Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Hvis det blir bankstreik 12. juni vil nettbankene stenges og man kan ikke betale med kort. Jeg har satt noen regninger i nettbanken til betaling før helgen, og jeg tok ut 5000 kroner i minibanken i dag. Jeg tror ikke en streik vil bli langvarig, men jeg vil sikre meg for det. Har du tatt noen forhåndsregler?
Svart Katt Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Nei, men jeg tar kanskje ut litt penger noen dager før for å være på den sikre siden.
Titti72 Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Jeg kommer vel til å ta ut noen penger dagen før men jeg satser på at det ganske kjapt blir tvungenlønnsxxxx (hva fader heter det igjen når staten blander seg inn?).
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har lønningsdag den 12, å er ganske slunken nå. Har ingen reservekapital å ta av, å vil være i den gruppa som vil merke en streik på kroppen
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har lønningsdag den 12, å er ganske slunken nå. Har ingen reservekapital å ta av, å vil være i den gruppa som vil merke en streik på kroppen ← Tror dere det går an å spørre jobben om å få et forskudd på lønn?
Titti72 Skrevet 5. juni 2006 #6 Skrevet 5. juni 2006 Tvungen lønnsnemd heter det. Jeg vet at noen arbeidsgivere har bestemt seg for å forskuttere lønningene pga muligheten for streik. Ta det opp med deres så dere slipper å stå med skjegget i postkassa. På min jobb er det lønning den 20. og jeg har bedt om at den må utbetales den 11. for sikkerhetsskyld.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 Nå er det stort sett stat og kommune som har lønnsutbetaling den 12. Vi får vel neppe ut lønn noe før tiden der dersom de ikke har bestemt at all lønn skal utbetales f.eks den 9.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #8 Skrevet 5. juni 2006 Hvis det blir bankstreik 12. juni vil nettbankene stenges og man kan ikke betale med kort. Jeg har satt noen regninger i nettbanken til betaling før helgen, og jeg tok ut 5000 kroner i minibanken i dag. Jeg tror ikke en streik vil bli langvarig, men jeg vil sikre meg for det. Har du tatt noen forhåndsregler? ← Nei. Jeg ser heller ingen grunn til at nettbanken ikke skal virke bare fordi nopen ansatte streiker. Det er jo derfor vi har nettbank, for at teknologien skal fikse det mennesker ikke behøver å gjøre. Likevel er det admin.gebyrer for noe de ikke gjør
Saeria Skrevet 5. juni 2006 #10 Skrevet 5. juni 2006 Det har nå vært sagt på nyhetene at også minibank og nettbank stenges ved en evt. streik. Men jeg tror ikke streiken kommer til å vare mer enn et par dager før det blir tvungen lønnsnemd. Det er fordi denne type streik går kraftig ut over folk og ikke minst landets næringsliv og økonomi. Tar sikkert ut 500 - 1000 kroner, men det er alt.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #11 Skrevet 5. juni 2006 I vår kommune er det lønnsutbetaling/utbetaling av feriepenger 9. juni (mot normalt 12. juni), på grunn av faren for streik blant de bankansatte.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #12 Skrevet 5. juni 2006 Nei. Jeg ser heller ingen grunn til at nettbanken ikke skal virke bare fordi nopen ansatte streiker. Det er jo derfor vi har nettbank, for at teknologien skal fikse det mennesker ikke behøver å gjøre. Likevel er det admin.gebyrer for noe de ikke gjør ← Men se her da: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118296 De sier at de elektroniske bankløsningene blir stengt pga. sikkerheten. Vil du stole på din egen synsing, eller uttalelsene fra Finansnæringens Hovedorganisasjon? "- Det vil få store konsekvenser. Det vil bety at alle elektroniske transaksjoner stopper umiddelbart. Bankkortet, nettbanken - og ganske snart også minibanken vil slutte å fungere. I praksis vil det bare være sedler og mynter man kan bruke, sier informasjonsdirektør Preben Sandborg Røe i Finansnærings Hovedorganisasjon til VG Nett." (fra VG Nett)
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #13 Skrevet 5. juni 2006 Jeg skal få noen penger av møoren min helgen før fordi jeg reiser bort, så jeg ber nok om det i kontanter
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #14 Skrevet 5. juni 2006 I vår kommune er det lønnsutbetaling/utbetaling av feriepenger 9. juni (mot normalt 12. juni), på grunn av faren for streik blant de bankansatte. ← Får jo håpe at det gjelder alle landets kommuner.
liv Skrevet 5. juni 2006 #15 Skrevet 5. juni 2006 Blir vel til at jeg tar ut litt penger før helgen. Men ikke mer enn at det rekker til et par uker med mathandling. Regner med at streiken går over før det!
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #17 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har ingen penger å ta ut jeg ← Da er vi to
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #18 Skrevet 5. juni 2006 Oi, detta har ikke jeg fått med meg! Må begynne å følge med litt mer skjønner jeg..... Detta kommer nok jeg til å få merke ved hjelp av illsint huseier som muligens ikke får husleia i tide..... Hadde jeg hatt de penga nå kunne jeg holdt dem av, men ......... *krysser fingra for at det ikke blir streik jeg...*
Pasha Skrevet 5. juni 2006 #19 Skrevet 5. juni 2006 tviler på at en sånn streik vil bli særlig langvarig dersom det i det hele tatt blir streik. Blir nok fort tvungen lønnsnemd.. en sånn streik vil jo ramme landet alt for hardt til at det blir særlig langvarig.. Tviler sterkt på at kommer til å ta ut noen penger... har uannsett alltid litt penger i lommeboka som jeg kan leve på + at jeg har nok av mat til å klare meg en stund
Veslejenta Skrevet 5. juni 2006 #20 Skrevet 5. juni 2006 Jeg kommer til å ta ut 500-1000 kroner, for å ha til mat. Alle regninger har jeg betalt i helgen. Får lønning den 12. men har heldigvis slik at jeg klarer meg selv om jeg får lønning en uke for sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå