Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #61 Skrevet 8. juni 2006 I dagbladet i dag (papirutgave, derfor ikke link) sies det at reserveløsning på f.eks. visa vil virke. Da holder vel det til de får ryddet opp i rotet i banken. ← Feil - bruk av reserveløsning betraktes som streikebryteri! Jeg tror det største problemet ved en eventuell streik er at media har spillt så på folks frykt for streik(0 kontanter, stengte banker, minibanker mm) at folk kommer til å hamstre penger slik at bankene kommer til å gå tomme for papirpenger og det vil ta en stund før de får fyllt opp overalt igjen slik at det vil bli vanskelig å få tatt ut kontanter. En eventuell streik vil uansett ikke få lov til å vare så lenge. ← Nemlig! Sleipt å gå til lock-out? Synes du ikke det er sleipt av de ansatte å streike i utgangspunktet da? Sorry, jeg har ingen sympati med bank- og forsikringsansatte som streiker. ← Hvorfor har ikke bank- og forsikringsfolk din sympati. Jeg har jobbet over 25 år i bank - og tjener ikke 300.000 engang Dessuten streiker vi for pensjonsordningen denne gangen - ikke lønna. Har noen hørt hvordan det går med meglingen? Har vært lite info i avisene denne uka. ← Ingen avklaring. Følg med her Går ut fra at bankene fyller opp minibankene i morgen som normalt, men i løpet av helgen vil det nok bli tomt igjen. ← Nåja - du skal nok ikke regne med at det vil bli fylt opp igjen i morgen. Og blir det fylt opp - så kan du banne på at det er tomt i løpet av fredag *Må innom minibank når lønna kommer inn imorgen* ← Tja - spørs vel om du får ut noe da. Minibankene kan være tomme allerede tidlig i morgen! Sist det var fare for bankstreik så jobbet jeg i kassa. Fytte rakker'n for et helvete det var. Vi gikk tomme for penger - minibanken gikk tom. Butikker handlet vekslepenger for ei hel uke. Det var et helvete - rett og slett!
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #62 Skrevet 9. juni 2006 Lurer på om det blir mye ran i den perioden det er bankstreik jeg. ser for meg folk gå med lommeboka stinn av tusenlapper...
T.S Skrevet 9. juni 2006 #63 Skrevet 9. juni 2006 rart når de som jobber i bank skriver om streik!.... Det er jo snakk om lockout her, og det er for å ende opp i tvungen lønnsnemd i løpet av _kort_ tid.
momo Skrevet 9. juni 2006 #64 Skrevet 9. juni 2006 Mannen min er i banken nå for og veksle penger, og det er helt kaos der, så han regna med og bli borte ganske lenge.
Gjest Lupi ii. Skrevet 9. juni 2006 #65 Skrevet 9. juni 2006 det er så typisk ola nordmann og gå helt av skaftet når det er snakk om streik. er det f.eks. varsel om mulig melkestreik, så ser man folk gå helt bananas i butikkene og kjøpe 30 liter melk. latterlig, det er jo nettopp derfor butikkene går tomme. jeg tok ut litt penger, men regner med at dersom det blir streik, blir denne avblåst innen kort tid.
14062003 Skrevet 9. juni 2006 #66 Skrevet 9. juni 2006 En streik kan vel pågå en god stund. Men en lockout varer max noen timer! Sist varte vel streiken i 3 dager før det ble TL. Og da kan man tenke seg hvor lenge en lockout varer... Nå begynner arbeidsgiverne å syte om fare for liv og helse pga. kontantene og ransfaren. Oisann, så leit! Eller, et virkemiddel kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #67 Skrevet 9. juni 2006 rart når de som jobber i bank skriver om streik!.... Det er jo snakk om lockout her, og det er for å ende opp i tvungen lønnsnemd i løpet av _kort_ tid. ← Å - noen banker er da i streik - og da skriver vi at vi er det! Terra-bankene er tatt ut i streik, de øvrige bankene er rammet av lock-out! Så det er faktisk to ting som foregår fra mandag. Skjønner at noen tar alle banker under samme tak............ men det er ikke sånn!
T.S Skrevet 9. juni 2006 #68 Skrevet 9. juni 2006 Det er lockouten som stenger alt da.. De streikende er ikke ute etter TL ser det ut til....
Gjest Gjest-Hanne Skrevet 9. juni 2006 #69 Skrevet 9. juni 2006 Lurer på en ting: Skal til utlandet i helgen. Vil jeg få ut penger i utenlandsk minibank eller er det også umulig? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #70 Skrevet 9. juni 2006 ^^ Normalt sett ja, men kort i utlandet vil kun fungere intill en viss beløpsgrense.
momo Skrevet 9. juni 2006 #71 Skrevet 9. juni 2006 Noen som vet hva den grensa er? Antageligvis er streiken over innen vi reiser neste helg, men man vet jo aldri.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #72 Skrevet 11. juni 2006 Når er det alt slutter å fungere dersom partene ikke blir enige i dag? Er det ved midnatt?
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #73 Skrevet 11. juni 2006 Midnatt i dag ja, da er det slutt. Til deg som lurte på beløpsgrensen så er det litt forskjellig, jeg har 2500,-.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #75 Skrevet 11. juni 2006 Stor ståhei for ingenting altså. Tok ut 5000 idag fra minibanken, har lenge bestemt at imorgen skulle jeg på shoppingtur. Ergelig å gå rundt med stinn lommebok! (eller.. ).
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2006 #77 Skrevet 12. juni 2006 Jeg ler av de som sto i lange køer og tok ut flere 1000 folk må lære seg å slappe av litt mer.
14062003 Skrevet 12. juni 2006 #78 Skrevet 12. juni 2006 Jeg ler av de som sto i lange køer og tok ut flere 1000 folk må lære seg å slappe av litt mer. ← Folk må lære seg å være kritiske til alt det mølet media pøser ut til tider...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå