waco Skrevet 11. desember 2002 #1 Skrevet 11. desember 2002 med meg fem ukjente jenter hjem til meg ei uke, og de stjeler fra meg, hvem sin skyld er det da? Waco
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2002 #2 Skrevet 11. desember 2002 Dette er vel ikke noen "aktuell sak" Waco? Det har såvidt jeg kan se ingenting med aktuelle nyheter å gjøre, og jeg kan heller ikke tenke meg at fem jenter skulle finne på å bli med deg hjem. :o
*Lillian* Skrevet 11. desember 2002 #3 Skrevet 11. desember 2002 For å si det sånn, det hadde vel ikke egentlig vært din skyld at noen stjal fra deg uansett hvem det var... MEN... Det ville vel være temmelig naivt å invitere 5 ukjente folk hjem til seg en uke og tro at alt bare ville være fryd og gammen? Men svaret på spørsmålet vil nok egentlig være at det er JENTENE som stjeler fra deg og dermed så er det jo deres skyld. Men du kan ikke være helt uskyldig som nesten "legger opp til det" når du inviterer ukjente folk hjem til deg... Ikke engang jeg er så naiv... Lillian
waco Skrevet 11. desember 2002 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2002 Skjønner hva du mener Lillian, det handler om å ta littegranne ansvar for en selv og situasjonene man havner oppe i. Men det er ikke alle som er enige i det da =( W
*Lillian* Skrevet 11. desember 2002 #5 Skrevet 11. desember 2002 Akkurat, Waco!! Man må ta litt ansvar selv også... Du hadde jo svaret selv, du!! Lillian
bitten242002 Skrevet 12. desember 2002 #6 Skrevet 12. desember 2002 Hvorfor i all verden skal du invitere fremmede folk hos deg??Det hadde vært ditt ansvar,det er jo ditt hjem!!!
aline Skrevet 12. desember 2002 #7 Skrevet 12. desember 2002 Nå må vi tenke oss om før vi svarer her, for dersom vi sier at det er waco sitt ansvar om han blir rundstjålet dersom han ber med seg fem fremmede til å bo hos ham en uke, så er kvinner kjapt ansvarlige dersom de blir voldtatt om de tar med seg en fremmed hjem fra byen!! Ja, det er dumt å ta med seg fremmede hjem for å bo i ens eget hjem, enten det er en eller flere, og en natt eller en uke! Men nei, du er ikke ansvarlig for det de gjør! Ja, du burde latt være å be med disse fem hjem, fordi du ikke kjenner dem! Men det kommer jo litt an på om du lar dem være i ditt hjem når du ikke er der også!?! Er du der hele tiden, prøver å passer på så godt du kan, og de allikevel raner huset ditt tomt, da har du prøvd ditt for å unngå ranet. Det kommer vel også litt an på hvorfor du tar med disse hjem? Hva vil du egentlig frem til her waco?
Avatar Skrevet 12. desember 2002 #8 Skrevet 12. desember 2002 En kompis av meg gjorde noe lignende. Vi var på byen og nøt tilbud på drikkevarer (fem kroner for en pils) Det er jo nå kjapt blitt seks syv år siden men billig var det uansett!!!! Men det var ikke det jeg skulle skrive om. I alle fulle fall (bokstavelig talt) Så endte det opp med at kompisen min drom med seg et hellre tvilsomt kvinnemenneske hjem. Jeg prøvde å forklare at det sikkert ikke var sååå lurt...men våre veier skiltes og han mente det var sååå lurt å ta med denne dama hjem. (alkohol og dømmekraft) Nå var jeg i utgangspunktet ikke så bekymret for at han skulle bli robbet..mer bekymret for sykdommer og lignende...hun var en av byen's "løse fugler" som det så vakkert heter. Og det kunne i det minste jeg se på ti meters hold..jaffall på en meters hold. Så nå gikk det som det måtte da.. Han våknet opp fredags morgen... For sent til jobb så han raste av sted uten og se seg om. Når han kom hjem så oppdaget han at det var mye som manglet i huset....så han hadde blitt type rundstjålet... det ble en rask avslutning grunnet besøk jeg fikk Men jeg betrakter det nå ikke som hans feil!! Det ordnet seg foretsen...dama ble tatt og tingene funnet tilbake.
Bettie Skrevet 12. desember 2002 #9 Skrevet 12. desember 2002 tyven er ansvarlig for selve tyveriet. tyven har et fritt valg om hun vil stjele eller ikke. dersom tyven stjeler er det en bevisst handling og et bevisst valg hun gjør. det er vel ikke vanskeligere enn det?
blå Skrevet 13. desember 2002 #10 Skrevet 13. desember 2002 Nå må vi tenke oss om før vi svarer her, for dersom vi sier at det er waco sitt ansvar om han blir rundstjålet dersom han ber med seg fem fremmede til å bo hos ham en uke, så er kvinner kjapt ansvarlige dersom de blir voldtatt om de tar med seg en fremmed hjem fra byen!! Det samme slo meg, det er dette waco egntlig er ute etter tror jeg. Ok, om du ber med deg fem ukjente jenter hjem og de rundstjeler deg, så er det de som skal ha straff, de har gjort en straffbar handling. Du har ikke gjort noe galt, men jeg kan ikke påstå at du er særlig smart som ber de med hjem.
Gjest Turi Skrevet 13. desember 2002 #11 Skrevet 13. desember 2002 Jeg vil si at svaret her må være at du har valgt feil jenter. Om du nå skal ta med deg 5 jenter hjem, bør du kanskje velge noen som er interessert i DEG, og ikke i videoen din?
LilleBille Skrevet 13. desember 2002 #12 Skrevet 13. desember 2002 Sissan skrev Jeg vil si at svaret her må være at du har valgt feil jenter. Om du nå skal ta med deg 5 jenter hjem, bør du kanskje velge noen som er interessert i DEG, og ikke i videoen din? .. .. synes den var herlig ... men det er klart at alle er ansvarlig for sine egne handlinger ... og stjeler jentene fra deg .. er ikke det i utgangspunktet ditt ansvar - men vi må alle ta et visst ansvar for hva vi gjør --- (og hvem vi inviterer.....)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. desember 2002 #13 Skrevet 13. desember 2002 Det samme slo meg, det er dette waco egntlig er ute etter tror jeg. Har ikke vi som er "det faste panelet" skjønt at waco kun er ute etter å få kvinner til å innrømme at voldtekt alltid er kvinnens egen feil. Milla
Anie Skrevet 15. desember 2002 #14 Skrevet 15. desember 2002 Waco, du kan komme med all slags mulige dikterte hendelser og vende og vri på det så mye du vil - UANSETT... Jeg kommer aldri til å påta meg selv skylden får en evt voldtekt om jeg skulle bli utsatt for det! Forøvrig ønsker jeg deg en god jul, og lykke til med eventuelle nye kvinnelig bekjentskap i julen. Eller er det kvinnene jeg skal ønske lykke til :-?
Gjest joda Skrevet 16. desember 2002 #15 Skrevet 16. desember 2002 Den som begår et lovbrudd er ansvarlig. Den som kunne forhindret det er enten dum eller medansvarlig. Den som ikke maktet eller klarte å stoppe det er et offer. Du faller definitivt i kategori to.
Elefantina Skrevet 17. desember 2002 #16 Skrevet 17. desember 2002 Er det denne historien som har inspirert vår kjære Waco, tro? http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/12/17/356521.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå