Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Hva legger du i ordet respekt? Hva betyr det å ha respekt for noen?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Hva legger du i ordet respekt? Hva betyr det å ha respekt for noen? ← Å la de være seg selv, og allikevel like dem?
Bomull Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Det kommer ann på.. Jeg kan respektere sjefen min fordi hun er en hyggelig men myndig og sterk person. Men respekt er noe man må fortjene, og jeg synes det kanskje er et litt "opphøyet" ord. Og jeg kan respektere at kg'ere har andre meninger enn meg selv. Jeg kan godt respektere et barns meninger og rettigheter, men det betyr ikke at jeg ser opp til barnet. Klarte jeg å forklare meg?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Det kommer ann på.. Jeg kan respektere sjefen min fordi hun er en hyggelig men myndig og sterk person. Men respekt er noe man må fortjene, og jeg synes det kanskje er et litt "opphøyet" ord. Og jeg kan respektere at kg'ere har andre meninger enn meg selv. Jeg kan godt respektere et barns meninger og rettigheter, men det betyr ikke at jeg ser opp til barnet. Klarte jeg å forklare meg? ← Du nevner her hvem du respekterer og hvorfor, men sier ikke hva det betyr.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Å la de være seg selv, og allikevel like dem? ← Må man like noen for å respektere dem? Jeg synes ikke det. Kansje det er noe i det å la andre være seg selv?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #6 Skrevet 5. juni 2006 At andre har andre synspunkt og meninger enn meg. Jeg eller de trenger ikke være enige, men akseptere hverandre likevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå