Gå til innhold

Han har ikke så mange gode venner

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Ok...sukk...

Jeg er en jente som har hatt samme type i 3 år...(er samboere)...Jeg har masse venner som jeg liker å henge med, og jeg er en person som trenger en del alene tid med venner.

Samboeren min har en gjeng som han har vokst opp med, men har har på en måte vokst litt i fra hverandre. De har begynt å etablere seg med barn og greier og det er ikke vi klare for i det hele tatt. Han er noen år eldre enn meg, men han liker tilværelsen med at jeg ikke vil ha familie med det første. Greien er at jeg liker å henge med venner, og klart at han av og til deltar på fester sammen med meg, men jeg er en person som trenger en del luft og liker å ha "mine" venner for meg selv en del. I og med at han ikke har noen kompiser som han kan ringe til når som helst, så er det vanskelig for han å takle at jeg er en del borte langekvelder i helgene.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette har vært et ganske stort problem de siste to årene, og det har ført til en del krangling. Jeg prøver å si til ham at han må få seg en hobby eller begynne å trene et sted der han kan få en del kontakter med med mennesker som har en felles interesse som han eller noe, men det er som om han ikke klarer det.

Han begynner å kvele meg litt føler jeg, og jeg er litt rådløs akkurat nå....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis samboeren min skulle forsvinne ganske mange helger for å være sammen med venner, hadde jeg satt ned foten. Noe av denne kontakten måtte da gå an å ta i uka slik at helgene var disponible for OSS. Jeg synes det høres merkelig ut at du ikke setter pris på å være sammen med han i helger? Det høres nesten ut som om du er gått lei av han og ønsker unnskyldninger til å slippe unna han?

Når det er sagt, så må kjæresten din tåle sitt eget selskap også. Dersom han kjeder seg alene, så er ikke du forpliktet til å være "selskapsdamen" hans. Jeg har selv vært sammen med en litt tafatt type som elsket at jeg fant på ting å gjøre, slik at han kunne være med og ikke kjede seg (litt brutalt sagt, kanskje, men ikke så vondt ment).

Du må finne ut av hva du vil med forholdet, for det virker som om du er mer interessert i å pleie vennskap enn forholdet til han. Er jeg helt på bærtur, så si gjerne i fra og fortell mer.

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Nå er vi jo samboere og ser hverandre 24 timer i døgnet. Vi er sammen i helgene...men fredagskveld eller lørdagskveld uten ham et par ganger i mnd. er ikke "et ønske å bli kvitt ham"....

Gjest splæsj
Skrevet

Lag et fast opplegg: Dere sammen to to helger i mnd, hver for dere to helger i mnd. Hva han gjør med tiden sin er opp til han, hva du gjør er opp til deg. Sørg for å gjøre noe koselig de helgene som dere er sammen.

Det er ikke urimelig.

Gjest splæsj
Skrevet
Nå er vi jo samboere og ser hverandre 24 timer i døgnet.

Det var da voldsomt, forresten. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...