Gå til innhold

Alternativ til piazavakost?

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Tja, tittel sier vel det meste; er det noen som har noen gode forslag til gode alternativer til piazavakost? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hvis det er til gulvvask, så er vel en mopp et godt alternativ.

Gjest Embla s
Skrevet

(vet egentlig ikke hva det er til, spør for noen andre :sjenert: )

Gjest Gjest
Skrevet

Du har ikke prøvet deg som god gammeldags heks da og oppdaget at det ikke virket å fly rundt på den måten? ;)

Vet ikke, men en vanlig kost med hard bust, burde kanskje hjelpe?

Gjest gjest1
Skrevet

Er ikke helt sikker på hva du mener...

Er spørsmålet , Hva er en piazavakost ?

Isåfall, Det er det vi kaller langkosten som brukes til gulvask.

Gjest Gjest
Skrevet

Der tar du feil. Piasavakoster er de man bruker til å koste utendørs bl.a. Se her: http://62.97.204.68/askmur2/customer/home.php?cat=124

Den som brukes til gulvvask kalles ofte bare langkost.

Gjest Pjusk
Skrevet

Finnes det ingen litt kulere koster enn de vanlige røde/sorte med treskaft som "gjest" har lagt inn link til?

Noen med sterke farger eller mønster?

Gjest Embla s
Skrevet

Spørsmålet var litt det (siden jeg undersøker for noen andre)

Der tar du feil. Piasavakoster er de man bruker til å koste utendørs bl.a. Se her: http://62.97.204.68/askmur2/customer/home.php?cat=124

Den som brukes til gulvvask kalles ofte bare langkost.

OK, da er det dèt jeg trodde det var!

Finnes det ingen litt kulere koster enn de vanlige røde/sorte med treskaft som "gjest" har lagt inn link til?

Noen med sterke farger eller mønster?

:ler: hvor kul kan en kost bli? Har forøvrig sett rosemalte piazavakoster- det var IKKE kult, men det går vel an å male/lakke de vanlige kjedelige? :)

Gjest Pjusk
Skrevet (endret)
:ler: hvor kul kan en kost bli? Har forøvrig sett rosemalte piazavakoster- det var  IKKE kult, men det går vel an å male/lakke de vanlige kjedelige?  :)

Jeg mener å ha sett en annonse om noen koster som hadde skaft i sterke farger. Og noen hadde mønster (dog ikke rosemalt... ;) ). Den var også litt nettere utformet en en ordinær kost.

Endret av Pjusk
Skrevet
Tja, tittel sier vel det meste; er det noen som har noen gode forslag til gode alternativer til piazavakost?  :)

Alternativet er kanskje en "god gammeldags" riskost, sånn som de lagde "før i tiden" av bjørkeris. Men det er vel få som lager de nå. Husker bestefar hadde, og så såg jeg for noen år siden på en husflidsmesse (-utsalg).

• 3 måneder senere...
Skrevet
Jeg mener å ha sett en annonse om noen koster som hadde skaft i sterke farger. Og noen hadde mønster (dog ikke rosemalt... ;) ). Den var også litt nettere utformet en en ordinær kost.

Jeg har nå funnet noen koster i sterke farger på både "bust og skaft". Men de ble liksom så veldig FARGEGLADE at det ble litt tåpelig. Kan de ikke bare gjøre det litt...kult?

Dette var forøvrig hos "Feinschmecker".

Skrevet

Jordan har kost hvor busta er knallblå.

Kjøpte den jeg siden jeg ikke liker rødt :ler:

Det går jo ann å male skaftet da. Da kan du velge den knalle fargen du ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...