpotita Skrevet 5. juni 2006 #1 Del Skrevet 5. juni 2006 Eg er litt usikker på om eg har overdrive mine språkkunnskapar i cven...Har hatt tysk og engelsk ut vidaregåande. Men i tysken har eg gløymt ein god del ord, og i engelsk er eg litt klønete (iallfall i begynnelsen). Hadde toppkarakterar i begge fag på vidaregåande, men har ikkje fått brukt det så mykje muntleg sidan. Sjølv om eg les mykje engelsk litteratur. Er difor redd eg kan ha gitt feil inntrykk på cven når eg har skrive at eg er meget god og god... Hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 5. juni 2006 #2 Del Skrevet 5. juni 2006 Når du skriver "meget god" hadde jeg forventet flytende språk med stort ordforråd, korrekte lyder og uten norsk tonefall. Når du skriver "god" tenker jeg at du har godt ordforråd og grammatisk korrekte setninger, men at tonefallet kanskje ikke er helt perfekt og at det ikke går helt flytende, men at du gjør deg forstått uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 5. juni 2006 #3 Del Skrevet 5. juni 2006 Meget godt er hakket under å snakke et språk like godt som morsmålet ditt. Du kvalifiserer nok heller til behersker og god fremfor god og meget god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 5. juni 2006 Går det an å sende ein mail der eg sender med ny cv, eller blir det dumt? Har diskutert det der språkgreiene med fleire, og det verkar som om det er mange ulike meiningar om kva som går under dei ulike "kategoriane". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. juni 2006 #5 Del Skrevet 5. juni 2006 Når du skriver "meget god" hadde jeg forventet flytende språk med stort ordforråd, korrekte lyder og uten norsk tonefall. Når du skriver "god" tenker jeg at du har godt ordforråd og grammatisk korrekte setninger, men at tonefallet kanskje ikke er helt perfekt og at det ikke går helt flytende, men at du gjør deg forstått uten problemer. ← Jeg synes "meget god" er lavere enn flytende. Ellers er det jo veldig vanskelig å gradere sånt da. Synes også det kommer an på hvem andre som sansynligvis søker på stillingen og hvordan deres språknivå er. Nordmenn er ofte flinkere i engelsk enn folk fra mange andre land. Et annet moment jeg synes er viktig er hvor villig og komfortabel man er med å snakket språket.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes "meget god" er lavere enn flytende. Ellers er det jo veldig vanskelig å gradere sånt da. Synes også det kommer an på hvem andre som sansynligvis søker på stillingen og hvordan deres språknivå er. Nordmenn er ofte flinkere i engelsk enn folk fra mange andre land. Et annet moment jeg synes er viktig er hvor villig og komfortabel man er med å snakket språket.. ← Ja, det ER vanskeleg å gradere det. Og eg har ikkje lyst å gi eit inntrykk av at eg er betre enn eg er. No har eg kun sendt inn open søknad, og dersom eg skulle vera så heldig å kome på intervju i næraste framtid, så kan eg heller sei at eg kanskje har bomma litt på språkkunnskapane mine...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. juni 2006 #7 Del Skrevet 5. juni 2006 No har eg kun sendt inn open søknad, og dersom eg skulle vera så heldig å kome på intervju i næraste framtid, så kan eg heller sei at eg kanskje har bomma litt på språkkunnskapane mine...? ← Jeg ville ikke sendt inn ny CV, med mindre du håper på stillinger der språk er en avgjørende del. Jeg ville nok heller ikke påpekt at jeg hadde sagt feil i CV'en på jobbintervjuet, hvis ikke språkkunnskaper blir tatt opp under intervjuet av bedriften. Nettopp fordi det er glidene overganger, og du ikke er sikker på om du skal være i den ene eller den andre gruppa (og jenter er ofte flinke til å undervurdere seg selv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 5. juni 2006 #8 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg hadde latt det stå som det er med mindre du søker jobb som guide eller liknende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg ville ikke sendt inn ny CV, med mindre du håper på stillinger der språk er en avgjørende del. Jeg ville nok heller ikke påpekt at jeg hadde sagt feil i CV'en på jobbintervjuet, hvis ikke språkkunnskaper blir tatt opp under intervjuet av bedriften. Nettopp fordi det er glidene overganger, og du ikke er sikker på om du skal være i den ene eller den andre gruppa (og jenter er ofte flinke til å undervurdere seg selv) ← Ok, takk for trøstande ord Stillingane eg ønskar har nok ikkje språk som nokon avgjerande del. Men er redd for at dersom valget hadde stått mellom meg og ein annan, og dei valgte meg nettopp på grunn av at eg er så utruleg god i engelsk og tysk, så blir det ikkje så kjekt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 5. juni 2006 #10 Del Skrevet 5. juni 2006 Det er det sikkert ingen fare for:) hvis det bare er språkkunnskapene det står på, inviterer de nok alle til intervju. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 5. juni 2006 Puh Forresten det må vera ganske fælt dersom dei ber meg snakka litt flytande engelsk og tysk for dei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #12 Del Skrevet 6. juni 2006 Menn skryter mer enn kvinner. Menn sier "meget godt" når de kan si "vie", "no", og "je suis a Norwege". Kvinner sier "meget godt" når de kan det nesten flytende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honey21 Skrevet 6. juni 2006 #13 Del Skrevet 6. juni 2006 Du kan jo skrive "grunnleggende kunnskaper" i tysk og engelsk da, det hadde jeg skrevet i ditt tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #14 Del Skrevet 7. juni 2006 Menn skryter mer enn kvinner. Menn sier "meget godt" når de kan si "vie", "no", og "je suis a Norwege". Kvinner sier "meget godt" når de kan det nesten flytende. ← Hihi, du er i alle fall ikke av kvinnene som undervurderer deg selv. Jeg har aldri hatt fransk engang, og ser minst to feil på de seks ordene dine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramia Skrevet 8. juni 2006 #15 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg ville latt det stå. Hvis du plutselig skulle sende inn ny CV, synes jeg det ville virket litt uproffesjonelt. Som du selv sier kan disse kategoriene opfattes ulikt av forskjellige mennesker. Dessuten, hvis språkkunnskapene virkelig er avgjørende vil de sikkert teste dette på en eller annen måte under intevjuet. (avhengende av hvor stor og erfaren bedriften er selvfølgelig) Lykke til anyhow! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå