Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Har testet i dag, på dagen for forventet mens, men er usikker på hvordan jeg skal tolke svaret. Får en sterk strek (kontrollstrek) og en svak svak strek. Det er vel to streker, men kan jeg stole på det når den andre er så svak? Noen som har erfaring med det samme?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Etter hva jeg har skjønt er en svak strek en strek uansett - testen skal ikke slå ut i det hele tatt om du ikke er gravid. Se etter i pakningsvedlegget om det står noe om svake streker der, men jeg tror det er sånn det er Testen har trolig slått ut svakt på grunn av lave hcg-nivåer, eller hva det nå heter, så om du tester på nytt om 2-3 dager vil du sannsynligvis få en sterkere strek.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har tenkt som deg, gjest. I bruksanvisningen står det faktisk at en strek er en strek, uansett hvor sterk den er....! Rart med det, hvor usikker man blir i denne situasjonen :grine2: Men kanskje den er positiv, da!
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Vil nesten tro det, ja Hvis du fremdeles ikke er helt sikker og ikke vil vente et par dager før ny test, kan du levere urinprøve på legekontoret i morgen, så får du et svar til å stole på (ja, hjemmetester er jo også pålitelige, men det er rart med det, man tror liksom mer på det når man får svaret fra legesekretæren ).
Gjest Zenta Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 En strek er en strek så du er nok gravid ja Gratulerer med en liten spire
Arielle Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Hvis du er i tvil og gjerne vil ha en bekreftelse, er det jo bare å ta en test til. Dersom denne også får en strek (samme hvor svak) så er du gravid. Det er godt bare for å få det bekreftet også
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 8. juni 2006 #8 Skrevet 8. juni 2006 Takk takk Har tatt 6 tester fordelt over 3 dager, alle har en svak positiv strek. Tror jeg må ha det inn med teskje
Catrine Skrevet 8. juni 2006 #9 Skrevet 8. juni 2006 Jeg har det akkurat slik som trådstarter sier. Jeg testa (ikke på morgenurin) idag, på dagen etter IKM. Jeg brukte Quick Respons, og fikk først klart og tydelig opp kontroll-streken. I begynnelsen så jeg ikke antydning til noen strek i test-linjen, så jeg la den bort i et par minutter. Men da når jeg så på den, kunne jeg se en svaaak strek, og min samboer kunne også bekrefte dette, men den var veldig svak. Dette med at urinen ikke var så konsentrert da jeg testa, og det muligens er tidlig i svangerskapet, kan det være derfor ikke test-streken kom med det samme?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 8. juni 2006 #10 Skrevet 8. juni 2006 Dette med at urinen ikke var så konsentrert da jeg testa, og det muligens er tidlig i svangerskapet, kan det være derfor ikke test-streken kom med det samme? ← Står det ikke i bruksanvisningen hvor lang tid du skal vente? Jeg bruker strips fra Billige-Tester, og der står det at man skal se på testen etter 5 min. Legen min har også sagt at streken blir svak såpass tidlig fordi det er lav konsentrasjon av hcg-hormonet i urinen. Tar jeg en test om en ukes tid vil nok streken være sterk og klar. Men som det er sagt her før - en strek er en strek! Jeg har testet i tidligere sykluser, og det har aldri kommet opp to streker, uansett hvor lenge jeg har ventet!
Catrine Skrevet 8. juni 2006 #11 Skrevet 8. juni 2006 Jaja, da er vi vel gravide da, trådstarter :enig_anim:
nettts Skrevet 9. november 2009 #12 Skrevet 9. november 2009 hei! jeg testet i dag og fikk en hvit strek? i tillegg til kontroll streken.. er ennå to dager til mens.. kan det være et tegn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå