Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Hvor får man tak i pasta uten hvete? Hva er den da laget av, og hva heter den?
Gjest piaf Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 På helsekostbutikk, og i vanlige daligvarebutikker med godt utvalg. Det finnes flere pastavarianter uten hvete: Grov og fin speltpasta (hvis man kan spise et kornslag som inneholder gluten), bokhvetenudler (japanske), pasta laget av brun ris, og pasta laget av mais. Og diverse risnudler, selvsagt, hvis vi kan regne det som pasta. På velassorterte helsekostbutikker har jeg til og med sett pasta laget av rent rugmel.
afr0dite Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 På store mathandlere som ica, maxi, ultra, centra osv finner du i allergihyllene. Alt som er laget av semper er glutenfritt. De har makaroni, fusili, spagetti etc. Finnes også rispasta og risnudler. Lykke til
Tusseline Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Det finnes flere pastavarianter uten hvete: Grov og fin speltpasta (hvis man kan spise et kornslag som inneholder gluten), bokhvetenudler (japanske), pasta laget av brun ris, og pasta laget av mais. Og diverse risnudler, selvsagt, hvis vi kan regne det som pasta. På velassorterte helsekostbutikker har jeg til og med sett pasta laget av rent rugmel. ← Har du peiling på hvilken sort det er minst GI i?
Gjest piaf Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Har du peiling på hvilken sort det er minst GI i? ← Det vil jeg tro er bokhvetenudlene, pga det høye innholdet av protein og fiber. Men speltpasta og særlig rugpasta av 100% fullkorn (som de ihvertfall fører i min lokale helsekost) bør ikke være så verst det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå